معافیت‌های گمرکی به سمت تولیدکنندگان هدایت می‌ شود

معافیت‌های گمرکی به سمت تولیدکنندگان هدایت می‌ شود، رییس کل گمرک ایران با تاکید بر مبارزه با هرگونه قاچاق کالا از مبادی رسمی گفت: معافیت‌های گمرکی به تولیدکنندگانی داده می شود که امکان تولید محصولات و مواد اولیه وارداتی را در داخل کشور ندارند.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-معافیت‌های گمرکی

معافیت‌های گمرکی

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از خبرگزاری ایرنا از گمرک ایران، «مهدی میراشرفی» به برنامه‌های گمرک ایران در راستای حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: گمرک ایران به عنوان تصمیم گیرنده و وضع کننده معافیت‌های گمرکی نیست، اما می ‌تواند پیشنهادهایی را پس از بررسی بازخوردهای قوانین و معافیت‌ها از سازمان های ذیربط دریافت و ارائه کند.
رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: در پیشنهادهای گمرک به صورت مشخص، معافیت‌ها به سمت تولیدکنندگان هدایت می‌ شود؛ درواقع معافیت برای تولیدکنندگانی اعمال می شود که امکان تولید محصولات مورد نیاز را در داخل کشور ندارند.
میراشرفی درخصوص قاچاق کالا و برنامه‌های مقابله با آن نیز گفت: امروز با قاچاق از طریق مبادی رسمی کشور مواجه نیستیم و در این زمینه گمرک ایران با هرگونه قاچاق مقابله می کند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان ساخت: در بحث مناطق آزاد نیز گمرک مکلف به حضور است و بر ورود و خروج کالا در این مناطق نظارت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سال ۲۰۱۷ رتبه نخست را کسب کرد و ژاپن در رتبه دوم قرار گرفت.
اکنون مبادی عمده ورودی کشور به ایکس‌ری مجهز شده‌اند. مبادی مهم گمرکی به ۱۶ دستگاه ایکس‌ری مجهز شدند و ۲۳ دستگاه، متولی صدور مجوز برای ترخیص کالا هستند و ۲۴ نوع عوارض مختلف در فرایند صادرات و واردات دریافت می شود.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” معافیت‌های گمرکی به سمت تولیدکنندگان هدایت می‌ شود ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/tGaU1
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.