کاهش واردات کالا از بندرهای غرب هرمزگان

 کاهش واردات کالا از بندرهای غرب هرمزگان، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: ۶۳ هزار تن کالای غیرنفتی در ۱۰ ماه امسال وارد بندرهای غرب هرمزگان شده که این میزان در همسنجی با سال گذشته ۵۷ درصد کاهش یافته است.
مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-واردات کالا از بندرهای غرب هرمزگان

واردات کالا از بندرهای غرب هرمزگان

کاهش واردات کالا از بندرهای غرب هرمزگان

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، قاسم عسکری نسب روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت همچنین ۷۶۳ هزار و ۴۵۰ تن کالای غیرنفتی از بندرهای غرب هرمزگان به خارج از کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.
وی بیان داشت: کالاهای صادراتی بیشتر شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه خاطرنشان کرد: حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز در بندرهای غرب هرمزگان به ۲۴۴ هزار و ۳۰۹ تن رسید که افزایش ۷۸ درصدی در همسنجی با سال گذشته داشته است.
عسکری نسب یادآورشد: از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع بیش از هفت میلیون و ۳۶۶ هزار و ۳۷۱ تن کالا در بندرهای غرب هرمزگان جا به جا شد.
وی افزود: یک میلیون و ۶۰۵ هزار و ۱۰۹ تن از این کالاها غیرنفتی و پنج میلیون و ۷۶۱ هزار و ۲۶۲ تن فرآورده های نفتی بوده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه ادامه داد: بندرلنگه نیز در این مدت با جابه جایی بیش از یک میلیون تن کالای غیرنفتی، افزایش ۳ درصدی داشته است.

افزایش جا به جایی ۱۰ درصدی کانتینر از بندرهای غرب هرمزگان 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه هزار و ۱۸۵تی ای یو کانتینر پُر در بندرهای غرب هرمزگان جا به جا شد که در این زمینه افزایش ۱۰ درصدی را شاهد بودیم.
عسکری نسب افزود: تعداد شناورهای ورودی به بندرهای غرب هرمزگان نیز ۹ هزار و ۴۱۲ فروند است که از این میزان ۴۶۸ فروند شناور بالای یکهزار تن و هشت هزار و ۹۴۴ فروند زیر یکهزار تن ظرفیت بارگیری داشته است.
وی بیان داشت: صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام نیز در این مدت از بندرهای غرب هرمزگان به ۲۳۴ هزار و ۳۱۲ تن رسید که نشانگر افزایش ۱۵ درصدی است.

جابه جایی مسافر دریایی به غرب هرمزگان ۱۸ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: جا به جایی مسافران و گردشگران ظرف ۱۰ ماه گذشته از بندرهای غرب هرمزگان به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر ۱۸ درصد افزایش یافته است.
عسکری نسب خاطرنشان کرد: ۴۰۳ هزار و ۴۲۹ هزار نفر مسافر و گردشگر از بندرهای لنگه، آفتاب و چارک در غرب هرمزگان به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزیره جابه جا شدند.
وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی (کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس) با ثبت ترابری ۱۸ هزار و ۸۴۸ مسافر توانست رشد ۴ درصدی را به خود اختصاص دهد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اظهارداشت: بندرلنگه در راستای مسوولیت های اجتماعی نیز قدم های بسیار مثبتی جهت حمل و نقل مسافری با ناوگان استاندارد بین المللی برداشته و در سال های آینده تکمیل و تجهیز یک پایانه بین المللی مسافری را در دستور کار قرار دارد که ضمن افزایش خطوط دریایی خارجی، مقدمات پشتیبانی و جابجایی مسافران به جزایر را نیز دارد.
عسکری نسب اضافه کرد: بندرلنگه با توجه به موقعیت استراتژیک جغرافیایی و داشتن کمترین فاصله دریایی با بنادر کانونی منطقه از جمله بندرهای امارات متحده عربی، در زمره بنادر فعال ترانزیتی کشور محسوب می شود.
بندرلنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال درغرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.
بندرهای غرب هرمزگان با دارا بودن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است.
شهرستان بندرلنگه بعد از بندرشهید رجایی و باهنر سومین بندرتجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر ۸۴ هزار نفر در۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” کاهش واردات کالا از بندرهای غرب هرمزگان ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/Fsx8H
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.