افزایش صادرات آلمان به ایران

افزایش صادرات آلمان به ایران، به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از خبرگزاری ایسنا، صادرات آلمان به ایران در اکتبر، جهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.
این جهش نشان دهنده تمایل شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی برای ادامه تجارت در ایران با وجود ریسک قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا است.

حدود ۱۰۰۰ شرکت کوچک و متوسط آلمانی با ایران روابط تجاری دارند و ۱۳۰ شرکت در این کشور شعبه دایر کرده‌اند اما شرکت‌های چندملیتی از جمله غول مهندسی زیمنس آلمان به دلیل واهمه از مجازات آمریکا، از ایران خارج شده‌اند.

آمارهای رسمی اداره فدرال آلمان نشان داد آلمان به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو (۴۵۵ میلیون دلار) در اکتبر به ایران کالا صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد رشد داشت و بالاترین حجم صادرات ماهانه به ایران از سال ۲۰۰۹ بود.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trsding center-صادرات آلمان به ایران

صادرات آلمان به ایران

مایکل توکاس از اتاق بازرگانی و صنعت آلمان-ایران اظهار کرد: شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی عمده صادرات به ایران را فراهم می‌کنند و مواد شیمیایی حدود نیمی از کالاهای آلمانی صادراتی به ایران را تشکیل می‌دهد.

به گفته توکاس، شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی که به ایران صادرات دارند ریسک حساب شده‌ای را به جان می‌خرند و معتقدند تحریم‌های آمریکا سنگ اندازی در پروژه‌های بزرگ بخشهای بزرگی مانند بانکداری و کشتیرانی را هدف گرفته است.

میزان صادرات در ۱۰ ماه نخست امسال چهار درصد رشد کرد و به ۲.۴ میلیارد یورو رسید و انتظار می‌رود میانگین حجم صادرات ماهانه در سال آینده به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون یورو بالغ شود از این رو اتاق بازرگانی آلمان انتظار دارد صادرات به ایران همچنان روند رو به رشدی داشته باشد.

اتحادیه اروپا قصد دارد سیستمی را برای تسهیل تجارت غیردلاری با ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا ایجاد کند. فرانسه و آلمان قرار است مسئولیت این سیستم را برعهده بگیرند اما دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اظهار کرده‌اند ابهامات مربوط به این سیستم ممکن است باعث شود تنها تجارت موارد غیرحساس مانند کالاهای بشر دوستانه و مواد غذایی را دربربگیرد.

مرکز بازرگانی فردوسی مشاور برگزیده صادراتی ایران و مجری امور صادرات، ارائه دهنده پکیج های متنوع و خدمات متمایز، هوشمندانه و کاربردی در حوزه مشاوره و آموزش صادرات می باشد.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/MDh3z
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.