قیمت دلار در آبان ۱۴۰۲

پس از ریزش شدید قیمت دلار در روزهای گذشته اما از دیروز قیمت دلار در چرخشی عجیب با افزایش مواجه شد و هم اکنون با افزایش ۵۰۰ تومانی نسبت به دیروز حدود ۵۰ هزار و ۹۰۰ رسیده است.

بر اساس معاملات بازار مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۱هزار و ۲۴۶ تومان و حواله دلار نیز به ۳۷هزار و ۴۹۶ تومان رسید.

قیمت دلار در آبان ۱۴۰۲

قیمت دلار در آبان ۱۴۰۲

در تابلوی معاملاتی مرکز مبادلات ارزی در روز جاری، هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته به ۴۳ هزار و ۹۰۷ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۳۹ هزار و ۹۱۵ تومان رسید.

نرخ اسکناس درهم امارات با ثبات نسبت به روز کاری قبل، ۱۱ هزار و ۲۲۴ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۲۰۴ تومان اعلام شده است.

قیمت دلار تهران هم اکنون در بازار غیررسمی ارز

قیمت دلار تهران هم اکنون در بازار غیر رسمی نیز حدود ۵۰ هزار و ۸۵۰ تومان شد.

قیمت یورو ۵۳ هزار و ۸۲۰ تومان اعلام شده است.

قیمت درهم ۱۳ هزار و ۸۶۰ تومان اعلام شده است.

همچنین قیمت لیر ترکیه در بازار غیررسمی هزار و ۸۱۰ تومان اعلام شده است.

قیمت طلا، سکه و دلار طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران صعودی بود.

قیمت دلار امروز در بازار تهران در کانال ۵۱ هزار تومان ماند.

در این میان، هر گرم طلای ۱۸عیار نیز به قیمت ۲ میلیون و ۴۷۶ هزار تومان به فروش رفت. هر قطعه سکه امامی نیز به قیمت ۲۹ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز جمعه، پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)
۴۱ هزار و ۲۵۳ تومان
یورو
۴۳ هزار و ۶۶۳ تومان
سکه تمام بهار آزادی
۲۶ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان
سکه امامی
۲۹ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان
نیم سکه
۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان
ربع سکه
۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان
سکه گرمی
۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
هر گرم طلای ۱۸ عیار
۲ میلیون و ۴۷۶ هزار تومان
هر گرم طلای ٢۴ عیار
۳ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان
هر مثقال طلا
۱۰ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان
هر انس طلا
۱۹۸۷.۱۳ دلار

قیمت طلا و ارز هم اکنون

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲،۴۷۲،۷۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هفتاد و دو هزار و هفتصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۵۶ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۵۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۰،۷۱۱،۰۰۰ (ده میلیون و هفتصد و یازده هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۵۱،۱۵۰ (پنجاه و یک هزار و یکصد و پنجاه) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۹ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

همچنین دلار مبادله‌ای با کاهش نسبت به روز قبل، ۴۱،۲۵۳ (چهل و یک هزار و دویست و پنجاه و سه) تومان معامله شد.

آخرین نرخ یورو در بازار آزاد

یورو در بازار آزاد، امروز به ۵۴،۰۷۰ (پنجاه و چهار هزار و هفتاد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۴۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۰.۴۸ درصدی، از ۶۱،۷۰۶ (شصت و یک هزار و هفتصد و شش) تومان به ۶۲،۰۰۹ (شصت و دو هزار و نه) تومان رسید.

آخرین نرخ درهم امارات (حواله)

همچنین درهم امارات (حواله) با افزایش ۰.۶۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۰۸۰ (چهارده هزار و هشتاد) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه در بازار داخلی هم ۱،۸۲۰ (یک هزار و هشتصد و بیست) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ دلار کانادا

همچنین دلار کانادا با افزایش ۰.۴۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۳۷،۱۱۹ (سی و هفت هزار و یکصد و نوزده) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

همچنین دینار عراق با افزایش ۲.۵۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۳۹ (سی و نه) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۲۹،۲۵۰،۰۰۰ (بیست و نه میلیون و دویست و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۷ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۱۵،۴۵۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و چهارصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ ربع سکه

ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۰،۴۵۰،۰۰۰ (ده میلیون و چهارصد و پنجاه هزار) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه گرمی امروز

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۵،۸۵۰،۰۰۰ (پنج میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان قیمت خورد.

پیشبینی جدید قیمت دلار

قیمت دلار در هفته نخست آبان با نوسانات محدود در کریدور جدید پیشروی کرد. علاوه بر اخبار سیاسی موضوع آمار عدم تامین بخشی از بودجه و کاهش فروش نفت طی چهار ماه ابتدای سال، مغایر با وعده‌ و آمارسازی نهادهای مسئول بود و آلام صعود به قیمت دلار داد. کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش قیمت این اسکناس در ۶ ماهه دوم سال هشدار داده بودند.

این هفته قیمت دلار بدون افزایش و کاهش بازدهی، درست با قیمتی مشابه هفته پایانی مهر بسته شد.

ابتدای این هفته دلار تلاش داشت تا کریدور ۵۰ هزار تومانی را بشکند و با قیمت ۴۹ هزار تومانی معامله شود. اما ماندن در منطقه پایین‌تر، چند ساعتی بیشتر برای این اسکناس دوام نداشت. با گذشت دو روز از هفته قیمت دلار پیوسته افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت. هر چند نوسانات افزایش این اسکناس محدود بود اما علاوه بر تثبیت در کریدور ۵۰ هزار تومانی یک پله نیز رشد داشت. در نهایت دلار در پایان معاملات روز گذشته با قیمت ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد.

با سررسید موعد رفع تحریم‌ها از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲، تحریم خرید و فروش سلاح و سامانه‌های موشکی، ده‌ها فرد و نهاد نظامی ایران به طور خودکار و به استناد تعهدات برجام، از لیست تحریم‌ها خارج شدند. اما برخلاف قوانین، تروئیکای اروپایی و آمریکا با لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران موافقت نکرد. این موضوع حساسیت معامله‌گران بازار ارز را بالا برد اما به اعتقاد کارشناسان اقتصادی چنین اخباری اثر خود را در بازار از دست داده است.

جریان توئیتری به بازار روند می‌دهد؟

این هفته آنچه بازارهای مالی نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشتند علاوه بر موضوع درگیری اخیر میان حماس و اسرائيل در خاورمیانه و نقش ایران در این میان، آماری بود که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس از گزارش چهار ماهه نخست سال منتشر شد. موضوعی که پیوسته از سوی کارشناسان اقتصادی نسبت به وقوع آن هشدار داده شده بود و سیاست‌گذار نیز با آمارسازی سعی در لاپوشانی آن داشت.

کسری ۳۷ درصدی بودجه و تامین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی، زنگ خطر افزایش قیمت دلار را به صدا درآورد. زیرا به اعتقاد کارشناسان اقتصادی این موضوع به چاپ پول و رشد پایه پولی ختم خواهد شد.

آماری که صدای مقامات اقتصادی پیشین بانک مرکزی را درآورد و به گفته برخی رسانه‌‌ها به دوئل توئیتری منجر شد. عبدالناصر همتی، رئیس پیشین بانک مرکزی روز چهارشنبه در صفحه خودش در فضای مجازی نوشته بود: «تائید عدم تحقق ۳۰ درصد درآمدهای ‎بودجه دولت در هفت ماه اول سال توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، با برداشت سنگین بانک‌ها از بانک مرکزی و در نتیجه رشد بی‌سابقه ‎پایه پولی (چاپ پول) مطابقت دارد. سلطه مالی دولت بر سیاست‌های پولی در عمل دست بانک مرکزی را برای کنترل ‎تورم بسته است.»

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز این توئیت را بی‌پاسخ نگذاشت و عدم تحقق منابع عمومی را امری عادی عنوان کرد.

اما به نظر می‌رسد این جریان توئیتری کار سیاست‌گذار را برای روزهای پیش‌رو سخت می‌کند و حساسیت بازار ارز را بالا می‌برد.

افزایش قیمت دلار در بازارهای همسایه

کارشناسان اقتصادی قیمت دلار را در محدوده ۵۰ هزار تومانی تثبیت شده می‌دانند. آنها محدوده ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومانی را منطقه مقاومت اول و محدوده ۵۳ هزار و ۸۰۰ را محدوده مقاومت دوم در نظر می‌گیرند. به اعتقاد تحلیلگران بازار با مفروضات فعلی محدوده ۵۰ هزار تومانی منطقه جذاب قیمت برای خرید دلار است.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایش داشت. در بازار هرات دلار با افزایش ۳۰۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.  دلار سلیمانیه ۱۵۰ تومان افزایش داشت و باقیمت ۵۱ هزار و ۲۷۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز با رشد ۱۷۰ تومانی به کانال ۱۴ هزار اومانی ورود کرد و با قیمت ۱۴ هزار و ۷۰ تومان معامله شد.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/d6jns
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.