کیفیت کالا؛ شرط لازم برای حضور در بازارهای صادراتی

کیفیت کالا؛ شرط لازم برای حضور در بازارهای صادراتی. مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و واردات سازمان ملی استاندارد گفت: اگر مثلث سه وجهی از صادرات، تولید و اشتغال داشته باشیم حلقه واصل این سه وجه کیفیت است بنابراین زمانی می توان در بازار صادراتی حضور داشت که کالا کیفیت داشته باشد.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-بازارهای صادراتی

بازارهای صادراتی

کیفیت کالا؛ شرط لازم برای حضور در بازارهای صادراتی

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، تقی تقی پور در همایش استاندار کیفیت صادراتی گفت: سازمان ملی استاندارد تنها مرجعی است که بحث ایمنی و سلامت مصرف کننده جزو وظایف ذاتی آن است و این موضوع شامل تمام مصرف کنندگان کالای ایرانی چه در داخل و چه در خارج کشور می شود.

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد افزود: بنابراین به استناد بند ۱۵ ماده ۷ تقویت کیفیت کالاهای صادراتی جزو وظایف سازمان ملی استاندارد است.

وی با بیان اینکه دیدگاه های مختلفی در مورد توسعه صادرات وجود دارد گفت: اما دیدگاه سازمان آن است که کالا حتما باید دارای شناسه باشد و کالای بدون شناسه در دنیای تجارت جایگاهی ندارد و استاندارد زبان مشترک تمام تجارت های بین المللی است.

تقی پور اظهار داشت: به همین دلیل به استانداردها در تجارت بسیار تاکید شده است و الزامات صادراتی مرتبط تاکید می شود.

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و واردات سازمان ملی استاندارد بیان داشت: گفته میشود صادرات پایدار لوکوموتیو اشتغال و تولید پایدار است در حالی که ما میگوییم اگر مثلث سه وجهی از صادرات، تولید و اشتغال داشته باشیم حلقه واصل این سه وجه کیفیت است بنابراین زمانی می توان در بازار صادراتی حضور داشت که کالا کیفیت داشته باشد.

تقی پور اظهار داشت: بر این اساس با توجه به نیاز بازار هدف سازمان ملی استاندارد خودش را موظف دانسته که برای توسعه صادرات انعطاف داشته باشد و بر اساس نیاز بازار هدف و خواست تولید کنندگان برای صادرات انعطاف داشته باشد.

وی افزود: بنابراین به استناد به صد و هفتادمین جلسه شورای عالی صادرات علاوه بر اینکه کالای می توانند بر مبنای استاندارد ملی تولید و صادر شوند بلکه بر مبنای استاندارد کشورهای هدف و استاندارد منطقه ای و حتی ضوابط فنی هم امکان پذیر باشد.

تقی پور با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد برای حمایت از تولید بسته حمایتی از صادرات را تهیه کرده است بیان داشت: که در این بسته تولید کنندگان می توانند مواد اولیه و تجهیز ات تولید وارداتی از منظر سازمان بخش وسیعی از مشکلات برای واردات تولیدکنندگان داخلی راهگشای می شود و مثلا اگر کالایی وارد شود در یک گمرک مشخص اسناد کیفی آن ارائه شود در مرحله بعد اگر با همان نام و برند همان کالا وارد شود و دسترسی به اسناد مقدور نباشد با رفرنس سابقه ورود قبلی میتوان کالا را وارد کرد.

 

 

اگر شما هم میخواهید در حوزه ی صادرات فعالیت داشته باشید و درآمد دلاری کسب کنید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، چگونه مشتری و خریدار خارجی پیدا کنید، نحوه ی مکاتبات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری را نمی دانید حتما بسته مشاوره صادرات صمتا ( صادرات محصول تولید ایران ) را تهیه نمایید. شما بی شک با در دست داشتن این بسته مشاوره می توانید به یک صادرکننده موفق تبدیل شوید.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” کیفیت کالا؛ شرط لازم برای حضور در بازارهای صادراتی “ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/s7SSB
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.