همه چیز در مورد صادرات کشمش

همه چیز در مورد صادرات کشمش، اگر می خواهید در حوزه ی صادرات کشمش فعالیت داشته باشید تا پایان این مقاله با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات کشمش

صادرات کشمش

همه چیز در مورد صادرات کشمش

کشمش همان انگور خشک شده است و از نظر حجم تولید پس از خرما قرار دارد؛ اما جایگاهی بسیار بالاتر از خرما در بازارهای جهانی دارد. سهم صادرات کشمش با کد تعرفه ۰۸۰۶۲۰ در بازار جهانی بیش از دو میلیارد دلار است. که بزرگترین کشورهای صادر کننده آن ترکیه، آمریکا و شیلی هستند .

ایران از جمله صادرکنندگان بزرگ کشمش در جهان است. ۲۷٪ از مجموع کشمش‌های صادراتی دنیا، از ایران صادر می‌شود که سالیانه ۲۵۰ میلیون دلار عاید این کشور می‌کند. ﺑﻪ ﺳﺒﺐ اﻗﻠﯿﻢﻫﺎ و ﺷﺮاﯾﻂ آب ﻫﻮاﯾﯽ ایران، از ﻣـﺴﺘﻌﺪﺗﺮﯾﻦ ﮐـﺸﻮرﻫﺎی ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻣﺘﻨﻮع ﺑﺎﻏﯽ ﺑه ﻮﯾﮋه اﻧﮕﻮر و ﮐﺸﻤﺶ اﺳﺖ و اﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ اﯾﺮان را در رده ده ﮐﺸﻮر ﻋﻤﺪه ﺑﺎﻏﺒﺎﻧﯽ ﺟﻬﺎن ﻗـﺮار داده اﺳﺖ.

کشمش صادراتی و انواع آن همراه با کد تعرفه گمرکی:

کد تعرفه گمرکی کشمش: ۰۸۰۶۲۰۰۰
کد تعرفه گمرکی کشمش تیزابی دانه دار: ۰۸۰۶۲۰۲۰
کد تعرفه گمرکی کشمش تیزابی بی دانه: ۰۸۰۶۲۰۳۰
کد تعرفه گمرکی کشمش آفتابی دانه دار: ۰۸۰۶۲۰۴۰
کد تعرفه گمرکی کشمش آفتابی بی دانه: ۰۸۰۶۲۰۵۰
کد تعرفه گمرکی کشمش انگوری بی دانه: ۰۸۰۶۲۰۶۰
کد تعرفه گمرکی کشمش کاشمری سبز بی دانه: ۰۸۰۶۲۰۷۰
کد تعرفه گمرکی کشمش کاشمری سبز دانه دار: ۰۸۰۶۲۰۸۰

بازار های کشمش ایران در جهان شامل کشور های زیر می شود:

آلمان ۳۱ درصد

عربستان صعودی ۲۵ درصد

امارات متحده عربی ۲۵ درصد

استرلیا ۱۱ درصد

رقبای اصلی ایران در جهان شامل ترکیه و یونان می باشند.

رشد صادرات کشمش نسبت به سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است. .تولید کنندگان این محصول با بکارگیری اصول بازاریابی و بسته بندی توانسته اند به بازار های بین المللی محصولات خود را صادر کنند.

مشخصات کشمش صادراتی:

کشمش صادراتی بايد عاري از هر نوع آفت، شن، خاک و هر نوع بو یا مزه غیر طبیعی باشد. ميزان رطوبت موجود در کشمش نبايد از ۱۸ درصد وزنی بيشتر گردد و بسته به روش تهیه ميزان انيدريد سولفور و دود گوگرد در آن نیز نبايد از ۲ در هزار وزنی بيشتر شود.

کشمش صادراتی از انگوری که حداقل ۸۰ درصد رسیده است به دست می آید. که برای تشخیص این موضوع باید به بافت کشمش و میزان شیرینی مزه و سایز آن توجه کرد. رنگ کشمش درجه یک باید حتی الامکان یکنواخت باشد که البته درجه یکنواختی به نوع کشمش و منطقه استحصال آن و همچنین فرآیند تهیه کشمش ارتباط دارد.

از دیگر پارامترهای کیفی کشمش صادراتی که معمولا به فرآیند پاک کردن کشمش ارتباط دارد، تعداد کشمش دم دار، کشمش نارس، کشمش ریز، کشمش لهیده و کشمش شکرک زده است که در همه این موارد باید کمتر از تعداد تعریف شده استاندارد باشد و هر چه این اعداد کوچکتر باشد، فرآیند پاک کردن کشمش دقیق تر و بهتر بوده است.

واردات کشمش

در جهان واردات کشمش بسیار بالا بوده و می توان گفت توسط کشورهای بسیاری واردات کشمش انجام می شود، در میان این کشورها می توان به امارات، روسیه، اوکراین، آلمان، مصر، کانادا، پاکستان، ترکیه، اسپانیا و کویت اشاره کرد. لازم است بدانید ترکیه وامارات با وجود تولید کردن کشمش، از وارد کننده های آن نیز محسوب می شوند. استرلیا نیز با وارد کردن کشمش از ایران، آن را با نام خود بسته بندی کرده و به خارج از کشور صادر می نماید.

بسته مشاوره صادرات صمتا

اگر شما هم میخواهید در حوزه ی صادرات کشمش فعالیت داشته باشید و نمیدانید از کجا شروع کنید، چگونه مشتری و خریدار خارجی پیدا کنید، نحوه ی مکاتبات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری را نمی دانید حتما بسته مشاوره صادرات صمتا ( صادرات محصول تولید ایران ) را تهیه نمایید. شما بی شک با در دست داشتن این بسته مشاوره می توانید به یک صادرکننده موفق تبدیل شوید.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” همه چیز در مورد صادرات کشمش ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/xB2Q7
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.