برنامه ریزی جهت افزایش روابط تجاری ایران و عراق

برنامه ریزی جهت افزایش روابط تجاری ایران و عراق، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اراده ایران و عراق بر افزایش تجارت و مراودات تجاری است، به طوری که دستیابی به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری در ۲ سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-روابط تجاری ایران و عراق

روابط تجاری ایران و عراق

برنامه ریزی جهت افزایش روابط تجاری ایران و عراق

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، «رضا رحمانی» چهارشنبه شب در خاتمه دیدار وزیر تجارت عراق و هیات همراه با وی در محل هتل پارسیان آزادی تهران، در جمع خبرنگاران افزود: در روزهای آینده رئیس جمهوری کشورمان سفری به عراق خواهد داشت و امروز در این دیدار همراه با وزیر تجارت عراق به فراهم کردن مقدمات سفر پرداختیم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دو طرف علاقمند به توسعه روابط با یکدیگر هستند؛ زیرا مردم، تجار و مسئولان دو کشور روابط نزدیک دوستانه و برادرانه دارند و مزایایی همچون مرزهای گسترده، حسن همجواری و اشتراکات فرهنگی فرصتی برای ارتقای روابط دو طرف است.
«محمد هاشم» وزیر تجارت عراق نیز با اشاره به دیدار رئیس جمهوری کشورمان از بغداد در روزهای آینده تاکید کرد: در تلاشیم تا زمینه را برای انجام توافق های متعدد بین دو کشور فراهم کنیم.
وی مواضع ایران در قبال مردم و دولت عراق را بویژه در زمان حمله داعش یادآور شد و گفت: ما قدردان مواضع ایران هستیم و بر این اساس اراده دو کشور برای توسعه تبادلات تجاری است.
«محمدرضا مودودی» سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران و «نیره پیروزبخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از جمله مسئولان حاضر در این نشست مشترک بودند.
به گزارش مرکز بازرگانی فردوسی، سازمان توسعه تجارت ایران حجم مبادلات تجاری ایران و عراق در ۹ ماه امسال را هفت میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار اعلام کرده است.
بر اساس آمارهای این سازمان، سهم صادرات ایران به عراق در ۹ ماه امسال هفت میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار و سهم صادرات عراق به ایران در این دوره زمانی ۳۶ میلیون دلار است.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” برنامه ریزی جهت افزایش روابط تجاری ایران و عراق ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/ufMpC
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.