بهترین کالا برای صادرات کدامست؟

بهترین کالا برای صادرات کدامست؟ در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم پرسودترین کالاهای صادراتی کدامند و چه کالاهایی را می‌توانید برای صادرات انتخاب کنید. با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید.

در سال ۹۶ و ۹۷ پرسود ترین کالاهای صادراتی ایران خشکبار, عسل, خرما ,مواد معدنی ,سنگ های تزیینی ، ذرت و جو دامی و صنایع دستی معرفی شد و کشورهای چین، امارات متحده عربی، عراق و کره عمده خریداران کالاهای ایرانی معرفی شدند.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-بهترین کالا برای صادرات

بهترین کالا برای صادرات

بهترین کالا برای صادرات کدامست؟

بهترین محصول برای صادرات

کالاهایی که در اینجا آمده فقط از نظر گمرکی بهترین کالا برای صادرات می‌باشند و باید به منظره‌های دیگری پرداخت که بتوانیم کالاهای مفید و پر سودتری را انتخاب کنیم،این کالاها به شرح زیر می باشد:

خاویار ایران: ایران از عمده ترین تولید کنندگان خاویار است و از مزیت نسبی در صادرات خاویار برخوردار بوده است می توان کشورهای ژاپن، سوئد، کره جنوبی، آلمان، عمان، انگلستان، فرانسه، نروژ و قبرس را به عنوان تعدادی از گزینه‌های صادرات خاویار ایران معرفی نمود.

خرمای ایران: بخش کشاورزی در میان بخش های اقتصادی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. ایران از دیرباز یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان بزرگ خرما می باشد. مقادیر شاخص‌ها در اکثر سال‌ها نشان از مزیت نسبی خرمای ایران دارد اتخاذ راهبردهای سیاستی به منظور حفظ ثبات شاخص‌های مزیت خرمای ایران می‌تواند جایگاه این محصول را در صادرات بهبود دهد.

فرش دستباف ایرانی: یکی از پدیده های قابل توجه در سال‌های اخیر روند رو به رشد جهانی شدن است. کشور ما نیز به منظور گسترش صادرات غیرنفتی و حضور در بازارهای جهانی درصدد پیوستن به سازمان تجارت جهانی یا wto برآمده و در حال حاضر عضو ناظر این سازمان است یکی از صنایع مهمی که بدین منظور باید مورد مطالعه قرار بگیرد صنعت فرش دستباف است.

زعفران ایرانی: ایران با داشتن بیش از ۹۵ درصد تولید زعفران، محصولش را به ۴۵ کشور جهان صادر می کند. کشور اسپانیا با اختصاص حدود یک چهارم واردات این محصول ایرانی یکی از کشورهایی است که بیشترین سهم را در تجارت خارجی زعفران ایرانی دارد اسپانیا زعفران ایران را به ۱۴۰ کشور دنیا به نام خود صادر می‌کند اینکه اسپانیا زعفران ایران را به نام خود صادر می کند به تایید یکی از اعضای شورای ملی زعفران رسیده است.

برخی دیگر از بهترین محصولات صادراتی ایران: کود، تنقلات، انگور، محصولات فولاد مبارکه، محصولات گروه صنعتی بوتان، رادیاتور، محصولات کشاورزی، وسایل آشپزی، الکترود، خازن، محصولات پالایشگاه نفت، بنزین، صنایع پتروشیمی، لاستیک سنتزی، لوله، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، اوره، پلاستیک و متانول و…..

با توجه به اینکه طبق آمارهای موجود زعفران، پسته، خاویار و امثال این‌ها بیشترین سود را در بازار صادراتی دارند، ولی شاید کسانی که می‌خواهند در بازار صادراتی کار کنند باید دیدگاه متفاوتی داشته باشند. چرا؟

زعفران، پسته، خاویار و امثال این‌ها قیمت‌های جهانی دارند و نرخ پایه‌ای آن‌ها مشخص است. در تمام دنیا می‌دانند که قیمت زعفران و پسته ایران چقدر است. در نتیجه شما نمی‌توانید روی کالایی که قیمت مشخصی دارد، سود زیادی بکنید.

قیمت‌های چه کالایی در بازار جهانی خیلی مشخص نیست و می‌توان از آن سود برد؟

اول از همه کالاهایی که خرید آن‌ها دستخوش فرآیند هیجانی است. یعنی فرآیند خرید آن‌ها منطقی نیست. مثلا کالایی مثل ظروف سفالی و صنایع‌دستی را در نظر بگیرید. چون قیمت این ظروف مطرح نیست و خود هنر آن مطرح است. اگر از نوع ظروفی باشد که در بازار بدیع و جدید است و به صورت متفاوتی دیده شود، می‌تواند سود بسیار بالایی برای شما داشته باشد.

این کالاها ممکن است قیمت بسیار پایین و مناسبی در ایران داشته باشند، اما در بازارهای جهانی با شرایط بسیار عالی و سود بسیار خوبی همراه هستند. حتی ممکن است تا ده برابر قیمت تمام شده در ایران هم آن‌ها را بفروشید. سود خوبی از آن می‌برید و مشتری‌ها هم از خرید خود راضی هستند.

“یکی از ویژگی های پرسودترین کالاهای صادراتی مشخص نبودن قیمت آنها در بازار جهانی و منطقی نبودن فرایند خریدشان است.”

نکته دوم کالاهایی هستند که مشتری یکبار آن‌ها را می‌خرد. کسی که وارد حوزه بعضی از محصولات مانند نخود، موادغذایی و امثال این‌ها که دفعات خرید بسیار زیادی دارند می‌شود، اطلاعات زیادی دارد که قیمت پایه آن این است و شاید دفعه دوم و سوم از شما خرید نکند. یکبار می‌توانید به یک مشتری تازه‌کار به قیمتی که می‌خواهید بفروشید، اما بعد از آن دیگر کار نمی‌کند. یکی دو بار که بخرد، قیمت آن در بازار مشخص می‌شود.

اما در حوزه دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات، ادوات و غیره که یکبار می‌خرند فرق می‌کند. مثلا دستگاه پخت نان چون یکبار خریداری می‌شود، مشتری قیمت پایه اولیه و عمده آن را ندارد و دنبال شرایط منطقی هستند و خود دستگاه‌ها به صورت کامل تکرار نمی‌شوند. یعنی دو تا دستگاه یکسان وجود ندارد، همه تفاوت‌هایی دارند؛ در محل ساخت، در محل نصب، در خدمات و غیره. این‌ها باعث می‌شود که بتوانید آن‌ها را با سود بیشتری به فروش برسانید.

“ویژگی دیگر پرسودترین کالاهای صادراتی اینست که مشتری یکبار آن را خریداری می کند.”

چطور می‌شود صادرات پرسود را تجربه کرد؟ اگر کالاهایی را انتخاب کنید که پایه آن‌ها قیمت‌های روتینی دارد و همه می‌دانند قیمت آن چند است و نمی‌توانید در خود کالا سود کنید، باید سود آن را با خلاقیت در حوزه خدمات و سرویس‌هایی که ارائه می‌کنید، ایجاد کنید. مثلا اگر سیب‌زمینی، فلفل دلمه، خیار یا انگور کار می‌کنید، باید با توجه به نیاز بازار بسته‌بندی‌ اش را به صورت نانو انجام دهید و پکینگ و جعبه‌های متفاوتی بگذارید در واقع بازارتان را مرتب و منظم بچینید تا بتوانید از مشتری‌هایی که می‌خواهند سرویس متفاوت و متمایزی بگیرند، سود زیادی به دست آورید.

شما می‌توانید با سرویس‌های حمل‌ونقل، با سرویس‌های کمی و کیفی بسته‌بندی، سورتینگ و امثال این‌ها کاری کنید که مشتری رضایت کافی را داشته باشد و شما هم سود بیشتری به دست آورید. مثلا ممکن است شما در یک یا ده میلیون تومان پولی که در این حوزه می‌گذارید ۱۰۰ هزار تومان سود کنید، اما در بسته‌بندی به نسبت سرمایه‌ای که می‌گذارید سه تا چهار برابر سود می‌کنید. فقط به این دلیل که بسته‌بندی خوبی داشته‌اید. پس می‌توانید این تفاوت‌ها را در کارتان ایجاد کنید به شرطی که بتوانید بازار مناسب خود را بشناسید.

اگر شما هم به دنبال به دست آوردن سود بیشتر در کسب و کارتان هستید و محصول قابل ارائه برای صادرات دارید حتما بسته مشاوره صادرات صمتا ( صادرات محصول تولید ایران ) را سفارش دهید. در بسته صمتا کارشناسان این مرکز با بررسی دقیق محصول صادراتی شما، مشتریان خارجی خریدار این محصول را شناسایی می کنند. این مشتریان خارجی از بین شرکت های فعال در نمایشگاههای بین المللی، تجار عضو در هیئت های بازرگانی، اعضای اتاق های بازرگانی کشورهای خارجی، و … و با شناخت دقیق انتخاب می شوند. در نتیجه مشتریان خارجی معرفی شده در این بسته که به طور اختصاصی برای شما گردآوری شده اند، خریداران منحصر به فرد و دارای پتانسیل بالا جهت ایجاد ارتباط تجاری و صادرات محصولات شما هستند.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/umdgz
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.