افزایش سهم صادرات صنعت در سال ۹۷

افزایش صادرات صنعت در سال ۹۷، به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از خبرگزاری آریا نیوز،  آمار تجارت خارجی نشان می دهد در ۹ ماهه امسال مجموع صادرات صنعت به وزن ۳۱ میلیون و ۸۱۳ هزار تن به ارزش ۱۴ میلیارد و ۹۲۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۳ درصدی دارد.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات صنعت

صادرات صنعت

افزایش صادرات صنعت در سال ۹۷
جداول آمار گمرک ایران نشان می دهد، در این مدت میزان صادرات وزنی صنعت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی دارد.
گزارش های تجارت خارجی نشان می دهد، در این مدت متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی به ۳۸۴ دلار رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال، رشد ۷٫۶ درصدی دارد؛
در این مدت صادرات بخش صنعت به ۲۹ میلیون و ۹۵۷ هزار تن رسید که ارزش آن از مرز ۱۳ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار گذشت.
هدفگذاری امسال برای صادرات غیرنفتی دستیابی به ارزش ۵۴٫۹ میلیارد دلار بوده که در ۹ ماهه، بدون احتساب میعانات گازی ۳۰٫۶ میلیارد دلار محقق شده است.
در این مدت سهم صادرات صنعت از نظر ارزش در مقایسه با کل صادرات ۴۴٫۷ درصد و از نظر وزنی ۳۶٫۵ درصد است.
سال گذشته صادرات غیرنفتی در بخش صنعت به ۴۳ میلیون و ۹۶۸ هزار تن رسید که ارزش آن بیش از ۱۸ میلیارد و ۹۸۳ میلیون دلار بود؛ از نظر وزن و ارزش نسبت به سال ۱۳۹۵ به ترتیب ۳۰ و ۳۲ درصد افزایش داشت.
در سال ۱۳۹۵ نیز در مجموع ۳۳ میلیون و ۸۳۵ هزار تن صادرات صنعت تحقق یافت که ارزش آن به ۱۴ میلیارد و ۳۸۲ میلیون دلار رسید.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” افزایش سهم صادرات صنعت در سال ۹۷ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/mTFWJ
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.