آشنایی با نحوه صادرات پسته ایران + لیست خریداران پسته

آشنایی با نحوه صادرات پسته ایران + لیست خریداران پسته؛ محصول پسته یکی از با ارزش‌ترین محصولات کشاورزی تولید شده در ایران است. این محصول سهم بزرگی در بازارهای جهانی به دست آورد و در تمام کشورها به عنوان محصولی با کیفیت شناخته شده است. پسته از قدیمی‌ترین اقلام صادراتی در ایران است و شاید بتوان گفت از اولین محصولاتی است که به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. از این رو بسیاری از تولید کنندگان و بازرگانان به دنبال صادرات این محصول با ارزش هستند. در ادامه قصد داریم با نحوه صادرات پسته ایران و نکات مورد نیاز برای این کار آشنا شویم. پس تا انتهای این مقاله با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-آشنایی با نحوه صادرات پسته ایران

آشنایی با نحوه صادرات پسته ایران

آشنایی با نحوه صادرات پسته ایران + لیست خریداران پسته

اهمیت صادرات پسته

ایران در گذشته به عنوان اولین و مهم‌ترین صادر کننده پسته شناخته می‌شد، اما چندین سال است که آمریکا به رقیب جدی در این زمینه تبدیل شده است. این کشور با راه اندازی مزارع پسته در ایالت کالیفرنیا به قطب مهمی در زمینه صادرات این محصول تبدیل شده است. در سال‌های اخیر این میزان حتی از کشور ایران نیز بیشتر شده است.

همان‌طور که گفته شد صادرات پسته اهمیت بسیار زیادی داشته و جایگاه مهمی را در اقتصاد ایران به دست آورده است. این محصول در بازارهای جهانی شناخته شده است و باعث ارزآوری بالایی می‌شود. ایران دارای مزارع بزرگ پسته است و موفقیت در صادرات می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر اقتصاد داشته باشد. طبق بررسی‌های انجام شده، پسته چهارمین کالا از بخش صادرات کالاهای غیرنفتی در ایران است.

شرایط صادرات پسته

اولین و مهم‌ترین نکته در شرایط صادرات پسته، این محصول ارزشمند پیدا کردن مشتری در کشورهای دیگر است. برخی از کشورها مانند کشورهای اروپایی به کیفیت کالاهای وارداتی بسیار اهمیت می‌دهند. به همین دلیل معمولا بهترین محصولات با بالاترین کیفیت برای این کشورها صادر می‌شود. در مقابل برخی کشورهای در حال توسعه با میزان درآمد پایین‌تر معمولا کیفیت‌های متوسط را خریداری می‌کنند. از این رو یک تولید کننده یا صادر کننده پسته ابتدا باید تمام محصولات را دسته بندی و بر اساس کیفیت‌های مختلف مشخص کند. سپس هر محصول را به مقصد مشخص صادر نماید.

یکی از نکاتی که برای صادرات محصولات مختلف از جمله غذا و دارو ضروری است، این است که کیفیت محصول قابل تأیید باشد. از این رو قبل از ارسال محصول به گمرک باید تمام آزمایش‌های مورد تأیید کشور مقصد انجام شده و پس از تأیید کیفیت محصول آن را به گمرک ارسال کنید. در کنار تمام قوانین و مشخصات مورد نظر کشور دریافت کننده، مراحل قانونی برای صادر کردن محصول از طریق گمرک ایران نیز باید به درستی انجام شوند.

مجوزهای مورد نیاز و استانداردهای صادرات پسته

صادرات پسته نیز مشابه تمام اقلام صادراتی دیگر نیازمند دریافت مجوزهای مختلف از مراجع مربوطه است. به این ترتیب با دریافت مجوز می‌توانید به هر میزان بار مورد نظر خود را در بسته بندی‌های مورد نظر قرار داده یا به صورت فله‌ای در کیسه‌های محکم قرار دهید و برای صادرات آماده کنید.

علاوه بر مجوزهای عادی برای صادر کردن کالا باید تمام مجوزها و تأییدیه‌های بهداشتی را نیز دریافت کنید. برخی از شرکت‌ها محصول خود را به صورت بسته بندی خاص و مشخص که دارای تأییدیه بهداشت نیز می‌باشد، آماده می‌کنند. به همین دلیل دیگر نیازی به مجوز اضافه از نظر بهداشتی نخواهد داشت. تعرفه صادرات پسته نیز با توجه به کیفیت محصول و کشور مقصد تعیین می‌شود. صادرات پسته به هر میزانی تجاری محسوب شده و نیازمند دریافت کارت بازرگانی می‌باشد.

باربری و ارسال پسته به کشور مقصد

شرکت‌ها و افراد بسیار زیادی در زمینه صادرات و جابجایی کالا و محصولات مختلف فعالیت می‌کنند. از این رو می‌توانید با یافتن یک شرکت معتبر به راحتی کالای مورد نظر خود را برای مقصد تعیین شده بارگیری و ارسال کنید. اقلام صادراتی باید درون کانتینرهای مخصوص قرار گرفته تا کار حمل و نقل آسان شود. قبل از استفاده از کانتینر و قرار دادن محصول درون آن باید حتما آن را به طور کامل تمیز و ضدعفونی کنید. در صورت وجود هرگونه حشرات ممکن است تمام محصول شما در حین جابجایی آسیب ببیند. محصولاتی مانند پسته و سایر خشکبار را می‌توان از طریق کانتینرهای یخچال دار ارسال کرد تا در حین جابجایی کمتر آسیب ببینند.

آلمان، عراق، قزاقستان، امارات و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا مشتریان همیشگی خشکبار ایران مخصوصا پسته با کیفیت هستند. سود بالای فروش این محصول در بازارهای جهانی باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان و بازرگانان به فعالیت در این زمینه علاقه‌مند شوند. قیمت صادرات پسته با توجه به کشور مقصد متفاوت است.

جمع بندی

همان‌طور که گفته شد پسته یکی از مهم‌ترین اقلام تولیدی در ایران است. کیفیت بالای محصول تولید شده در ایران باعث شده تا سهم بالایی از بازارهای جهانی را در اختیار بگیرد. بسیاری از کشورهای دنیا در قاره‌های مختلف مشتری ثابت پسته باکیفیت ایرانی هستند. سالانه حجم بسیار بالایی از محصولات تولید شده در ایران به کشورهای مختلف صادر می‌شود. پسته نیز مانند تمام اقلام دیگر برای صادرات نیازمند دریافت مجوزها و تأییدیه‌های لازم از مراجع مربوطه است. علاوه بر آن این محصول باید توسط مراکز مورد نظر آزمایش شده و پس از دریافت استانداردهای بهداشتی برای کشورهای مقصد صادر شود. کشورهای اروپایی معمولا سخت گیری بیشتری در این زمینه داشته و با کیفیت‌ترین محصولات را خریداری می‌کنند.

چگونه باید برای صادرات پسته خریدار خارجی پیدا کرد؟

مرکز بازرگانی فردوسی ارائه دهنده کاملترین بانک اطلاعاتی تجار و خریداران خارجی می باشد. بسته های بانک اطلاعاتی خریداران خارجی بر اساس نوع محصول و کشور مقصد صادرات تهیه شده است. کلیه خریداران خارجی معرفی شده در بسته های بانک اطلاعاتی خریداران خارجی، تجار و شرکتهای باسابقه و قابل اطمینان هستند. کارشناسان مرکز بازرگانی فردوسی با بررسی سطح توانگری و سوابق ثبت شده گمرکی، بهترین خریداران محصولات صادراتی ایرانی را شناسایی و معرفی می نماید.
خریداران معرفی شده، عموماً تجار و شرکتهای بین المللی و چندملیتی هستند که توانایی برقراری ارتباط تجاری همزمان با صدها تأمین کننده را دارند. لذا درصورتیکه محصول قابل ارائه شما کیفیت و شرایط مناسبی داشته باشد شانس فروش محصولات شما بسیار بالاست و در تماس بودن سایر تأمین کنندگان و رقبای شما با خریدار، تأثیری در فروش محصولات شما نخواهد داشت.

اطلاعات ارائه شده در این بسته شامل شماره تماس ها، آدرس، نشانی ایمیل، وبسایت و … است. شما می توانید از راههای گوناگون مانند ارسال پیام در واتساپ، تلگرام، ایمیل و یا تماس تلفنی با خریداران مذکور اقدام به معرفی محصولات خود و شروع ارتباط تجاری نمایید.

“برای خرید بسته های بانک اطلاعاتی خریداران خارجی پسته روی لینک زیر کلیک نمایید”

بانک اطلاعاتی خریداران خارجی پسته

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/tunnp
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.