افزایش صادرات ایران به قطر و بحرین در سال ۹۷

افزایش صادرات ایران به قطر و بحرین در سال ۹۷، به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از خبرگزاری مهرنیوز صادرات ایران به قطر و بحرین در هشت ماهه ی نخست سال ۹۷ به ترتیب ۳۰ و ۲۰ درصد افزایش یافت.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات ایران به قطر و بحرین

صادرات ایران به قطر و بحرین

صادرات ایران به قطر ۳۰ درصد افزایش یافت:

در هشت ماه ابتدای امسال ۹۲۲ هزار و ۹۸۷ تن کالا به ارزش ۱۸۰ میلیون و ۶۲۸ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است که از لحاظ وزنی ۱.۲۳ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۵۷ درصد از کل ارزش صادرات ایران را شامل می‌شود و از این حیث کشور قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه ۲۱ قرار می‌گیرد.

این در حالی است که در هشت ماهه نخست سال گذشته یک میلیون و ۱۵۸ هزار تن کالا از ایران به قطر صادر شده بود که ارزش آن ۱۳۹ میلیون و ۳۹۳ هزار دلار بوده است که از لحاظ وزنی ۱.۴۶ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۵۰ درصد از کل صادرات انجام شده در مدت مذکور بود.

به این ترتیب مقایسه میزان صادرات به قطر در هشت ماهه سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که صادرات به این کشور از لحاظ وزنی ۲۰.۳۳ درصد کاهش اما از لحاظ ارزش ۲۹.۵۸ درصد افزایش یافته است.

صادرات ایران به بحرین ۲۰ درصد رشد کرد:

همچنین ایران در هشت ماه ابتدای سال جاری ۴ هزار و ۴۹۷ تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۳۳۱ هزار دلار به بحرین صادرات داشته است که از لحاظ وزنی ۰.۰۱ درصد و از لحاظ ارزشی ۰.۰۳ درصد از کل صادرات ایران در این مدت را شامل می شود و بحرین را در رتبه ۶۶ مقصد کالاهای صادراتی ایران قرار داده است.

صادرات ایران به بحرین در هشت ماهه نخست سال گذشته ۴ هزار و ۶۴۳ تن کالا به ارزش ۶ میلیون و ۹۴۱ هزار دلار بوده که از لحاظ وزنی ۰.۰۱ درصد و از لحاظ ارزشی ۰.۰۲ درصد از صادرات کل ایران را شامل می شد.

بنابراین میزان صادرات ایران به بحرین در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳.۱۳ درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۲۰.۰۲ درصد افزایش داشته است.

 

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” افزایش صادرات ایران به قطر و بحرین در سال ۹۷ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/uY2Gz
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.