صادرات سیب درختی ایران به عمان، عراق، امارات، قطر و سایر کشورها

صادرات سیب درختی ایران ؛ میوه سیب باید دارای پوستی صاف، روشن و با رنگی شفاف بوده همچنین باید سفت و بدون لکه باشد. در نظر داشته باشید که سیبی که نسبت به اندازه خود، دارای وزن بیشتری است، از مرغوبیت بالاتری برخوردار خواهد بود. عطر سیب هم به عنوان یکی از پارامترهای مهم در تعیین کیفیت سیب به کار می رود که البته در مورد گونه های مختلف نیاز به تجربه کافی دارد.

صادرات سیب درختی

صادرات سیب درختی

صادرات سیب به عمان

عمان یکی از کشورهایی می باشد که هر سال گریدهای مختلفی از سیب درختی قرمز به صورت انبوه اقدام به صادرات می شود.
معمولا هر کشوری که بازرگانان آن وارد ایران می شود، در پی خرید سیب درختی در ارقام و کالیبرهای مختلف می باشد که در این دو سال اخیر که برای این کشور اقدام به فروش سیب درختی نموده ایم، معمولا سیب های قرمز با درجه بندی های متفاوت را در اختیار بازرگانان آن قرار داده ایم.
عمان علی رغم اینکه از کشورهای کم جمعیت می باشد، اما هر سال بیشتر صادرکنندگان در تناژهای بالا اقدام به خرید نموده اند که لازم به ذکر می باشد این نکته را نیز ذکر نماییم که بازرگانان عمانی معمولا سیب های ایران را برای کشورهای عربی آفریقایی نیز صادرات می کنند که در واقع این کشور را به کانال اتصالی خود با سایر کشورها مبدل ساخته اند.

با عنایت به اینکه در سال جاری بیش از ۳۴۰۰۰۰۰ هزار تن سیب در کشور تولید گردیده و این میزان حدود ۵۰۰ هزار تن بیش از نیاز مصرف داخل کشور می باشد.و با توجه به مذاکرات بعمل آمده با وزارت کشاورزی عمان در خصوص امکان صادرات سیب درختی کشورمان ، با هماهنگی رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان از ظرفیت موجود برای صادرات سیب استفاده گردد.

صادرات سیب به عراق

صادرات سیب درختی زرد به عراق به کمک شرکت های بازرگانی و تجار انجام می پذیرد. این شرکت ها انواع محصولات کشاورزی را که در داخل ایران تولید می شوند را به خارج از کشور صادر و برعکس محصولاتی را که در دیگر کشورها تولید می شوند را به داخل ایران وارد می شود. سیب درختی یکی از محصولات پرارزش ایرانی است که کیفیت و مرغوبیت بالایی دارد و قیمت آن هم پایین می باشد از این جهت در کشور عراق مشتری زیادی دارد.

صادرات سیب درختی ایران

صادرات سیب درختی ایران

سیب های درختی با توجه به این که در چه منطقه ای از کشور پرورش پیدا کرده اند و همچنین کیفیت و مرغوبیت آن دارای قیمت متنوعی می باشند. سیب میوه ای است که در ایران به میزان زیادی کاشته و برداشت می شود این محصول با توجه به نوع منطقه ی پرورش سیب دارای طعم های مختلفی می باشد و در ابعاد درشت و کوچک به بازار عرضه می شود. نمونه های باکیفیت و درشت مخصوص صادرات می باشند و به کشورهای همسایه و حومه ی خلیج فارس و حتی اروپایی و آسیایی صادر می شوند.

و اما نمونه های ریزتر با این که کیفیت خوبی دارند اما برای مصارف داخلی استفاده می شود. سیب های صادراتی قیمت بیشتری نسبت به نمونه های داخلی دارند و هر ساله بنا به درخواست مشتریان بر میزان صادرات این محصول افزوده می شود. سیب زرد صادراتی در بسته بندی های شیک و جدید به بازاز عرضه می شود. بسته بندی مدرن و شیک از جمله دلایل جذب مشتری می باشد.

بیشتر بخوانید:

شرایط و قوانین صادرات سیب درختی به روسیه
مقدمه ای برای شروع صادرات سیب درختی

سیب های درختی باید به گونه ای بر روی هم چیده شوند که در اثر فشار و ضربه به محصول آسیبی نرسد. از این جهت از بسته بندی های پلاستیکی و یا صندوقی استفاده می شود.

صادرات سیب به امارات

سیب درختی پادنا با طعم بی نظیر خود به واسطه کیفیت بالا به صورت عمده به کشور های همسایه همچون امارات صادرات دارد.
کشور های عرب زبان حاشیه خلیج فارس در مناطقی گرم و خشک و کویری زندگی می کنند گه خود بصورت بالقوه آن ها را نیازمند واردات اقلام زیادی می کند. تاجران سیب درختی باید نیاز کشور هایی همچون امارات را به محصولاتی همچون سیب درختی تشخیص داده و نسبت به صادرات عمده به این کشور اقدام دان نمایند. قبل از اینکه بازار میوه و تره بار را در آن کشور ها به سایر رقبای خارجی واگذار کنند. سیب درختی پادنا می تواند از انتخاب های هوشمندانه جهت صادرات باشد، چونکه دارای کیفیت بالایی بوده و در صورت بسته بندی و بازار یابی در خور محصول، موفقیت عرضه آن در بازار هدف تضمین شده خواهد بود.

صادرات سیب به قطر

سیب درختی ماتیکی یکی از خاص ترین انواع سیب هاست که پس از جداسازی از سایر انواع در باغات جهت صادرات می تواند قرار گیرند. کشور قطر نیز از مشتریان ثابت سیب درختی ماتیکی ایران است.
سیب درختی زرد ماتیکی، همانند اسم خود که مشخص است، به سیب های زردی گفته می شود که در یک سمت لپ خود بخش قرمز شده ای داشته باشد. سیب های ماتیکی از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و همچنین دارای پوستی شیشه ای و شفاف می باشد.
از مراکز کشت این سیب شهرستان اشنویه بوده و برداشت آن از اواخر شهریور ماه آغاز می شود. مشتریان نیز در همین حین سفارشات خود را به باغداران داده تا با تحویل سفارشات، این محصولات در نهایت به کشور های خارجی همچون قطر یا ارمنستان صادر بشوند.

آموزش صادرات سیب درختی

با استفاده از آموزش صفرتاصد و گام به گام صادرات در بسته جامع توانمندسازی صادرات ، به یک صادرکننده توانمند تبدیل شوید (کلیک کنید)

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/w96g3
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.