بررسی وضعیت صادرات خرما در سال ۹۸

بررسی وضعیت صادرات خرما در سال ۹۸، خرما همواره به عنوان یکی از بالهای اقتصادی کشور به صادرات کمک زیادی نموده است . خرما در کشور ما دارای انواع فراوان می باشد . با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید تا وضعیت صادرات خرما در سال ۹۸ را بررسی نماییم.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات خرما

صادرات خرما

بررسی وضعیت صادرات خرما در سال ۹۸

ایران را می توان جزو دسته کشورهایی دانست که دارای شرایط مناسب برای رشد خرما می باشد. این شرایط چنان هماهنگ و تامین شده جهت رشد خرمای مرغوب می باشد که می توان گفت شاید در هیچ کجای دنیا به چنین هماهنگی و فراهم آوری شرایط مناسب اشاره نشده است.

از آنجا که این شرایط زمینه را برای رشد بهتر و بیشتر انواع خرماها در ایران فراهم می آورد، لذا می توان بهترین و مرغوب ترین محصولات را از آن خود ساخت. خرما پیارم و خرما مضافتی از جمله خرماهای تولیدی ایران هستند که در جهان طرفداران زیادی دارد.

به همین جهت نمونه خرماهای مرغوب ایرانی را در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت زیرا محل کشت و شرایط مهیا شده جهت رشد این نوع خرما ها فقط در زمین های برخی نقاط ایران امکانپذیر است و کشت حاصلخیز و مفید را دربردارد.

کشورهای بسیاری در صدد آنند تا بتوانند بخشی از مرغوبیت خرماهای تولیدی ایران را در تولیدات خود محقق سازند ، درصورتی که این امر ممکن نخواهد بود و علت آن جز شرایط مناسب کشت نمی باشد.

از آنجا که خرید خرما توسط کشورهای اروپایی از ایران همیشگی بوده، اکثریت این کشورها به دنبال کیفیت و طعم خاص و منحصر بفرد خرماهای ایرانی می باشند. حال جالب است بدانید کشوری مانند هند بیشترین خرید خرما را از ایران داشته و دارد. این کشورها از آن جهت به دنبال خرید خرما از ایران هستند که چون در کشورهای اروپایی شرایط مناسب آب و هوایی کافی وجود ندارد، لذا زمینه برای کشت و پرورش خرما امکان ندارد. به همین جهت نه تنها در تناژهای بالا بلکه حجم انبوه و به صورت عمده خرما را خریداری می کنند تا ضمن اینکه جوابگوی نیازهای کشور خودشان باشد، بتوانند به سایر کشورها نیز صادر نمایند. از این رو شرکت های زیادی در زمینه خرما فعال اند .

صادرات خرما در سال ۹۸

با توجه به وضعیت کشور و همچنین تولید خرما انتظار می رود حجم خرمای صادراتی در سال ۹۸ بیشتر از سال های گذشته باشد .

هر چند که مناقشات سیاسی و مشکلات موجود که بر سر راه تجارت ایران با سایر کشور ها وجود دارد به صادرات خرما نیز لطمه زده است اما با این حال امیدواریم که در سال ۹۸ شرکت های داخلی بتوانند با سایر کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنند .

بررسی شرکت های صادرات خرما

اما سوال مهم اینجاست که شرکت خرما باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا ضمن برانگیختن اعتماد مردم و جلب رضایت آنها، بتواند در مدت زمانی طولانی محصولات مرغوبی را دراختیار آنها قرار دهد ؟

این ویژگی ها را می توان به صورت زیر عنوان نمود :

دارا بودن تمامی استانداردهای وزارت بهداشت
داشتن کلیه مجوزهای ملی و بین المللی و نشان حلال
قابلیت ارسال سفارش به میزان بالا
دارای بسته بندی با رعایت کلیه ی موازین صادراتی
دارا بودن مجوز رسمی از وزارت صنعت ومعدن و تجارت
مجهز بودن به سردخانه های اختصاصی جهت نگهداری محصولات خرما
تضمین کیفیت محصولات
داشتن قابلیت وکیوم محصولات
همین مختصر ویژگی هاست که منجر می گردد تا شرکتی در امر صادرات موفق گردد و پیشرفتی چشمگیر داشته باشد.

به علاوه باید کارشناسان یک شرکت به بازارهای جهانی ، تجارت بین الملل و همچنین قوانین حاکم بر واردات و صادرات کشور ها تسلط کافی داشته باشند .

به روز بودن بسته بندی و همچنین طراحی های جذاب نیز در فروش بین المللی و صادرات نقش مهم و پررنگی دارد .

خرمای ایران در سال های گذشته به دلیل ضعف صادرات بیشتر به صورت فله صادر میشد و نامی از ایران بر این محصول با ارزش نبود ، امروزه صنعت بسته بندی پیشرفت چشمگیری داشته است به نحوی که بسته بندی های جذاب و متنوع زیادی طراحی شده است .

بسته مشاوره صادرات صمتا

اگر شما هم میخواهید در حوزه ی صادرات خرما فعالیت داشته باشید و نمیدانید از کجا شروع کنید، چگونه مشتری و خریدار خارجی پیدا کنید، نحوه ی مکاتبات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری را نمی دانید حتما بسته مشاوره صادرات صمتا ( صادرات محصول تولید ایران ) را تهیه نمایید. شما بی شک با در دست داشتن این بسته مشاوره می توانید به یک صادرکننده موفق تبدیل شوید.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” بررسی وضعیت صادرات خرما در سال ۹۸ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/YMeS0
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.