راهکارهای مهم در خصوص بازاریابی بین الملل محصولات صادراتی

راهکارهای مهم در خصوص بازاریابی بین الملل محصولات صادراتی، جهت بهبود عملکرد در بازاریابی بین الملل محصولات صادراتی بایستی پروموشن های بازاریابی بین الملل را بشناسید. ترفیع یا پروموشن Sales Promotion در بازاریابی بین الملل به فعالیت‌هایی اشاره دارد که منجر به اطلاع‌رسانی، شناساندن محصول به مشتریان، و افزایش فروش می‌شود. ترفیع یا پروموشن کمک می‌کند تا محصول، فروش بیشتری داشته و جایگاه مناسبی در ذهن مشتری ایجاد شود. پروموشن یا ترفیع می‌تواند شامل تبلیغات، کاتالوگ، روابط عمومی، ارتباط با مشتری در فروش شخصی، تخفیف و … باشد. در ادامه با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید تا راهکارهای مهم در خصوص بازاریابی بین الملل محصولات صادراتی را بررسی نماییم.

مرکز بازرگانی فردوسی- ferdowsi trading center-راهکارهای مهم در خصوص بازاریابی بین الملل محصولات صادراتی

راهکارهای مهم در خصوص بازاریابی بین الملل محصولات صادراتی

راهکارهای مهم در خصوص بازاریابی بین الملل محصولات صادراتی

مهم‌ترین ابزارهای پروموشن یا ترفیع در بازاریابی بین‌الملل:

  • حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی:

یکی از شایع‌ترین راه‌های ورود به بازارهای بین‌الملل، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. شرکت‌ها به‌طور سنتی برای آشنایی با فعالان اقتصادی کشورها در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کرده و توانمندی‌های خود را عرضه می‌کنند. درواقع شرکت حاضر در نمایشگاه به این امید که فعالان بازار و صنعت مربوطه در کشور مقصد، جذب او شوند در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کند.

طبیعی است شرکت‌ها برای موفقیت در این زمینه باید با برنامه‌ریزی در نمایشگاه حاضر باشند. شرکتی که قصد حضور در نمایشگاه را دارد باید حتماً کاتالوگ‌های انگلیسی یا زبان کشور میزبان، سایت اینترنتی به زبان انگلیسی، مذاکره‌کنندگان مسلط به زبان بومی کشور میزبان و یا حداقل انگلیسی، و … را فراهم آورد تا امکان استفاده از ظرفیت‌های موجود در نمایشگاه را داشته باشد. فعالان اقتصادی که در نمایشگاه به دنبال شریک می‌گردند، معمولاً از غرفه‌های زیادی بازدید کرده و اطلاعات متعددی را جمع‌آوری می‌کنند تا در زمان مناسب اقدام به انتخاب شریک خود نمایند.

  • استفاده از اینترنت:

یکی از روش‌های مورد استفاده برای ورود به بازارهای بین‌المللی، استفاده از سایت‌های اینترنتی است که مختص تجارت بین‌الملل هستند. در حال حاضر سایت‌های متعددی در جهان امکان خرید و فروش کالاها را در سطح بین‌الملل فراهم آورده‌اند. بطور مثال سایت علی بابا در چین یکی از صدها سایت فعال در این زمینه می باشد. این سایت‌ها در سطح عمده و خرده‌فروشی فعالیت می‌کنند و بازار بزرگی را برای تولیدکنندگان فراهم آورده‌اند.

  • بسته‌بندی:

یکی از جنبه‌ های ترفیع یا پروموشن، بسته‌ بندی است. بسته ‌بندی درواقع چهره بیرونی محصول است که می‌تواند به جذب مشتری کمک نماید. موضوع بسته ‌بندی محصول علاوه بر جنبه ترفیعی در بسیاری مواقع جنبه قانونی دارد. در بیشتر کشورها قوانینی وجود دارد که گزارش برخی از موارد مانند مواد اولیه استفاده شده در محصول، وزن هریک، کالری و … بر روی بسته ‌بندی بعضی از محصولات اجباری است. لذا شرکت‌ها باید به این موضوعات نیز توجه داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشوند. طبیعی است بسته ‌بندی باید متناسب با فرهنگ و زبان مشتریان طراحی شده و قوانین و هنجارهای کشور را در نظر داشته باشد.

  • تبلیغات عمومی:

معمولاً شرکت‌های بزرگ که قصد دارند در نقش چالش طلب و رهبر بازار ایفای نقش کنند باید برای پروموشن و یا ترفیع در بازاریابی بین الملل به تبلیغات عمومی در کشور میزبان توجه ویژه‌ای داشته باشند. تبلیغات عمومی در راستای پروموشن کمک می‌کند تا عموم مردم از وجود محصول با برند جدید در بازار آگاه شده و تقاضا برای محصول افزایش یابد. با این‌وجود ممکن است بودجه تبلیغات عمومی در برخی از کشورها مانند ایران بالا باشد. هرچند در برخی کشورها نیز هزینه‌های تبلیغاتی عمومی در سطح پایین‌تری است.

  • طرح شمص:

وقتی که می‌خواهید برای خودتان کاری را شروع کنید نیاز است تا کار خود را برای افرادی که به کسب و کارتان نیاز دارند معرفی کنید معرفی کردن تبلیغات نامیده می‌شود تبلیغات به صورت های مختلف انجام می‌گیرد مثل اینترنتی یا سنتی که تبلیغات سنتی امروزه به دلیل هزینه زیاد و به دلیل محدود بودن مکان جغرافیایی زیاد مورد استقبال واقع نمی‌شود ولی چون تبلیغات اینترنتی در تمام جهان می‌تواند دیده شود می توان به راحتی از آن استفاده کرد. اولین امر در شروع تبلیغات آنلاین داشتن یک وب سایت دو زبانه و یا حتی چند زبانه است. همانطور که می دانید کلید موفقیت در بازارهای صادراتی اعتمادسازی است. با طرح جامع شمص، نیازی به جستجو برای خریدار محصولتان ندارید. خریدار محصول، خود مستقیماً به شما مراجعه می کند.

در طرح شمص، کارشناسان مرکز بازرگانی فردوسی به شما کمک می کنند تا با داشتن یک نمایشگاه تجاری آنلاین، در سطح ملی و بین المللی به عنوان یک بیزنس معتبر مطرح شوید و مشتریان داخلی و خارجی مستقیماً جهت خرید محصولات به شما مراجعه کنند.

طرح جامع ”شبکه ملی صادرات“ که به اختصار طرح جامع ”شمص“ نامیده می شود، ابتکاری از طرف مرکز بازرگانی فردوسی در جهت گسترش زیست بوم صادراتی کشور و برخوردار کردن تمامی شهروندان ایرانی از سود سرشار فعالیت صادراتی است.

در این طرح جامع، کارشناسان مرکز توانمندی های همه اقشار مردم که در حوزه های مختلف کسب و کار مشغول به فعالیت هستند را مورد بررسی قرار داده اند. با بررسی دقیق این موارد، طرح جامع شمص در قالب ۳ مدل اجرایی که هر یک متناسب با بخشی از آحاد جامعه می باشد ارائه گردیده است.

در قالب این طرح عموم افراد حقیقی و حقوقی می توانند در کنار شغل اصلی خود، با مشارکت جزئی یا کلی در تجارت صادراتی ایران، میزان درآمد یا فروش خود را تا ۱۰ها برابر افزایش دهند.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/03ifz
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.