چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت اول)

چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت اول) بیش از ۴۴ درصد از افراد، جستجوی خود برای خرید را از سایت آمازون (www.amazon.com) آغاز می‌کنند. طبق آمار بیش از ۴۰ درصد آمریکایی‌ها در طول یک ماه حداقل یک خرید از آمازون انجام می‌دهند. پس می‌توان نتیجه گیری کرد که با فروش محصولات صادراتی در آمازون، علاوه بر کسب سود می‌توان به برندسازی نیز کمک کند.

چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت اول)، فروش در آمازون امروزه به یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم وبسایت آمازون چیست؟ آیا فروش در آمازون سودآور است؟ چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ فروشگاه آمازون چه امکاناتی برای تبلیغات و افزایش فروش ما دارد؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها و بسیاری سوالات دیگر با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت اول)

چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت اول)

چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت اول)

آشنایی با آمازون

وبسایت آمازون ۲۳ سال پیش توسط جف بزوس با هدف فروش و معاوضه کتاب‌های دست دوم ساخته شد. این سایت کم کم به بستری برای فروش فایل‌های صوتی و کتاب الکترونیک و در نهایت بستری برای فروش تمامی کالاها تبدیل شد.

آمار زیر در مورد آمازون شما را به وجد خواهد آورد:

امروز آمازون ارزشی معادل ۱۴۰ بیلیون دلار دارد.

حدودا ۵۴۱ هزار کارمند دارد.

در آمازون حدودا ۲۳۵ میلیون محصول ثبت شده است.

در هر روز ۴۸۵ هزار محصول جدید اضافه می‌شود.

در آمازون حدودا ۲ میلیون فروشنده مشغول کسب درآمد هستند.

در یک ثانیه به طور میانگین ۳۰۶ محصول از سایت آمازون خریداری می‌شود!

در هر روز حدودا ۱۴ میلیون دلار فروش محصول اتفاق می‌افتد!

دیکشنری و آرشیو کل محصولاتی که در دنیا تولید می‌شود، در آمازون لیست شده‌اند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با یکی از سودآورترین روش‌های فروش محصولات صادراتی در دنیا آشنا کنیم.

چرا باید آمازون را به عنوان بستر فروش انتخاب کنیم؟

شاید فکر کنید که داشتن یک وبسایت برای محصولتان کافی است و می‌توانید در آن اقدام به فروش محصول صادراتی کنید. اما در حقیقت حضور داشتن در چنین فروشگاه بزرگی می‌تواند فروش و درآمد شما را بسیار بیشتر کند چرا که آمازون پربازدیدترین فروشگاه اینترنتی در دنیا است. در دنیای اینترنت بازدیدکننده بیشتر، فروش بیشتر را به همراه خواهد داشت.

اصلی‌ترین روش‌های فروش در آمازون

برای فروش در آمازون روش‌های متعددی وجود دارد. در این قسمت از مقاله به توضیح اصلی‌ترین روش‌ها می‌پردازیم.

روش FBM (Fulfillment by Merchant)

در این روش، کلیه مسئولیت بسته بندی و ارسال محصول و امور مربوط به مرجوع کردن کالا، تعویض یا بازگرداندن هزینه محصول و خدمات مشتریان به عهده فروشنده خواهد بود.

روش FBA (Fulfillment by Amazon)

در این روش بی دردسر، شما اختیار تمام کارها را به آمازون می‌سپارید و مجبور نیستید اینونتوری خودتان را زیر نظر داشته باشید. تمام کاری که باید انجام دهید ارسال محصولات خود به یکی از انبارهای آمازون است. آن‌ها سفارش مشتریان را دریافت می‌کنند و هر زمان شخصی محصول شما را سفارش می‌دهد، آمازون کلیه کارها را به عهده می‌گیرد. بازرگانان اکثرا از این روش استفاده ‌می‌کنند چراکه نیاز به داشتن دفتر و نمایندگی در کشور دیگر ندارد.

اخذ تایید پیش از فروش در آمازون

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که فروشندگی در آمازون نیازمند مدارک مورد تایید است. البته باید در یکی از کشورهای مورد تایید آمازون باشد. در وبسایت آمازون، ۲۰ دسته بندی محصول وجود دارد که فروش آن‌ها در سایت بلامانع است. اگر محصولات در این دسته بندی‌ها قرار داشته باشند نیازی به گرفتن تایید نیست.

بعد از آن باید اکانت خود را انتخاب کنید. به عنوان فروشنده شما می‌توانید یکی از دو نوع اکانت حرفه‌ای «professional account» یا فردی «individual account» را انتخاب کنید. تفاوت این دو اکانت در این است که در اولی می‌توانید با پرداخت ۹۹/۳۹ دلار حق عضویت، هر تعداد محصول که می‌خواهید بفروشید. در دومی نیازی به پرداخت حق عضویت ماهانه نیست، اما به ازای هر محصولی که می‌فروشید، باید ۹۹ سنت بپردازید. باید توجه داشت که برای هر دو اکانت پس از فروش یک محصول باید هزینه‌های دیگری هم بپردازید.

مراحل فروش در آمازون چگونه است؟

  1. یک حساب کاربری فروشنده ثبت کنید و محصولاتتان را در لیست مورد نظر قرار دهید.

برای ثبت یک اکانت فروشنده در آمازون، وارد Amazon Seller Center شوید و روی دکمه Start selling  کلیک کنید. اگر از قبل حساب دارید می‌توانید با استفاده از Amazon Seller Center به مدیریت حساب فروش خود بپردازید.

مشخصات پروفایل خود را تکمیل کنید و لیست محصولات خود را در آمازون قرار دهید. اگر طرح شخصی را انتخاب کرده‌اید می‌توانید محصولات را تک به تک، و اگر طرح حرفه‌ای را انتخاب کرده‌اید می‌توانید محصولات را به صورت دسته بندی وارد سایت کنید.

اگر محصولات صادراتی شما در گذشته در آمازون فروخته شده‌اند، اکنون شما اطلاعات مربوط به محصول خود مانند حجم را وارد کنید. اما اگر محصولتان جدید است و قبلا در سایت آمازون موجود نبوده، شرایط متفاوتی خواهد داشت.

برای این کار شما باید کد جهانی محصول (UPC) را پیدا کنید و تعداد موجود در انبار (SKA)، نام محصول، توضیحات و قیمت را ذکر کنید.

بعد از انتخاب اکانت مورد نظر خود، می‌توانید ثبت نام کرده و اکانت Seller Central خود را بسازید.

  1. شرایط ارسال محصول ‌خود را تنظیم کنید.

حتی اگر محصولات خود را از طریق آمازون به فروش می‌رسانید، همچنان می‌توانید خودتان آن‌ها را ارسال کنید. اما باید در نظر داشته باشید که آمازون سرویس ارسال منحصر به فرد و فوق‌العاده پیشرفته‌ای را در اختیار تمام فروشندگانی که از این پلتفرم برای خود استفاده می‌کنند قرار می‌دهد؛ بنابراین کافی است محصولاتتان را به یکی از مراکز ارسال آمازون بفرستید.

 

شرکت آمازون بسته بندی و ارسال کالا را انجام می‌دهد. همچنین شما می‌توانید بسته بندی و ارسال کالاهایتان را خود انجام دهید. برای ارسال، هزینه اضافی از فروشنده گرفته نمی‌شود. هزینه‌های ارسال از قبل در طرح فروشندگی شما لحاظ شده است. هزینه‌ای که شما باید پرداخت کنید هزینه انبار و دستمزد برای هریک از کالاهای فروش رفته است.

 

  1.  فروش و تبلیغ محصولات

گام سوم فروش در آمازون، تبلیغات است. اکنون محصول شما آماده فروش در سایت آمازون است. برای اینکه مشتری را جذب کنید باید عناوین مختصر بر روی محصول قرار دهید و توضیحات محصولات‌ باید روشن و شفاف باشد.

 

برای دیده شدن بیشتر در سایت و فروش حداکثری می‌توانید هزینه تبلیغات در سایت آمازون را نیز بپردازید. این تبلیغات در کنار نتایج جست و جوی کاربران برای آنان نمایش داده می‌شود و به ازای هر بار کلیک برای شما هزینه در بر دارد که به اصطلاح به آن تبلیغات کلیکی می‌گویند. همچنین وبسایت آمازون کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهد که در تبلیغات از آن‌ها استفاده کنید و تبلیغات موثرتری داشته باشید.

 

  1.  تشویق ارسال نظرات و بازخوردها

نظرات کاربران یکی از عوامل کلیدی برای افزایش فروش به صورت اینترنتی است. داشتن نظرات بیشتر می‌تواند محصولتان را در دید مشتریان قابل اعتماد نشان دهد. یک امکان بسیار جالبی که آمازون در اختیار فروشندگان خود گذاشته، نظرسنجی است. شما می‌توانید پس از فروش هرکالا به خریداران ایمیل بفرستید و نظر آن‌ها را در مورد محصول خود بپرسید و خدمات و کیفیت کار خود را با نظر مشتریان ارتقا دهید.

البته به منظور حفظ حقوق افراد، وبسایت آمازون قوانین سخت گیرانه‌ای تعیین کرده است که به فروشندگان اجازه ارسال مستقیم تبلیغات به مشتریان را نمی‌دهد.

برای مثال در گذشته برخی از افراد در ازای ارسال نظرات مثبت، به مشتریان کالای رایگان ارسال می‌کردند؛ که شرکت آمازون ارسال چنین ایمیل‌هایی را ممنوع کرد. این ممنوعیت‌ها برای جلوگیری از تبلیغات و به منظور حمایت از کالاهای با کیفیت بالاتر انجام گرفته است.

 

  1.  آنالیز عملکرد در آمازون

گام پنجم، آنالیز عملکردتان در آمازون است. در حساب کاربری فروشندگان امکانات مختلفی وجود دارد. فروشندگان می‌توانند در حساب کاربری خود سفارشات هر روز، سفارشات ماهانه، تعداد کل کالاهای فروخته شده، آمار بازدید از صفحه محصول، آمار موجودی و دیگر پارامترهای مختلف را مشاهده کنند.

 

همچنین فروشندگان به نمودار مقایسه فروش (Compare Sales) دسترسی دارند. در این نمودار شما مقدار فروش هر روز را با روزهای دیگر مقایسه می‌کنید و تغییرات فروش را در روزهای مختلف هفته و بازه‌های مختلف سال می‌توانید ببینید. در مقاله بعد می توانید ادامه مقاله چگونه می‌توان محصولات صادراتی‌ خود را در آمازون به فروش رساند؟ (قسمت دوم) را مطالعه نمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/hkgp7
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.