صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه افزایش یافت

صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه افزایش یافت، رئیس کمیسیون اقتصادی امور بازرگانی اتاق بازرگانی ارومیه از افزایش سه برابری صادرات روزانه محصولات کشاورزی به مسکو خبرداد و گفت: صادرات به کشورهای افغانستان و عراق نیز حداقل دو برابر افزایش یافته است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات محصولات کشاورزی

صادرات محصولات کشاورزی

صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه افزایش یافت

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی،‌ رحیم وهاب زاده در خصوص وضعیت صادرات پس از اجرایی شدن توافق‌نامه اورآسیا اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت زمانی است که از اجرایی شدن این توافقنامه می‌گذرد، میزان صادرات ارومیه به کشورهای مقصد که البته بیشتر مربوط به مقصد مسکو است، ۳ برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه صادرات این منطقه از بندر آستارا انجام می‌شود، گفت:در حال حاضر کل محصولات صیفی‌جات، کاهو، کلم، گل کلم، کیوی،‌پرتقال، سیب درختی، گوجه و خیار ار بندر آستارا صادر می‌شود که در ۲۰ روز گذشته میزان صادرات به مسکو قبل از اجرایی شدن این توافقنامه برای هر محصول روزانه ۱۵ الی ۲۵ کامیون بود که در حال حاضر با این اجرایی شدن این توافق به ۸۰ کامیون رسیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی امور بازرگانی اتاق بازرگانی ارومیه در پاسخ به این سوال که علاوه بر مسکو به چه کشورهایی عضو اتحادیه اورآسیا صادرات انجام می شود، تصریح کرد: صادرات محصولات کشاورزی (میوه و تره‌بار) علاوه بر مسکو به کشورهای افغانستان و عراق نیز انجام می‌شود که، رقم صادرات به این دو کشور نیز پس از این توافق نامه افزایش و حداقل دو برابر شده است.همچنین صادرات سیب نیز پس از این توافق حدود دو برابر افزایش یافته است.

وهاب‌زاده در خصوص مشکلات فعلی صادرات افزود:‌ همچنان مشکل بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز وجود داشته و امیدواریم این مشکل حل شود، زیرا ما به عنوان صادر کننده واقعی دوست داریم ارز خود را وارد چرخه تولید می‌کنیم و از دولت نیز خواستار حل این مشکل هستیم.

اگر شما هم میخواهید در حوزه ی صادرات محصولات کشاورزی فعالیت داشته باشید اما نمی دانید که چه محصولی از گروه محصول کشاورزی و صیفی جات را انتخاب کنید و آن را به چه کشوری صادرات نمایید که بالاترین سود صادرات را برایتان داشته باشد پیشنهاد ما این است که بسته مشاوره پتانسیل های صادراتی-گروه محصولات کشاورزی، میوه،سبزی و صیفی جات را تهیه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه افزایش یافت “ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/rAtHi
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.