صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی ۹۰ درصد افزایش یافت

صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی ۹۰ درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی گفت: صادرات غیرنفتی استان به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار از همه گمرکات کشور در پنج ماهه امسال با رشد ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده و صادرات از گمرکات استان ۹۰درصد رشد داشته است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی

صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی

صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی ۹۰ درصد افزایش یافت

حبیب امین‌زاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اعلام کرد: در پنج ماهه نخست سال ۹۸ تعداد ۹۳ واحد تولیدی جدید با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم یک‌هزار و ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم ۲ هزار نفر راه‌اندازی شده است و رتبه دوم کشور را در صدور پروانه بهره‌برداری ایجادی در کشور به خود اختصاص دادیم.

وی از راه‌اندازی ۱۳۰ طرح توسعه‌ای واحدهای صنعتی استان در پنج ماهه نخست سال ۹۸ با افزایش سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومان و افزایش اشتغال ۲ هزار و ۲۰۰ نفر ناشی از اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان خبر داد.

امین‌زاده اضافه کرد: ۵۸۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع سرمایه‌گذاری در داخل شهرک‌های صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۱۸ هزار نفر صادر شده است که از رشد ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی همچنین از صدور ۶۰ فقره جواز توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات تولیدی واحدهای صنعتی با پیش‌بینی افزایش سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیارد تومان، افزایش اشتغال یک‌هزار نفر و کسب رتبه اول استان در صدور جواز توسعه‌ای در کشور خبر داد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایش و رصد سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ طرح در دست اجرای استان، تهیه گزارش پیشرفت فیزیکی از جوازهای تاسیس در حال اجرا در استان و هدف‌گذاری راه‌اندازی بیش از ۵۰۰ طرح تا پایان سال اعلام کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده طرح‌های در دست اجرای استان ۱۴ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال آنها ۴۵ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۰ واحد تولیدی استان جهت تامین مالی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های طرف قرارداد عاملیت استان به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان معرفی شده‌است.

امین‌زاده همچنین از معرفی ۱۱۰ واحد تولیدی از محل باقیمانده تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ و رونق تولید سال ۹۸ در پنج ماهه امسال و پرداخت ۲۰ میلیارد تومان به ۴۵ واحد صنعتی از محل باقیمانده تسهیلات رونق تولید سال ۱۳۹۷ توسط بانک‌ها خبرداد.

وی اعلام کرد: کل پرداختی بانک‌های استان به معرفی شدگان از محل تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ به واحدها ۱۶۵ میلیارد تومان به ۷۲ واحد صنعتی بوده است.

بسته مشاوره صادرات صمتا

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی ۹۰ درصد افزایش یافت ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/CaFUw
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.