چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت دوم)

چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت دوم). در مقاله قبل (چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ -قسمت اول) با وب سایت آمازون و اهمیت آن در خصوص فروش محصولات صادراتی آشنا شدید. در این مقاله سعی داریم لیست محصولات صادراتی برای فروش در آمازون، هزینه فروش محصولات صادراتی در این وب سایت محبوب و همچنین جزئیات بیشتری در خصوص فروش محصولات صادراتی در آمازون را بررسی نماییم؛ پس تا انتهای این مقاله با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت دوم)

چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت دوم)

چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت دوم)

لیست محصولات صادراتی برای فروش در آمازون

ممکن است شما فکر کنید که اکثر خریداران در فضای آنلاین ، پروسه خرید خود را با جست و جو در گوگل شروع می کنند، اما طبق مطالعات و بررسی های آماری انجام شده توسط NPR و Marist ، وب سایت آمازون ( www.amazon.com ) معمولا نقطه شروع خرید های اینترنتی افراد است. فروش محصولات در سایت آمازون به دو قسمت محصولات آزاد و محصولات نیازمند تایید تقسیم می‌شود. در واقع ۱۵ مورد از دسته بندی‌های سایت آمازون نیازمند تایید سایت هستند. شما برای فروش این محصولات باید درخواست پلن فروش حرفه‌ای بدهید.

شرکت آمازون در این دسته بندی‌ها تعداد فروشندگان را محدود کرده و علت این امر حفظ کیفیت محصولات است. پس اگر کالای شما از کیفیت لازم برخوردار است، فرم مخصوص را پر کنید تا سایت آمازون درخواست شما را بررسی و تایید نماید. این بررسی حداکثر ۳ روز کاری به طول می‌انجامد و پس از آن شما متوجه خواهید شد که آیا با درخواست شما موافقت شده، یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارد.

محصولاتی که فروش آن‌ها آزاد است به شرح زیر هستند:

تجهیزات روشنایی، لوازم کودک، لوازم زیبایی، کتاب، دوربین و عکس، تلفن همراه، لباس و پوشاک، تجهیزات الکترونیکی، صنایع دستی، محصولات حوزه سلامت، خانه و باغبانی، آلات موسیقی، محصولات اداری، محصولات گردشگری و سفر، نرم افزار و بازی‌های کامپیوتری، لوازم ورزشی، ابزار و لوازم خانگی، اسباب بازی، کنسول‌های بازی و بازی‌های آن‌ها.

محصولاتی که فروش آن‌ها نیاز به تایید آمازون دارند

تجهیزات موتوری و اتومبیل، محصولات تجاری B2B، سکه‌های جمع آوری شده، جواهرات و محصولات مد و فشن، جواهرات تزئینی، محصولات هنری، محصولات خوراکی، تجهیزات صنعتی و علمی، تجهیزات مسافرتی، کامپیوترهای شخصی، خدمات حرفه‌ای، کفش، کیف دستی، عینک و ساعت، کلکسیون‌های ورزشی، فیلم، دی وی دی و بلوری

هزینه فروش محصولات صادراتی در آمازون

اینجا کلیک کنید و هزینه‌های کالاهای مختلف و هزینه انبار داری را مشاهده کنید. علاوه بر هزینه‌های ثابتی که در بالا به آن اشاره کردیم هزینه‌های متغیر برای هر کالا متفاوت است و به صورت درصدی محاسبه می‌شود.

 UPC چیست؟

شماره سریال ۱۲ رقمی و یک بارکد است که سازمان GS1 در آمریکا این کد را به محصولات اختصاص می‌دهد. این سازمان استانداردهای بین المللی تجاری را تهیه و تدوین می‌کند. این سازمان یک UPC را به طور دائمی به یک محصول در تمام دورانی که در بازار وجود دارد اختصاص می‌دهد پس با وجود تنوع فروشندگان، این کد برای یک کالا همواره ثابت خواهد بود.

SKA چیست؟

مانند UPC یک کد است که از اعداد و حروف تشکیل شده است. این کد به فروشندگان اجازه می‌دهد که هریک از محصولات موجود در انبارشان را شناسایی کنند. این کد می‌تواند اطلاعات دیگر محصول مانند شرکت سازنده، برند محصول، قیمت، مدل، رنگ و سایز را نیز در بر بگیرد. فروشندگان می‌توانند با سریال SKA  کالاهای موجود در انبار یا فروشگاه خود را به سرعت بررسی و پیدا کنند.

چگونه پولمان را دریافت می کنیم؟

حال باید ببینیم چگونه پول را به حسابمان منتقل کنیم. در اکانت خود مشخصات یک کارت پرداخت مانند مسترکارت یا ویزاکارت را وارد می‌کنیم. شرکت آمازون سهم ما از فروش را پس از ۲۰ روز به حساب ما منتقل می‌کند. سهم ما از فروش حدود ۷۵ درصد از قیمت کالا می‌شود.

آیا از ایران هم می‌شود فروش در آمازون را انجام داد؟

به صورت مستقیم خیر! به دلیل وجود تحریم‌ها، خرید و فروش کالا در ایران از طریق سایت آمازون میسر نیست. اما به روش‌هایی می‌توان این کار را انجام داد. شما می‌توانید در یکی از کشورهای اطراف که مورد تایید آمازون هستند یک حساب بین المللی ایجاد کنید.

آمازون در چه کشورهایی فعالیت دارد؟ و ما در چه کشورهایی می‌‎توانیم بفروشیم؟

آمازون در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، انگلیس، اسپانیا، هلند، ایتالیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن، سنگاپور، هند و مکزیک فروش انجام می‌دهد و در این کشورها انبار دارد.

با چقدر سرمایه می‌توان فروش در آمازون را شروع کرد؟

حداقل سرمایه مورد نیاز حدودا ۳۰۰ دلار آمریکا است ، هر چه سرمایه بیشتری قرار دهید مسلما می توانید سود بیشتری در آمازون قرار دهید و درآمد خود را افزایش دهید. اما پیشنهاد ما همیشه به همه افراد این است که با حدودا ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ دلار شروع کنند ، چون همیشه سودی که بدست می آورند متناسب با میزان مبلغ اولیه ای است که در این بیزینس گذاشته اند.

آیا باید مالیات پرداخت کنیم؟

در برخی از ایالت‌های آمریکا پرداخت مالیات توسط سایت آمازون انجام می‌شود و خود شرکت مبلغی را به عنوان مالیات از فروش شما کم می‌کند؛ اما در بسیاری از موارد خود فروشنده باید فرم مالیات را دانلود و تکمیل نماید.

از عوامل موثر در پرداخت مالیات می‌توان نوع محصول و کشوری که فروشنده در آن  قرار دارد را نام برد. در پایان هر سال با در نظر گرفتن سود شما از فروش و با توجه به قوانین آن کشور میزان مالیات شما مشخص می‌شود.

برای برخی از کالاها پرداخت مالیات اجباری است و برای بعضی دیگر خیر. برای مثال محصولاتی که دارای باتری قلمی یا لیتیومی هستند مالیات بالاتری دارند، چون به محیط زیست صدمه وارد می‌کنند و بازیافت نمی‌شوند.

یک فاکتور مهم برای درصد مالیات، شهرها و ایالت‌ها هستند. مثلا در ایالت نوادای امریکا درصد مالیات اجناس ۶ درصد است.

در آخر باید اشاره کنیم که با وجود کسر حدود ۲۰ درصد از فروش توسط شرکت آمازون و پرداخت مالیات از درآمد، باز هم این کسب و کار سود آور است. البته سود شما به محصولی که انتخاب می‌کنید و میزان تبلیغات شما بستگی دارد.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/xh0xc
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.