هر آنچه که باید در مورد صادرات تجهیزات پزشکی بدانید

هر آنچه که باید در مورد صادرات تجهیزات پزشکی بدانید، یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای فعالیت هر تولیدکننده‌ای، ورود به بازارهای صادراتی است. ورود به حوزه صادرات تجهیزات پزشکی مستلزم فراهم ساختن زیرساخت‌هایی همچون کسب استانداردهای لازم در تولید کیفی محصولات است. در سال‌های اخیر نه تنها تولیدات تجهیزات پزشکی در ایران افزایش پیدا کرده است بلکه صادرات آنها  نیز رشد چشمگیری داشته است. در این بین برخی از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی هرچند که تولیدات با کیفیت و قابل رقابتی با نمونه‌های خارجی دارند، اما از توان و دانش کافی برای بازرگانی داخلی و صادرات محصولات خود برخوردار نیستند و به خاطر نداشتن تخصص و توانمندی لازم برای صادرات تجهیزات پزشکی از ماراتن رقابت عقب می‌مانند و یکی از مهم‌ترین بازارهای خود را از دست می‌دهند. با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید تا هرآنچه که در مورد صادرات تجهیزات پزشکی باید بدانید را در این مقاله بررسی کنیم.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات تجهیزات پزشکی

صادرات تجهیزات پزشکی

هر آنچه که باید در مورد صادرات تجهیزات پزشکی بدانید

تحریم مانعی جدی برای فعالیت‌های صادراتی نیست

صادرات تجهیزات پزشکی مراحل مختلفی دارد که بدون گذراندن آنها نمی‌توان به‌راحتی در ورود به بازارهای صادراتی موفق بود. وقتی بحث صادرات به میان می آید بسیاری از شرکت‌ها، تحریم‌ها را مانع فعالیت‌های صادراتی می‌دانند، اما می توان گفت تحریم ها مانعی جدی برای فعالیت های صادراتی نیست. قبل از آنکه بخواهید به موضوع تحریم ها بیاندیشید باید بدانید برای ورود به بازارهای صادراتی ابتدا باید کارهای دیگری انجام داد که نخستین گام آن تولید محصولی با کیفیت و دارای قابلیت صادرات و پس از آن داشتن تیم بازرگانی قوی است.

متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها حتی کاتالوگ یا سایت دو زبانه ندارند و این کمبودها محدودیت‌هایی برای حضور در عرصه بازرگانی و صادرات ایجاد می‌کند درحالی‌که باید زیرساخت‌ها و چشم‌انداز مشخصی برای حضور در این عرصه داشت.

صادرات تجهیزات پزشکی ایران به ۴۰ کشور دنیا

تجهیزات پزشکی ایران به ۴۰ کشور دنیا صادر می شود که این صادرات به روش های مختلف انجام می شود. بخشی از کشورهای هدف محصولات ایران را با برند ساخت ایران درخواست کرده و برخی درخواست راه اندازی خط تولید محصولات در کشورشان را دارند. همچنین برای تعدادی از کشورها نیز کالا را طبق سفارش تولید کرده و محصول با برند متفاوتی عرضه می‌شوند. کشورهای اروپای غربی، آلمان و ایتالیا از جمله کشورهای مقصد تجهیزات پزشکی ایران هستند.

عمان فرصت ناب برای تولیدکنندگان ایرانی تجهیزات پزشکی

عمان قوانین خاصی در بحث مراودات تجاری دارد که کار را دشوار می‌کند، بر اساس این قوانین، شرکت‌های خارجی برای فعالیت و صادرات به این کشور باید شرکت خود را در عمان ثبت کرده باشند که هزینه‌های بسیار سنگینی دربر دارد؛ به‌ویژه باتوجه ‌به ارزش ریال ایران این شرایط برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی بسیار دشوار و همراه با هزینه‌های سرسام‌آوری است. بااین‌حال عمان گذشته ۲۰ سال پیش امارات است، بنابراین فرصت طلایی جدیدی در نزدیکی ایران برای شرکت‌های تولیدکننده ایرانی تجهیزات پزشکی به‌شمار می‌رود.

لیست اقلام پزشکی مجاز و غیر مجاز صادراتی مرتبط با کرونا

پس از شیوع ویروس کرونا و افزایش تولیدی برخی تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا شرایطی فراهم شده تا برخی از این اقلام صادر شود لذا براساس آخرین تصمیمات کارگروه بررسی پیامد‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا و ستاد لجستیک مقابله با بیماری کرونا، صادرات اقلام پزشکی به منظور ترغیب و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد انگیزه بیشتر در بروز خلاقیت و نوآوری در تولید، با رعایت ضوابط و مقررات اعلام شد.

براین اساس لیست اقلام پزشکی مجاز برای صادرات مرتبط با کرونا به شرح ذیل است:

– ماسک N۹۵: بدون محدودیت آمار، صادرات بلامانع است.

– ونتیلاتور: صادرات به شرط تامین تعهدات وزارت بهداشت و عدم خرید توسط آن وزارت یا ۵۰% تولید بلامانع است

-دستگاه مانیتور علایم حیاتی: به شرط تولید ۴۰۰ دستگاه درمان تا پایان سال ۱۳۹۹ صادرات مازاد بر تولید ۴۰۰ دستگاه براساس آمار مورد تایید معاونت امور صنایع وزارت صمت بلامانع است.

– دستگاه اکسیژن خانگی: صادرات مازاد بر تولید ۱۰۰۰ عدد دستگاه براساس آمار مورد تایید معاونت امور صنایع وزارت صمت بلامانع است.

-کیت تشخیص استخراجی: صادرات مازاد بر نیاز با مجوز وزارت بهداشت بلامانع است.

-کیت تشخیص سرولوژی: صادرات ۹ میلیون عدد مشروط به تحویل یک میلیون عدد به وزارت بهداشت بلامانع است.

-دستگاه پالس اکسیمتر: صادرات مازاد بر ۲۰۰۰ عدد تولید ماهانه بلامانع است.

-دستگاه تب‌سنج غیرتماسی مادون قرمز: صادرات مازاد پنج هزار عدد تولید در ماه با تایید آمار تولید توسط معاونت امور صنایع وزارت صمت بلامانع است.

-محلول و ژل ضد عفونی: صادرات به شرط واردات الکل به صورت ورود موقت بلامانع خواهد بود.

لیست اقلام پزشکی غیرمجاز برای صادرات:

– مواد اولیه ماسک، لباس یکسره، مواد ضد عفونی کننده و ژل: صادرات ممنوع است.

– ماسک سه لایه: صادرات ممنوع است.

– دستگاه اکسیژن‌ساز صنعتی: صادرات ممنوع است.

– کیت تشخیص مولکولی: صادرات ممنوع است (با توجه به نیاز داخلی تولیدات کیت تشخیص مولکولی)

همچنین، ثبت سفارش ماسک سه لایه N۹۵ لباس یکسره و الکل (به استثنای الکل از محل ورود موقت) تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

صادرات را از کجا باید شروع کرد؟

اگر شما هم قصد دارید صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی را شروع کنید و وارد دنیای تجارت و بازرگانی شوید قبل از هر چیز ابتدا باید دانش خود را در حوزه صادرات افزایش دهید. ما در مرکز بازرگانی فردوسی برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم.

بسته ی جامع توانمندسازی صادرات، شما را برای ورود به دنیای تجارت و بازرگانی خارجی آمده می کند. شما با تهیه و مطالعه این بسته هر آنچه که برای ورود به حوزه ی صادرات مورد نیاز است را یاد می گیرید.

این بسته ویژه ی کسانی است که می خواهند برای اولین بار وارد کار صادرات شوند اما نمی دانند که باید از کجا شروع کنند. دسته دوم مخاطبان این بسته کسانی هستند که در حوزه صادرات فعالیت دارند اما به دلیل اطلاعات ناقص متحمل ضرر شده اند یا سود مناسبی در این زمینه کسب ننموده اند.

در بسته جامع توانمند سازی صادرات کلیه ی فرآیندهای مربوط به صادرات به صورت کاربردی از صفر تا صد، به صورت قدم قدم ارائه شده است. در واقع بعد از مطالعه ی این بسته سوالی برای شما در حوزه ی صادرات تجهیزات پزشکی بی پاسخ نخواهد ماند.

بسته جامع توانمندسازی صادرات چکیده یک دوره ۳۶۰ ساعته ی آموزش صادرات است که شما با استفاده از محتویات آموزشی این بسته با دید روشن و آمادگی ۱۰۰ درصدی به حوزه پیچیده و تخصصی صادرات ورود میکنید. با توجه به تغییرات مربوط به قوانین و فرآیند های صادرات در طول زمان، اطلاعات این بسته به صورت دوره ای بروزرسانی می شود. ما در مرکز بازرگانی فردوسی امیدواریم که بتوانیم با ارائه های بسته های مشاوره کاربردی در حوزه ی صادرات در کنار تولیدکنندگان در مسیر رشد و بالندگی کشور عزیزمان نقش موثری ایفا نماییم.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/u3xh3
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.