واردات گندم به صفر رسیده است

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از خبر گزاری ایرنا – مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تمهیدات دولت طی سال های اخیر، کشور از واردات گندم بی نیاز شده و رقم آن به صفر رسیده است.

مرکز بازرگانی فردوس-ferdowsi trading center-واردات گندم

واردات گندم

 

اسماعیل اسفندیاری پور روز دوشنبه مورخ ۳۰ مهرماه، در دومین نشست کشت پایش فنی زراعت در قزوین با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم، افزود: در سال ۹۰ بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار گندم وارد کشور شد که با برنامه ریز ی و افزایش راندمان تولید این رقم اکنون به صفر رسیده است.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گندم خواهد رفت که از این حدود ۲ میلیون هکتار گندم آبی و بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم است.

این مسئول گفت: با استفاده از روش های فناورانه و اصلاح بذر طی پنج سال گذشته روند خود اتکایی گندم از ۶۸ درصد طی سال های ۹۰ تا ۹۲ اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است و همه نیاز کامل کشور از تولید داخلی تامین شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی افزود: یکی از پروژه های مهم در بهبود تولید گندم در اراضی دیم پروژه مشترک ایران سیمیت و ایکاردا است که با افزایش راندمان، تولید کشاورزی را در این بخش اقتصادی خواهد کرد که توسعه کشاورزی حفاظتی را در دستور کار قرار داده است.

اسفندیاری پور گفت: با اجرای این طرح عملکرد تولید گندم در اراضی دیم طی پنج سال حدود ۲۵ درصد و در اراضی آبی حدود ۳۰ درصد افزایش می یابد.

اما بطور کلی کدام محصولات کشاورزی در ایران مناسب صادرات هستند؟ جواب این پرسش در بسته جامع پتانسیل های صادراتی – گروه محصولات کشاورزی، میوه، سبزی و صیفی جات وجود دارد.

  • بهترین و سودآورترین محصولات کشاورزی جهت صادرات کدامند؟
  • کدام کشورها بهترین مقاصد صادراتی برای هریک از این محصولات هستند؟
  • صادرات محصولات معرفی شده چند درصد سود دارد؟
  • هزینه های صادرات و تعرفه این محصولات در کشورهای مقصد صادرات چه میزان است؟

پاسخ به کلیه این سوالات در بسته جامع پتانسیل های صادراتی ایران – گروه محصولات کشاورزی، میوه، سبزی و صیفی جات ارائه می گردد.

توصیه ما به شما مطالعه این بسته و آشنایی با محصولات کشاورزی پربازده صادراتی می باشد.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.

مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” واردات گندم به صفر رسیده است ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/4oeGG
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.