صادرات کالاهای غیر‌نفتی ‌ایران ۱۷ درصد افزایش یافت‌

صادرات کالاهای غیر‌نفتی ‌ایران ۱۷ درصد افزایش یافت‌، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۴.۵ میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات در ۷ ماه امسال انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات کالاهای غیر‌نفتی

صادرات کالاهای غیر‌نفتی

صادرات کالاهای غیر‌نفتی ‌ایران ۱۷ درصد افزایش یافت‌

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، حسین مدرس خیابانی صبح امروز در حاشیه بررسی روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با تاکید بر توسعه تجارت در راستای حمایت از تولید ملی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های تجاری برای کمک به تولید داخلی در اولویت قرار دارد و در این زمینه باید به فکر توسعه بنادر باشیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به برگزاری همایش و جشنواره بین‌المللی خرما در بوشهر افزود: حدود ۵ محصول سنتی مانند خرما، پسته، زعفران و فرش در کشور سهم خوبی در سال‌های قبل در صادرات غیرنفتی داشته‌اند اما اکنون سهم این محصولات در صادرات کاهش یافته که باید تدابیر لازم برای افزایش صادرات این محصولات انجام شود.

مدرس خیابانی‌ با بیان اینکه ایران در تولید و صادرات خرما، پسته، زعفران و فرش مقام اول یا دوم در جهان داشته تاکید کرد: لازم است تدابیر لازم برای به دست آوردن مجددا این جایگاه تلاش شود چراکه ایران را با فرش دست بافت در جهان شناخته شده و اینکه ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود و سهم قابل توجهی در پسته و خرما در جهان ازآن ایران است.

وی از رتبه دوم تولید خرما ایران در جهان خبر داد و بیان کرد: ایران در صادرات خرما جایگاه خوبی داشته ‌و باید با توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی این جایگاه تقویت شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی از تشکیل میز صادراتی خرما در بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: میز صادراتی خرما در سازمان توسعه تجارت تشکیل و تصدی آن به استان بوشهر واگذار شده که این میز باید برنامه توسعه‌ای برای حفظ بازار موجود و ورود به بازار‌های جدید داشته باشد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه ۲۵ درصد خرمای کشور صادر می‌شود گفت: سالانه از ۱٫۲ میلیون تن خرمای تولیدی ایران ۲۵ درصد آن به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار صادر می‌شود که باید این میزان با توجه به کیفیت بالای خرمای ایران افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بخش عمده درآمد‌های ارزی به کالا‌های صادراتی متکی است تاکید کرد: کالا‌های سنتی می‌تواند در حوزه ارز آوری و اشتغال نقش موثری داشته باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با تاکید بر برنامه ریزی برای افزایش صادرات خرما تصریح کرد: صادرات خرما در ابتدا اولویت با ۱۵ کشور همسایه ایران است که با توجه به دسترسی بندر بوشهر به قطر و کشور‌های خلیج فارس، این بندر نقش مهمی در صادرات کالا‌ها به این کشور‌ها دارد.

بسته مشاوره صادرات صمتا

اگر شما هم میخواهید در حوزه ی صادرات کالاهای غیر‌نفتی داشته باشید و درآمد دلاری داشته باشید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، چگونه مشتری و خریدار خارجی پیدا کنید، نحوه ی مکاتبات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری را نمی دانید حتما بسته مشاوره صادرات صمتا ( صادرات محصول تولید ایران ) را تهیه نمایید. شما بی شک با در دست داشتن این بسته مشاوره می توانید به یک صادرکننده موفق تبدیل شوید.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین شرکت بازرگانی دانشگاهی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” صادرات کالاهای غیر‌نفتی ‌ایران ۱۷ درصد افزایش یافت‌ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله: https://ftcenter.ir/lih55
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.