میزان صادرات صنایع غذایی به افغانستان، عراق و امارات

میزان صادرات صنایع غذایی به افغانستان، عراق و امارات، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران با تاکید بر اینکه صنایع غذایی ظرفیت زیادی برای گسترش صادرات دارند، گفت: میزان صادرات صنایع غذایی به افغانستان، عراق و امارات ۴۸ درصد صادرات ما را به این کشورها شامل می شود.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات صنایع غذایی

صادرات صنایع غذایی

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، «کاوه زرگران» در پنجمین جشنواره برترین های صنایع غذایی در اتاق بازرگانی ایران افزود: باید دقت داشته باشیم کشورهایی که در زمانی به خاطر جنگ داخلی و شرایط بحرانی، محصولات ایرانی را خریداری می کردند، کم کم واحدهای تولیدی خود را راه اندازی خواهند کرد و به این ترتیب، بازارهای صادراتی صنایع غذایی ایران کاسته خواهد شد.
دبیر کل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی که افزایش هزینه تولید را به دنبال داشته است، گفت: در این شرایط خیلی از کارخانه ها دچار زیان انباشته شده اند، اما همچنان مراقب قیمت و کیفیت محصولات خود هستند.
زرگران اضافه کرد: در شرایط کنونی، دستورالعمل ها و بخشنامه های متعدد، باعث شده است همین صادرات غیرحرفه ای نیز محدود شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تهران، اظهار داشت: در دنیای تجارت، ۲ مقوله کیفیت و قیمت از شاخص های رقابت پذیری است و این مساله نه تنها در بازارهای خارجی، بلکه شاخص هایی قابل توجه برای به دست آوردن بازارهای داخلی نیز به شمار می آید.

جای خالی برندهای جهانی در میوه و سبزی

«مسعود خوانساری» رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز در این نشست به موضوع ضرورت برندسازی پرداخت و گفت: همان مقدار که در برندسازی بخش های مختلف صنایع غذایی خوب عمل کردیم و رشد داشتیم، در بحث برندسازی برای میوه و سبزیجات هنوز عقب هستیم و نتوانسته ایم برندهایی جهانی ایجاد کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد با ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد، بتوان شرکت ها و برندهای معتبری ایجاد کرد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنایع غذایی در این سالها رشدی قابل توجه داشته و توانسته اند در بازارهای خارجی حضور یابند، گفت: «کارآفرینان فعال در صنایع غذایی»، «نگاه صادراتی» و «رقابت پذیری»، از مهمترین دلایل رشد این صنعت به شمار می آید.
خوانساری ادامه داد: صنایع غذایی مانند صنایع کاشی و سرامیک، صنعتی بود که توانست در رقابت رشد کند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: شاخص هایی مانند تورم و نوسانات نرخ ارز تولید را دچار مشکل کرده است؛ در این میان، صنایع غذایی از بخش هایی است که آسیب کمتری دیده و خواهد دید.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” میزان صادرات صنایع غذایی به افغانستان، عراق و امارات ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/qhm8P
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.