بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در صادرات فرش

بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در صادرات فرش ؛ استاندار کردستان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بانه بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در تولید زنجیره فرش و ایجاد واحدهای تولیدی هم چون نخ ریسی در زون نساجی این منطقه است.

بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در صادرات فرش

بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در صادرات فرش

بهمن مرادنیا روز یکشنبه در جلسه کمیته فرش استان که با حضور “فرحناز رافع” رییس مرکز ملی فرش ایران تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که برای زیرپوشش بیمه قرارگرفتن قالیبافان استان ایجاد شده نیاز به بازنگری در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصادی کردن صنعت فرش با گشودن راه صادرات برای آن امکان پذیر است، افزود: در این حوزه باید به دنبال نگاه جدید و ایجاد راهکارهایی تاثیرگذار باشیم تا بازار فرش به ویژه در حوزه صادرات آن رونق پیدا کند.

لیست خریداران خارجی فرش ایرانی (کلیک کنید)

استاندار کردستان بر ایجاد و حفظ بازار فرش کردستان در اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: بی شک انجام کار مقطعی تاثیرگذار نیست لذا با هر شیوه ای پیگیر اقدامات مستمر در راستای ایجاد و حفظ بازار در کشورهای همسایه باشیم که  از جمله این فعالیت‌ها می توان به برپایی نمایشگاه‌های دایمی و فصلی اشاره کرد.

مرادنیا یادآور شد: در منطقه ویژه اقتصادی بانه زون نساجی ایجاد شده و این بهترین فرصت برای ایجاد واحدهای تولیدی نخ ریسی و دیگر واحدهای مرتبط با حوزه فرش است.

پرداخت بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بافندگان فرش استان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این جلسه با اشاره به وجود ۹۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان اظهارداشت : از این تعداد ۶۰ هزار نفر فعال و مابقی در واحدهای زیر پوشش انجمن ها و اتحادیه های فرش ثبت نام نکردند و به صورت غیرمتمرکز مشغول به فعالیت هستند.

بختیار خلیقی میزان تولید سالانه فرش دستباف در استان را ۱۸۰ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: سه مجتمع تولیدی و  ۱۸۵ کارگاه فرش دستباف در استان وجود دارد که طی سال گذشته با همه مشکلات و افزایش قیمت‌ها و شیوه کرونا ۱۱۲ هزار مترمربع فرش تولید کردند.

بیشتر بخوانید:
درآمد صادرات فرش چقدر است؟

وی یادآور شد: ۱۲ هزار نفر زیر پوشش بیمه قالیبافان در استان قرار گرفتند که از این تعداد هشت هزار نفر قالیباف و مابقی مربوط به حوزه صنایع دستی هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: بیش از ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار سال گذشته به متقاضیان حوزه فرش دستباف استان پرداخت شده است.

خلیقی با بیان اینکه ۲ برند معتبر کشوری و جهانی فرش دستباف در کردستان وجود دارد، افزود: برندهای فرش تک پود سنندج و بیجار ثبت ملی شدند و ثبت جهانی برند فرش بیجار هم در حال اجرا است.

خوشه صنعتی فرش دستباف در کردستان شروع بکار کرده  است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه پایان سال گذشته ۱۱۰ مین خوشه صنعتی کشور به انجام رسید، اظهار داشت: در کردستان تاکنون خوشه های مصالح ساختمانی و طیور به سرانجام رسیده و در خوشه طیور رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

احمد خسروی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر سهمیه ایجاد سه، چهار  خوشه در استان از دست رفته است، گفت: برای جبران این عفب افتادگی، اواخر سال گذشته خوشه فرش دستباف در استان ایجاد و عامل خوشه مشخص شد.

بیشتر بخوانید:
راهکارهای رفع مشکل صادرات فرش دستباف

وی یکی از ظرفیت‌های استان را تولید سنگ تزیینی خواند و اضافه کرد : علاوه برفرش در سال جاری استارت ایجاد خوشه سنگ تزیینی هم در استان زده شده است و راه‌اندازی خوشه های توت فرنگی و گردشگری هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یکی از مشکلات استان در حوزه خوشه های صنعتی را نبود عامل خوشه خواند و یادآور شد: محدودیتی در تامین هزینه های مربوط به خوشه ها در استان وجود ندارد.

در این جلسه تعدادی از مدیران عامل اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و کارگاه‌های فرش استان هم به بیان مشکلات و درخواست‌های خود که بیشتر حول محور بیمه قالیبافان و اعطای تسهیلات کم بهره بود، پرداختند.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/e3fsc
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.