صندوق ضمانت صادرات تنها جایگزین ال سی

صندوق ضمانت صادرات تنها جایگزین ال سی. به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، افروز بهرامی امروز در نشست اتاق مشترک ایران و عراق که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات تامین کننده امنیت مالی صادرکنندگان است، گفت: بیمه‌نامه‌های صادراتی صندوق ضمانت صادرات تنها راهکار و جایگزین ال اسی پس از تحریم‌هاست و می‌تواند تا حدودی زیادی به صادرکنندگان کمک کند.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صندوق ضمانت صادرات

صندوق ضمانت صادرات

صندوق ضمانت صادرات تنها جایگزین ال سی

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه پیش از این تنها بانک‌ها می‌توانستند ضمانت‌نامه مبتنی بر قرارداد صادرکنند،  افزود: در شرایط تحریم صندوق ضمانت صادرات ایران اقدام به صدور ضمانت‌نامه کرده تا مشکلات صادرکنندگان حل شود.

بهرامی بیان داشت: در حال حاضر صندوق ۲  میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار تعهد و پوشش ریسک را نهایی کرده است. این در حالی است که این رقم حدود پنج درصد از صادرات غیرنفتی ایران است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای توسعه یافته سهم صندوق ضمانت صادرات خود را به ۱۰ درصد رسانده‌اند و حتی در برخی از کشورهای شرق آسیا این عدد به  بیش از ۲۰ درصد رسیده است.

رئیس صندوق ضمانت صادرات ایران با تاکید بر صادرات به کشورهای همسایه گفت: سهم واردات ایران به ۱۵ کشور همسایه تنها ۲٫۵ درصد است که در شرایط فعلی باید این رقم افزایش یابد.

وی  با اشاره به تمرکز ویژه صندوق برای صادرات به کشورهای همسایه افزود: مجموعه پوشش بیمه‌ای این شرکت ۳٫۵ میلیارد است که ۶۳۰ میلیون دلار از تعهدات این صندوق به صادرکنندگان عراق اختصاص دارد .

رئیس صندوق صمانت صادرات ایران بیان داشت:  تاکنون ۱۱۳ میلیون دلار خسارت به صادرکنندگان به کشور عراق پرداخت کرده‌ایم و آمادگی برای افزایش تعهدات وجود دارد.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” صندوق ضمانت صادرات تنها جایگزین ال سی ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/zu8Fo
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.