صادرات پیاز رو به رشد است

صادرات پیاز رو به رشد است ؛ فرماندار جیرفت با بیان اینکه تسریع صادرات پیاز در دستور کار دولت است از پیگیری ایجاد شعبه ویژه‌ای در گمرکات مرزی برای تسریع روند صادرات پیاز از طریق استانداری کرمان خبر داد.

صادرات پیاز رو به رشد است

صادرات پیاز رو به رشد است

ابوذر عطاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برگزاری کارگروه ویژه توسعه صادرات محصول پیاز جنوب کرمان در فرمانداری جیرفت اشاره کرد و گفت: در این کارگروه پیشنهاد شد تا استانداری کرمان برای ایجاد شعبه‌ای ویژه در گمرکات مرزی در زمینه تسریع ترخیص محصولات میوه و تره بار فساد پذیر بویژه محصول پیاز اقدام کند.

وی به مشکلات صادرات در زمینه گمرک اشاره کرد و خواستار حضور مدیرکل گمرکات استان کرمان برای ارتقای دفتر گمرک جیرفت در جلسه بعدی کارگروه توسعه صادرات جنوب کرمان شد.

وی ادامه داد:اداره گمرک جیرفت در صورت درخواست بازرگانان صادر کننده محصولات کشاورزی جهت بسته بندی محصول  نسبت به پلمب فیزیکی محموله های  تجاری اقدام کند.

فرماندار جیرفت به حضور ناوگان حمل و نقل خارجی در کشور بویژه منطقه جنوب کرمان برای صادرات محصولات کشاورزی خصوصا پیاز اشاره کرد و از اختصاص یک جایگاه ویژه در هر شهرستان برای تسریع در فرآیند تامین سوخت توسط شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی خبر داد.

وی ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان باید پیگیری لازم را برای ورود کامیون‌های کشور افغانستان در راستای حمل محصول پیاز انجام دهد.

عطاپور به شرایط فعلی قیمت پیاز منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی جنوب کرمان برای بازاریابی و میزان مورد نیاز محصول پیاز با اتاق‌های بازرگانی کشورهای همسایه قزاقستان، ارمنستان، پاکستان، افغانستان و عراق نشست فوری برگزار کند.

وی از دیگر مصوبات ستاد را رایزنی اقتصادی در افغانستان برای برقراری ارتباطات تجاری درخصوص صادرات پیاز اعلام کرد و از پیگیری لازم برای سهولت انجام فرآیند صادرات در مرزهای میلک و دوغارون خبر داد.

وی همچنین به قابلیت کارخانه‌های تولید  رب‌گوجه فرنگی جنوب کرمان اشاره کرد و از پیگیری جذب سرمایه‌گذار برای تولید پوره پیاز توسط سازمان صمت و اتاق بازرگانی جنوب استان کرمان خبر داد.

فرماندار جیرفت اعلام فرآخوان در راستای جذب بازرگانان و صادرکنندگان پیاز به تمامی اتاق‌های بازرگانی سطح کشور را همراه با اعلام مشوق‌های صادراتی به استناد ابلاغیه‌های وزارت صمت را از دیگر مصوبات کارگروه توسعه صادرات محصول پیاز جنوب کرمان دانست.

به گزارش ایرنا، سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت بیش از ۴۰ درصد پیاز طرح اول استمرار در جنوب استان کرمان خبر داد و میزان سطح زیر کشت پیاز طرح نخست را ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و طرح دوم را چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/fx0pb
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.