بررسی میزان صادرات محصولات گلخانه ای در سال ۹۷

بررسی میزان صادرات محصولات گلخانه ای در سال ۹۷، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: در ۹ ماهه ی سال ۹۷ بیش از ۹۵۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار صادر شد.
مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات محصولات گلخانه ای

صادرات محصولات گلخانه ای

بررسی میزان صادرات محصولات گلخانه ای در سال ۹۷
به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از خبرگزاری تی نیوز، علی اشرف منصوری عصر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرکت شهرک های کشاورزی برگزار شد، اعلام کرد: با توسعه گلخانه ها و افزایش تولید تا پایان سال پیش بینی می شود ارزش صادرات محصولات گلخانه ای به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.
اشرف منصوری گفت: میزان تولید محصولات گلخانه ای در سال ۱۳۹۶ حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن سبزی و صیفی و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون گل و گیاه زینتی و شاخه بریده بود.
به گفته وی، پارسال بیش از ۸۲۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد.
 رشد ۷۳ درصدی توسعه گلخانه ها در دولت یازدهم 
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی از رشد ۷۳ درصدی توسعه مساحت گلخانه ها در دولت یازدهم نسبت به تاریخ کشاورزی ایران خبر داد و اضافه کرد: سطح گلخانه ها از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار در ابتدای دولت یازدهم به حدود ۱۵ هزار هکتار در شرایط فعلی رسیده است تا بتوانیم بخش عمده کشت های فضای باز را به فضای گلخانه ای و کشت متراکم هدایت کنیم.
اشرف منصوری هدف کنونی شرکت شهرک های کشاورزی را بکارگیری ظرفیت ها و توان حوزه کشاورزی برای تامین امنیت غذایی و رفع وابستگی عنوان کرد و افزود: این شرکت برنامه توسعه گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی، آبزی پروری و دام و طیور را در حوزه تولید و بازرگانی و جذب سرمایه گذاری در دستور کار دارد.
به گفته وی، مجوزها منوط به تهیه مدارک موردنیاز، یک روزه و بدون دریافت وجه صادر می شود و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و همچنین با انتقال قطعی اسناد مالکیت به نام متقاضیان، امنیت سرمایه گذاران در این شهرک ها تضمین می شود.
وی اضافه کرد: تامین منابع تسهیلاتی برای اجرای فعالیت های گلخانه ای و شهرک های آبزی پروری به شرط تامین الزامات بانک از ناحیه متقاضی هیچگونه محدودیتی ندارد و منابع و ردیف های مختلف پیش بینی شده است.
آمار واگذاری ها در شهرک های کشاورزی
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: در یک سال گذشته ۱۳۱ شهرک کشاورزی با بیش از ۱۵ هزار هکتار عرصه برای واگذاری به سرمایه گذاران در قالب فراخوان و مقررات آماده شده است.
وی به واگذاری حدود چهارهزار هکتار از عرصه های شهرک های کشاورزی به سرمایه گذاران در یک سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: این میزان از واگذاری بیش از هفت برابر سه سال گذشته رشد داشته است.
این مقام درباره آمایش و استعدادیابی اراضی کشور با هدف ایجاد شهرک های کشاورزی افزود: براساس مطالعات انجام شده، حدود ۲۷۳ هزار هکتار در اولویت قرار دارد و در حال مطالعات تکمیلی و دریافت تخصیص آب از طریق شرکت های آب منطقه ای هستیم.
«در یک سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار طراحی تفصیلی و حدود یک هزار و ۵۵۰ هکتار عملیات زیرساختی در شهرک ها انجام شد که این حجم فعالیت بیش از ۲ برابر کل عملیات در سه سال گذشته است».

وی افزود: در یک سال گذشته ۳۶۲ مجوز ساخت برای یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی صادر شد.

 ارسال پرونده مربوط به ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بانک کشاورزی 
اشرف منصوری گفت: برای تامین تسهیلات بانکی سرمایه گذاران با بانک کشاورزی تعامل خوبی برای کاهش فرایندها و تسهیلات در پرداخت تسهیلات صورت گرفته است، به طوری که در یک سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال پرونده تسهیلات برای اجرای واحدهای تولیدی گلخانه، شیلات، دام و طیور در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت.
به گفته وی، تاکنون حدود هشت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال از این تسهیلات مصوب و بیش از یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به قرارداد منجر شده است.

وی به توسعه آبزی پروری بویژه تولید ماهی در قفس دریای خزر و خلیج فارس و پرورش میگو در سواحل آبهای شمال و جنوب اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان شیلات ایران اکنون حدود ۳۰ هزار هکتار از عرصه های ساحلی برای پرورش میگو در حال تکمیل است که بزودی فراخوان سرمایه گذاری آن اعلام می شود.

 افتتاح ۲۱ واحد تولیدی در شهرک های کشاورزی 
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی تصریح کرد: در دهه فجر بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۱ واحد تولیدی مستقر در شهرک های کشاورزی افتتاح می شود.
وی از راه اندازی پایانه صادراتی گل و گیاه در اسلامشهر خبر داد و افزود: اکنون پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی در ورامین، مازندران و فارس در حال ساخت است.
به گزارش مرکز بازرگانی فردوسی، شرکت شهرک های کشاورزی بر پایه تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه روستایی ماده ۱۴۱ بند ”ل“ تشکیل شد. اساسنامه شرکت در اردیبهشت ۱۳۹۱ به تایید شورای نگهبان رسید.
این شرکت وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در مجتمع‌‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی یا شیلاتی را به عهده دارد.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” بررسی میزان صادرات محصولات گلخانه ای در سال ۹۷ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/WQpXC
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.