مهمترین بازارهای هدف کالاهای ایرانی

مهمترین بازارهای هدف کالاهای ایرانی ؛ از موارد جالب توجه در بررسی صادرات کشورمان در فروردین سـال ۱۴۰۰ وجـود سـه کشـور آفریقـایی یعنـی غنـا، الجزایر و ساحل عاج در فهرست ۲۰ کشور اول هدف صادراتی است.

مهمترین بازارهای هدف کالاهای ایرانی

مهمترین بازارهای هدف کالاهای ایرانی

اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان توسعه و تجارت ایران نشان دهنده آن است پنج بازار نخست صادراتی کشور در فرودین ۱۴۰۰ شامل «چین» با ارزش ۹۷۴ میلیون دلار و سهم ۳۲.۸ درصد ازکل صادرات، «عـراق» ۴۲۸ میلیون دلار و سهم ۱۴.۴ درصد، «امارات متحده عربی» ۴۱۷ میلیون دلار و سهم ۱۴ درصد، ترکیه ۱۷۷ میلیـون دلار و سهم ۶ درصد و افغانستان ۱۷۵ میلیون دلار و سهم ۵.۹ درصد می شود. براساس ارزیابی های صورت گرفته سهم این بازارها از کل صادرات ۷۳ درصد است.

مهمترین بازارهای هدف کالاهای ایرانی

از موارد جالب توجه در بررسی صادرات کشورمان در فروردین سـال ۱۴۰۰ وجـود سـه کشـور آفریقـایی یعنـی غنـا، الجزایر و ساحل عاج در فهرست ۲۰ کشور اول هدف صادراتی است. در فروردین ماه سال جاری رتبـه صـادرات بـه غنـا نهم و بالاتر از کشورهایی همچون روسیه ، تایلند، عمان، سوریه، آذربایجان، ازبکستان، ارمنسـتان و قزاقسـتان اسـت. رتبه الجزایر در این میان چهاردهم و ساحل عاج بیستم است.به عبارت دیگر میزان صادرات به کشـور غنـا در دوره مورد نظر از ۱۱ همسایه کشورمان بیشتر بوده است که این خود موضوع توجه بـه بازارهـای فرامنطقـه ای را تشـدید می کند. با این شرایط می توان گفت در فرودین ۱۴۰۰ شاهد ترتیب جدید مقاصد صادراتی برای کالاهای ایرانی بوده ایم.

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/59c9g
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.