مبادلات تجاری ایران به ۳۵.۵ میلیارد دلار رسید

مبادلات تجاری ایران به ۳۵.۵ میلیارد دلار رسید، تازه ترین گزارش گمرک از وضعیت تجارت خارجی کشور منتشر شد که بر این اساس میزان تجارت خارجی کشور در پنج ماهه ابتدای سال‌جاری به ۳۵ میلیارد و ۵۳۹ میلیون دلار رسید.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-مبادلات تجاری ایران

مبادلات تجاری ایران

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، سهم صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون احتساب صادرات از محل تجارت چمدانی) در این مدت بالغ بر ۶۰ میلیون و ۷۳۷ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود.
این گزارش می‌افزاید، پنج کشور عمده مقصد صادراتی ایران طی مدت مذکور به ترتیب چین، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان بوده‌اند که مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار را به خود اختصاص دادند.
بنابر این گزارش سهم واردات کالا به ایران نیز طی پنج ماهه سال‌جاری به ۱۴ میلیون و ۱۲۶ هزار به ارزش ۱۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلار رسید.
براساس این آمار، کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند و آلمان در این مدت بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کردند.

بسته مشاوره صادرات صمتامرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” مبادلات تجاری ایران به ۳۵.۵ میلیارد دلار رسید ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/Bbt9z
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.