دلار و بیت کوین همچنان در روند صعودی

دلار و بیت کوین همچنان در روند صعودی ؛ ارزش بیت کوین پس از یک کاهش ۳.۴ درصدی دوباره بالا رفت ولی همچنان ۱۰ هزار دلار پایین تر از اوج بیش از ۵۸ هزار دلار آن در ماه فوریه معامله می‌شود. بلومبرگ نوشت: پس از گزارشی که نشان داد آمریکا در ماه گذشته میلادی بیش از حد انتظار اشتغال ایجاد کرده و بهبود وضعیت سرمایه‌های پرمخاطره، ارزش بیت کوین دوباره افزایش یافت. شرکت میکرو استراتژی بیشترین خرید این ارز مجازی را ماه گذشته داشت.

دلار و بیت کوین همچنان در روند صعودی

دلار و بیت کوین همچنان در روند صعودی

این ارز دیجیتال قبل از بهبودی، ۳٫۴ درصد از ارزش خود را در روز جمعه از دست داد و به ۴۸۱۵۰ دلار رسید. شاخص کریپتو گلکسی بلومبرگ که شامل بیت کوین و ۴ ارز دیجیتال دیگر می‌شود، بیش از ۴٫۷ درصد در روز جمعه پایین آمد و بعد تغییرات اندکی داشت.

شرکت میکرو استراتژی ۲۰۵ بیت کوین دیگر با متوسط قیمت ۴۸۸۸۸ دلار خریداری کرد که سرمایه‌های بیت کوین این شرکت را به حدود ۹۱۰۶۴ ارز به ارزش ۴ میلیارد دلار رساند.

بیت کوین در حال حاضر ۱۰ هزار دلار پایین تر از اوج بیش از ۵۸ هزار دلار آن در ماه فوریه معامله می‌شود و این بحث را به وجود آورده که آیا سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی توسعه می‌یابد یا مانند آن چه در ۲۰۱۷ اتفاق افتاد سقوط می‌کند.

مایکل نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال و طرفدار بلندمدت بیت کوین همچنان خوش‌بین است و پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰۰ هزار دلار برسد. وی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد بیت کوین و سایر ارزهای مجازی تبدیل به یک سرمایه سازمانی شده‌اند و بانک‌ها آشکارا تلاش می‌کنند از آن بهره ببرند.

بیت کوین ۲۱ درصد از ارزش خود را در هفته گذشته از دست داد ولی هنوز هم ارزش آن پنج برابر نسبت به سال گذشته بالاتر است. برخی عقیده دارند این ارز مجازی می‌تواند مانند طلا پشتوانه ای در برابر تورم و ضعف پول‌های رایج باشد و تبدیل به بخش بزرگتری از اوراق بهادار سازمانی خواهد شد.

تلاش دلار برای حفظ حد ۲۵ هزار تومانی

اگر دلار یک ساعت بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی نوسان کند، خریداران جدیدی به بازار وارد خواهد شد. این گزاره ای است که تحلیل گران فنی، سه شنبه شب بر روی آن تاکید می کردند.

دلار در حالی برای تثبیت خود در کانال ۲۵ هزار تومانی تلاش می کند  که در روزهای ابتدایی هفته جاری وارد کانال ۲۴ هزار تومانی شد و امید کاهشی ها برای نزول قیمت تا محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفته بود. با این حال، گردش انتظارات سیاسی در بازار کافی بود که قیمت به سرعت تغییر مسیر دهد و به کانال ۲۵ هزار تومانی بازگردد.

کف و سقف قیمت دلار در هفته اول اسفند

روند اخیر قیمت دلار نشان می دهد که معامله گران نسبت به عبور این ارز از سطح ۲۶ هزار و۳۰۰ تومانی حساس هستند. هفته گذشته در همین محدوده قیمتی بود که میزان فروش ها شدت گرفت. در مقابل، کف قیمت دلار در هفته جاری محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان بود. طبیعتا دو نقطه یاد شده در تعیین موقعیت بازیگران ارزی در روزهای آتی نقش زیادی خواهد داشت.

در کنار این، معامله گران بازار به روند قیمتی حواله درهم نیز به دقت توجه خواهند کرد. در صورتی که حواله درهم به بالای مرز ۷ هزار تومانی بازگردد، جنب و جوش هیجان در بازار ارز بیشتر خواهد شد. برگشت درهم به زیر سطح ۶ هزار و ۸۰۰ تومانی، اجازه افت بیشتر را به معامله گران دلار خواهد داد. در معاملات پشت خطی روز سه شنبه گفته می شد که درهم به بالای ۶ هزار و ۹۰۰ تومان رفته است و اسکناس آمریکایی به پیشروی در کانال ۲۵هزار تومانی ادامه داده است. به بیان ساده تر می توان گفت، پیش از شروع به کار بازار در روز جاری، شانس برای رشد بیشتر قیمت بالاتر بود.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/ia865
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.