رشد صادرات غیرنفتی و واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸

رشد صادرات غیرنفتی و واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد ۸ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی و ۲ برابر شدن واردات کالاهای اساسی به کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، به نقل از ایرنا؛ وزیر اقتصاد و دارایی گفت: واردات کالاهای اساسی به کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش داشته است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات غیرنفتی

صادرات غیرنفتی

رشد صادرات غیرنفتی و واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸

فرهاد دژپسند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بندرامیرآباد در شرق مازندران در گفت وگو با خبرنگاران افزود: روند رو به رشد واردات کالاها، نشان می‌دهد که دولت اهتمام ویژه ای به تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم دارد.

وی اضافه کرد: همچنین براساس آمار صادرات کالاهای غیر نفتی نیز در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ درصد رشد یافت و برگشت ارز از سوی صادرات کنندگان به کشور نیز روند رضایت بخشی را داشته است.

دژپسند اظهارداشت: روند رو به رشد صادرات و واردات کالاهای اساسی به کشور در سال جاری نشان می‌دهد که بحران سازی و جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشورمان موفقیت زیادی نداشته است و ما همچنان روند خوبی را از لحاظ تأمین کالاها و صادرات و ارز آوری طی می کتیم.

اجرای طرح همراه موبایل در گمرکات

وزیر اقتصاد و دارایی الکترونیکی کردن فعالیت گمرکی را مهمترین دستاورد در زمان تحریم برشمرد و گفت: در شرایط فعلی تمام فعالیت‌های گمرکی در سطح کشور به صورت الکترونیکی و بدون حضور اشخاص انجام می‌شود و برای توسعه این بخش طرح همراه موبایل در گمرکات در دست اجرا قرار گرفته است.

دژپسند خاطرنشان کرد: با اجرای طرح همراه موبایل گمرکی در سطح کشور، تمام خدمات مورد نیاز گمرکی بر روی موبایل قابلیت نصب خواهد داشت و افراد می‌توانند با این کار نیازهای خود را انجام دهند.

به گفته وی طرح همراه موبایل برای کارهای گمرکی در حوزه صادرات و واردات است.

وزیر اقتصاد و دارایی اجرای طرح RFID را از دیگر برنامه‌های الکترونیکی سازی کارهای ترانزیت کالا در گمرکات ایران برشمرد و وعده کرد این طرح نیز بزودی در گمرکات سراسر کشور عملیاتی شود.

دژپسند الکترنیکی کردن فعالیت گمرکی را راهکار مهم برای کاهش اثرات تحریم و تسهیل در فعالیت‌های حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بیان کرد.

وزیر مازنی اقتصاد و دارایی صبح امروز به صورت سرزده از بندرامیرآباد در شرق مازندران به عنوان بزرگترین بندر استان‌های شمال کشور بازدید کرد.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” رشد صادرات غیرنفتی و واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/vGNQn
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.