جزئیات تجارت خارجی نیز به محرمانه های دولت پیوست

جزئیات تجارت خارجی نیز به محرمانه های دولت پیوست، با وجود گذشت ۱۵ روز از پایان بهمن ماه، صرفا کلیات عملکرد یازده ماهه تجارت خارجی از سوی رئیس کل گمرک اعلام شده و یک مقام آگاه از محرمانه شدن جزئیات این آمار خبر می‌دهد.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-تجارت خارجی

تجارت خارجی

جزئیات تجارت خارجی نیز به محرمانه های دولت پیوست

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، مهدی میراشرفی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک روز گذشته در آبادان به وضعیت تجارت خارجی یازده ماهه اشاره کرده و گفت: مجموع تجارت غیرنفتی کشور با جهان در ۱۱ ماهه نخست سال جاری را ۷۸.۵ میلیارد دلار ثبت شده است.

رئیس کل گمرک عنوان کرد:‌ طی ۱۱ ماهه امسال صادرات غیر نفتی کشورمان به ۴۰ میلیارد دلار رسید و در این مدت به میزان ۳۸.۵ میلیارد دلار کالا به کشور وارد شد.

میراشرفی به کلیات حجم صادرات و واردات اکتفا کرده و از  توضیحات بیشتر ابعاد تجارت خارجی خودداری می‌کند.

طبق رویه‌ گذشته حداکثر تا سه روز پس از پایان ماه، عملکرد تجارت خارجی از سوی مقامات یا سایت گمرک اطلاع رسانی می‌شد و پس از چند روز جزئیات آن به تفکیک صادرات و واردات با طبقه بندی شرح کالا، کشور و گمرکات منتشر می‌شد.

در حال حاضر با وجود گذشت ۱۵ روز از پایان بهمن ماه، عملکرد این بخش در حد گذاره یک جمله‌ای از میزان صادرات و واردات توسط رئیس کل گمرک منعکس شده است.

هرچند درباره علت خودداری گمرک از ارائه جزئیات حجم تجارت خارجی اطلاع دقیقی در دست نیست اما برخی افراد مطلع در وزارت اقتصاد به فارس گفته‌اند کمیته ضد تحریم متشکل از برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی که دبیرخانه آن در وزارت اقتصاد مستقر است بنا به ملاحظات تحریمی تصمیم گرفته‌اند آمار تجارت خارجی در همین حد منتشر شود و جزئیات اقلام وارداتی و صادراتی به همراه کشورها علنی نشود.

هنوز مقامات دولتی به صورت رسمی این موضوع را تایید نکرده‌اند ولی با فرض درست بودن این ادعا باید گفت جزئیات تجارت خارجی نیز به محرمانه‌های دولت تبدیل شده است.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” جزئیات تجارت خارجی نیز به محرمانه های دولت پیوست ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/jPKhA
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.