ثبت شناسه آی.آرسی(IRC) برای کالاهای سلامت محور

ثبت شناسه آی.آرسی(IRC) برای کالاهای سلامت محور، به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از خبرگزاری فارس ثبت شناسه برای کالاهای سلامت‌محور در اظهارنامه گمرکی الزامی شد.
گمرک جمهوری اسلامی اعلام کرد که از این پس ثبت شناسه آی.آرسی(IRC) در اظهارنامه گمرکی برای کالاهای سلامت‌محور از ابتدای اسفندماه امسال الزامی است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-ثبت شناسه آی.آرسی(IRC)

ثبت شناسه آی.آرسی(IRC)

به گزارش مرکز بازرگانی فردوسی از گمرک، برای اجرای تفاهم نامه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت اقتصاد و دارایی درخصوص واردات کالاها و تجهیزات سلامت محور، از تاریخ اول اسفندماه واردکنندگان و صادرکنندگان ملزم به ثبت کد آی.آرسی- IRC در هنگام اظهار کالاهای سلامت‌محور خود در پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک هستند.
همچنین براساس توافق انجام شده، پیش اظهاری (اظهار، پیش از ورود فرآورده های سلامت‌محور به گمرکات کشور) از یکم فروردین ماه سال ۹۸ در سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران اجباری است.
مدیرکل دفتر بازرسی و امور حقوقی سازمان غذا و دارو اوایل دیماه امسال گفت که بیشترین ارزش ریالی قاچاق کالاهای سلامت محور در حوزه مواد غذایی و آشامیدنی بوده و بیشترین تنوع اقلام در بخش دارویی است.
به گفته شهریار اسلامی، ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالاهای سلامت ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی در سال ۲۰۱۸ نشان به بیش از ۳۲ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان می رسد که حدود ۳۲ درصد آن مربوط به حوزه دارو، ۵۸ درصد مواد غذایی و آشامیدنی، ۸ درصد فراورده های آرایشی و بهداشتی و ۱۳هزارم درصد مربوط به تجهیزات پزشکی است.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” ثبت شناسه آی.آرسی(IRC) برای کالاهای سلامت محور ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/tfLuO
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.