سامانه جامع تجارت چیست؟

سامانه جامع تجارت چیست؟ سامانه جامع تجارت، سامانه ی یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت با هدف ایجاد سامانه واحد برای بازرگانان در حوزه ی تجارت خارجی و فعالان اقتصادی در حوزه ی تجارت داخلی طراحی شده است.

با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده ی قاچاق کاهش خواهد یافت. این سامانه برای انجام اهداف خود از دو زیر سامانه و سه سامانه جانبی بهذه مند خواهد شد از جمله :

  • زیرسامانه حوزه تجارت داخلی: مدیریت کلیه امور مرتبط با انتقال مالکیت، مکان و نگهداری در حوزه ی کالای هدف.
  • زیرسامانه تجارت فرامرزی : مشاهده و پیگیری و جلوگیری از ورود تکراری اطلاعات کلیه فعالیت های مرتبط با امور بانکی و بیمه ای، حمل و نقل، اخذ مجوزها و امور گمرکی.
  • سامانه جانبی رهگیری: مدیریت شناسه های رهگیری و پاسخ به استعلام های مرتبط.
  • سامانه جانبی شناسه کالا: ثبت اطلاعات شناسه کالا و شناسنامه مرتبط.
  • سامانه جانبی جامع انبارها: مدیریت ورود و خروج کالا از مراکز نگهداری در حوزه ی کالای هدف.
مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت

نحوه ثبت نام در سامانه جامع تجارت

جهت ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران به آدرس ntsw.ir وارد شوید.

سپس گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

در صورتی که مدیرعامل شرکت شما جزء اتباع خارجی باشد ثبت نام کاربران خارجی و در غیر اینصورت ثبت نام کاربران ایرانی را انتخاب فرمایید.

چنانچه شما پیش از این در سامانه ثبتارش ثبت نام داشته اید می توانید گزینه نخست ( در سامانه ثبت سفارش عضویت دارم ) را انتخاب کنید و با ورود به صفحه ی بعد کد ملی و رمز عبور سامانه ثبتارش را وارد فرمایید تا به صورت اتوماتیک اطلاعات شما از سامانه ی ثبتارش در سامانه جامع تجارت ایران بارگذاری شود و در غیر اینصورت کافیست گزینه گزینه دوم ( در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارم ) انتخاب کنید . اطلاعات خود را به صورت دستی وارد نمایید.

اطلاعاتی که در این بخش برای ثبت نام شما دریافت می شود با سامانه های مختلفی کنترل خواهد شد؛ به این ترتیب که نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه به عنوان اطلاعات هویتی شما از سامانه ثبت احوال، آدرس شما از شرکت پست و انطباق کد ملی و شماره همراه شما از طریق سامانه تنظیم مقررات و ارتباطات کنترل خواهد شد تا بی این ترتیب ثبت نام توسط کاربر واقعی انجام شود و امنیت آن بیشتر شود.

در صورتی که مایل به امنیت بیشتر باشید می توانید ” مایل به استفاده از رمز دو عاملی هستم ” را انتخاب نمایید در اینصورت در هربار ورود به سامانه جامع تجارت ایران علاوه بر نام کاربری که برابر با کد ملی شما خواهد بود و رمز عبور انتخابی خودتان، رمز عبوری هم به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.

در صورتی که اطلاعات شما صحت داشته باشند و تطابق کد ملی و تلفن همراه شما وجود داشته باشدثبت نام شما انجام خواهد شد.

اما یک کد چهار رقمی، به شماره همراه شما ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن در سامانه جامع تجارت در مرحله بعد ثبت نام نهایی خواهد شد.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” سامانه جامع تجارت چیست؟ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/SzHK3
26 پاسخ
  1. Avatar
    ناشناس says:

    سلام من فروشگاه موادغذایی دارم چندفاکتوربه نام من درسامانه ثبت شده وخرده فروشی میکنم آیانیازهست اجناس رابه نام مشتریان درسامانه ثبت کنم وازسامانه خارج کنم؟

    پاسخ
  2. Avatar
    جهان says:

    سلام بنده مغازه لاستیک فروشی دارم ولی نماینده نیستم آیا باید در سامانه تجارت ثبت نام کنم .ممنونم

    پاسخ
  3. Avatar
    زهره قاسمی says:

    سلام ، تعداد ۴ پیامک برام ارسال شده که ۲ فاکتور خرید بنامم ثبت شده که چیزی سر در نمیارم کجا مراجعه کنم برای رد خرید فاکتور
    آدرس سایت چیه؟
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  4. Avatar
    مهدی اخلاقی says:

    سلام وقت بخیر…. بنده اتباع خارجی هستم و مدیر عامل شرکت.. و متاسفانه در هنگام ثبت نام اعلام میکنند که شماره تلفنتان با شماره پاسپورت یکی نیست و هر کار کردم که از اپارتورها سیم کارت بنام خودم داشته باشم متاسفانه انجام نشد..چرا راه حلی وجود ندارد….؟؟؟ ایا اشما میتوانید ثبت نام کنید برا بنده؟؟

    پاسخ
  5. Avatar
    ناشناس says:

    دولت در این سامانه به دنبال چیست . آیا برای فروشگاه های لوازم خانگی مخاطراتی داره . دولت میخواد که ما اسم مشتریان و کد ملی و تلفن اونها رو ثبت کنیم . آیا میخواد قیمت ها رو کنترل کنه . تلفن مشتری رو میخواد چکار

    پاسخ
    • Avatar
      مرکز بازرگانی فردوسی says:

      سامانه جامع تجارت با هدف یکپارچه سازی و ساماندهی امور صادرات و واردات و به حداقل رساندن قاچاق و مبادلات غیرقانونی ایجاد شده است. در آینده ای نه چندان دور همه مبادلات تجاری در قالب این سامانه اجرا خواهد گردید.

      پاسخ
  6. Avatar
    ناشناس says:

    بنده سوپر مارکت دارم ۹ فاکتور به اسم بنده ثبت شده هر هفته شنبه ها فاکتور به اسم بنده ثبت میشه در صورتیکه خودم هیچ اطلاعی ندارم

    پاسخ
  7. Avatar
    آرش says:

    سلام من یک مغاز خواربار فروشی (سوپرمارکت ) دارم آیا نیازی به ثبت نام در سامانه تجارت دارم

    پاسخ
  8. Avatar
    ناشناس says:

    سلام، در سامانه جامع انبارها ثبت نام کرده ام ولی پیام اومده که تو سامانه تجارت هم ثبت نام کنم، تفاوتشون چیه؟

    پاسخ
  9. Avatar
    سید says:

    سلام درسامانه ثبت نام نکرده ام اصلا در حوزه خرید وفروش نیستم ولی پیام آمده که ۲تا فاکتور در سامانه بنامم ثبت شد ه باید چکارکنم

    پاسخ
  10. Avatar
    ناشناس says:

    سلام این سامانه خوب است ولی بسترلازم این برنامه در سطح کشوردر شرکتها وجود ندارد به عبارتی دیگر آموزش لازم از سوی اجرا کنندگان این برنامه در اختیار شرکتها یا افراد قرار داده نشده. لطفا از طریق اتاق بازرگانی هر استان یا شهرستان کارگاه اموزشی سامانه جامع تجارت برقرار شود متشکرم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.