پیش بینی بازار صادراتی پسته در سال ۹۸

پیش بینی بازار صادراتی پسته در سال ۹۸، عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادر‌کنندگان خشکبار درباره وضعیت تولید پسته در سال‌ جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۲۲۰ هزار تن پسته تولید شود و بر این اساس لازم است برای صادرات این میزان تولید دنبال بازار باشیم.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-بازار صادراتی پسته

بازار صادراتی پسته

پیش بینی بازار صادراتی پسته در سال ۹۸

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، اسدالله عسکراولادی، در نشست هم‌اندیشی فعالان پسته کشور درخصوص چالش‌های بازار ایران در سال‌ جاری در مشهد، افزود: هم‌اینک کشورهای آمریکا و ترکیه هم به‌عنوان رقبای پسته ایران وارد بازار جهانی شده‌اند.

وی ادامه داد: مسوولان با صادرکنندگان مشورت نمی‌کنند مثلا طی مدت دو ماه بانک مرکزی ۲۰ بخشنامه درخصوص صادرات ابلاغ کرده است که دلیل آن هم مشخص نیست. با این همه اتحادیه صادر‌کنندگان خشکبار طی هفته کنونی جلساتی با مسئولان برگزار کرد تا مشکلات صادرات پسته حل شود و به نتایج خوبی هم رسیدیم.

پسته به صورت مستقیم به قیمت دلار وابسته نیست و دلیلی که باعث شده این محصول همزمان با گرانی دلار افزایش پیدا کند صادرات آن است چرا که کشاورز و باغدار وقتی می‌بیند با صادرات یک کیلو پسته ۲۰ تا ۳۰ دلار گیرش می‌آید و با دلار ۱۴ هزار تومانی چیزی در حدود ۳۰۰ هزار تومان به حسابش واریز می‌شود پس عرضه ان را به بازار داخلی کم می‌کند و وضعیت همینی می‌شود که می‌بینیم!

اما صادرات پسته در سال ۹۸ به شدت به قیمت دلار در سال ۹۸ وابسته است. اگر قیمت دلار افزایش پیدا کند در نتیجه قیمت پسته هم افزایش می یابد و طبق پیش بینی های انجام شده چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومانی خواهد بود ولی به نظر می‌رسد جو احتمالی آن را به ۳۰۰ هزار تومان نیز خواهد رساند.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” پیش بینی بازار صادراتی پسته در سال ۹۸ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/3bEP7
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.