صادرات لباس ؛ سود سرشار صادرات لباس کودک و نوزاد به اروپا

صادرات لباس ؛ سود سرشار صادرات لباس کودک و نوزاد به اروپا آمار یورواستات دقیقی در مورد تولید، واردات یا صادرات پوشاک کودکان در اروپا وجود ندارد، اما بازار را می توان بر اساس سهم کودکان در جمعیت و میانگین هزینه سالانه لباس برای هر کودک در هر کشور تخمین زد. مورد دوم را فقط می توان بر اساس اظهارات و برآوردهای مصرف کننده تخمین زد. برای ۶ کشور برتر، میانگین هزینه تخمینی تقریباً ۶۰۰ یورو برای هر کودک و در سال است. همراه با تعداد شناخته شده کودکان که در سال ۲۰۱۹ به ۷۹٫۸ میلیون نفر می رسید، ارزش لباس کودکان در اروپا در همان سال تقریباً ۵۰٫۷ میلیارد یورو برآورد می شود.

صادرات لباس کودک و خردسال

صادرات لباس کودک و خردسال

با توجه به فقدان داده‌های موجود، تخمینی در مورد توسعه آینده بازار پوشاک کودکان تنها از طریق تجزیه و تحلیل بازار پوشاک (کودکان) قابل ایجاد است. کارشناسان نرخ رشد متوسط ​​سالانه بسیار آهسته تعداد کودکان در اتحادیه اروپا (۰٫۱۴ درصد از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹) را تهدیدی برای رشد بازار می دانند، اما انتظار می رود هزینه های سالانه برای پوشاک کودکان در کنار هم رشد بیشتری داشته باشد. با قدرت خرید کلی جمعیت اروپا.

علاوه بر این، مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای از مارک‌های پوشاک کودکان آگاه هستند و در خرید لباس‌های گران‌قیمت کودکان مشارکت دارند. در مجموع، کارشناسان صنعت رشد بازار را با نرخ رشد تک رقمی در ۲ تا ۳ سال آینده پیش بینی می کنند. تحلیلگران Statista میانگین رشد سالانه بازار پوشاک را بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ ۴٫۹۷ درصد تخمین می‌زنند، در حالی که انتظار می‌رود حجم لباس‌های کودکان تا سال ۲۰۲۵ به ۱۲٫۱۷۲ میلیارد قطعه برسد.

به طور کلی، پوشاک بچه گانه بازاری با ارزش در اروپا است و فرصت های زیادی را برای ورود آسان به بازار نشان می دهد. به خصوص ورود به بازار به محصولات فست مد بسیار ساده به نظر می رسد، در حالی که ورود به خطوط تولید انحصاری می تواند بسیار دشوارتر باشد. برای دستیابی به دومی، تولیدکنندگان باید ثابت کنند که محصولاتشان با کیفیت هستند. با این حال، لباس های ارگانیک کودکان به طور خاص می تواند بخش امیدوار کننده ای به دلیل نگرانی والدین در مورد سلامت فرزندانشان باشد.

خرده فروشان کلیدی فعال در بازار پوشاک کودکان در اروپا شامل زنجیره های مد هستند که در سراسر اروپا فعال هستند و لباس برای بزرگسالان و همچنین کودکان می فروشند. به عنوان مثال می توان به H&M، C&A، Next، Bonprix و موارد دیگر اشاره کرد. سایر بازیکنان عبارتند از فروشگاه های بزرگ مانند Galleria Kaufhof (آلمان)، Karstadt (آلمان)، El Corté Inglès (اسپانیا)، Le Bon Marché (فرانسه). علاوه بر این، سوپرمارکت‌ها/هایپرمارکت‌های بزرگ‌تر مانند Carrefour، Coop و Mercadona نیز لباس‌هایی را برای همه گروه‌های سنی می‌فروشند و منابع محبوبی برای پوشاک کودکان مقرون به صرفه هستند. با این حال، از آغاز همه‌گیری COVID-19 در سال ۲۰۲۰، تجارت الکترونیک شروع به شکوفایی کرد و نفوذ همه کانال‌های خرید دیجیتال را بیشتر گسترش داد.

صادرات لباس به اروپا: جدول صادرات

کشور تعداد کودکان بین ۰ تا ۱۴ سال نرخ رشد سالانه محاسبه شده ۲۰۱۴-۲۰۱۹ درصد واردات پوشاک
تعداد تولد در سال نرخ رشد سالانه محاسبه شده ۲۰۱۴ – ۲۰۱۹
فرانسه ۱۲,۱۱۳,۲۵۷ -۰٫۳۵٪ ۱۵٫۱۸٪ ۷۵۴,۰۰۸ -۱٫۴۸٪
انگلستان ۱۱,۹۳۹,۹۴۸ ۱٫۰۱٪ ۱۴٫۹۶٪ ۶۴۰,۳۷۰ -۱٫۷۲٪
آلمان ۱۱,۲۹۰,۸۱۵ ۱٫۱۹٪ ۱۴٫۱۵٪ ۷۷۸,۰۹۰ ۲٫۶۷٪
ایتالیا ۷,۹۶۲,۲۱۵ -۱٫۱۸٪ ۹٫۹۸٪ ۴۲۰,۰۸۴ -۳٫۹۷٪
اسپانیا ۶,۹۳۰,۱۱۷ -۰٫۳۹٪ ۸٫۶۸٪ ۳۵۸۷۴۷ -۳٫۳۱٪
لهستان ۵,۸۳۳,۷۹۱ ۰٫۴۰٪ ۷٫۳۱٪ ۳۷۴,۹۵۴ ۰٫۲۹٪
رومانی ۳,۰۴۲,۲۴۲ -۰٫۳۴٪ ۳٫۸۱٪ ۱۹۹۷۲۰ ۱٫۱۵٪
هلند ۲,۷۳۹,۸۱۹ -۰٫۷۹٪ ۳٫۴۳٪ ۱۶۹۶۸۰ -۰٫۱۹٪
بلژیک ۱,۹۳۹,۵۶۶ ۰٫۴۱٪ ۲٫۴۳٪ ۱۱۶,۱۲۸ -۱٫۵۸٪
سوئد ۱,۸۱۹,۷۲۹ ۲٫۰۳٪ ۲٫۲۸٪ ۱۱۴,۵۲۳ ۰٫۱۶٪
EU28TOTAL ۶۷,۸۷۳,۲۹۹ ۰٫۱۴٪   ۴,۱۶۷,۰۸۹ -۰٫۶۴٪
منبع: یورواستات          

بزرگترین بازارهای اروپایی برای پوشاک کودکان شامل فرانسه، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و لهستان است که به دلیل وسعت بازارها و پتانسیل آینده آنها است. ارزش بازار پوشاک بچه گانه را می توان با تعداد بچه های موجود در بازار و متوسط ​​هزینه خرید لباس برای یک کودک در سال تخمین زد. در ۶ کشور برتر، متوسط ​​هزینه هر کودک در سال بین ۱۰۷۵ یورو در فرانسه و ۳۰۰ یورو در لهستان است. این مبلغ به طور متوسط ​​هزینه سالانه ۵۹۶ یورو برای هر کودک است و این مقدار برای برآورد بازار فعلی استفاده شده است. بر اساس این میانگین و تعداد کودکانی که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند (۷۹٫۸ میلیون)، کل بازار اروپا برای پوشاک کودکان می تواند به ارزش ۵۰٫۷ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹ برسد.

صادرات لباس به فرانسه

فرانسه با ۱۲٫۱ میلیون کودک (به این معنی که ۱۵٫۱۸٪ از کل کودکان اروپایی را دارد) دارای بیشترین تعداد کودک در اتحادیه اروپا است، از جمله ۷۵۴۰۰۸ نوزاد متولد شده در سال ۲۰۱۹٫ با این وجود، هم میانگین نرخ تولد سالانه (-۱٫۴۸٪) و هم تعداد کل کودکان (-۰٫۳۵٪) در حال کاهش هستند، به این معنی که بازار پوشاک کودکان فرانسه نیز از نظر حجم کمی کاهش یافته است. با این حال، قدرت خرید فرانسوی ها از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ ۲٫۵ درصد افزایش یافته است که تأثیر مثبتی بر هزینه های لباس کودکان دارد. والدین فرانسوی به طور متوسط ​​۱۰۷۵ یورو در سال برای هر کودک برای پوشاک خرج می کنند که از هر ۶ کشور برتر دیگر بیشتر است.

صادرات لباس به انگلستان

بریتانیا دومین بازار از نظر تعداد کودکان در اتحادیه اروپا است. تقریباً ۱۱٫۹ میلیون کودک بریتانیا را کشور خود می نامند، با ۶۴۰۳۷۰ نوزاد متولد شده در سال ۲۰۱۹٫ در مقایسه با فرانسه، نرخ رشد دسته لباس کودکان کمی مثبت است و ۱٫۰۱ درصد است، علیرغم کاهش نرخ تولد سالانه -۱٫۷۲ درصد در هر سال. سال از سال ۲۰۱۴٫ متوسط ​​هزینه سالانه پوشاک کودکان در بریتانیا ۹۰۰ یورو برای هر کودک در سال تخمین زده می شود، که بیشتر از بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است، و در نتیجه ارزش بازار پوشاک بچه گانه قوی ۱۰٫۷۴۶ میلیارد یورو با رشد است.

صادرات لباس به آلمان

آلمان با حدود ۱۱٫۳ میلیون کودک، از جمله ۷۷۸۰۹۰ نوزاد متولد شده در سال ۲۰۱۹، سومین تعداد کودکان در اتحادیه اروپا است – بیش از هر کشور اروپایی دیگری. بر خلاف فرانسه و بریتانیا، تعداد مطلق فرزندان (۱٫۱۹٪) و نرخ تولد (۲٫۶۷٪) بین سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ افزایش یافته است. به همین ترتیب، انتظار می رود که بازار در آینده رشد بیشتری داشته باشد. میانگین هزینه سالانه برای پوشاک کودکان ۶۳۷ یورو برای هر کودک برآورد شده است. این مقدار منجر به ارزش بازار پوشاک کودکان با ارزش تقریباً ۷٫۱۹۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹، با تمایل رشد برای آینده می شود.

صادرات لباس به ایتالیا

ایتالیا با تقریباً ۸ میلیون کودک، از جمله ۴۲۰,۰۸۴ نوزاد متولد شده در سال ۲۰۱۹، چهارمین فرزند بزرگ در اتحادیه اروپا را دارد. میانگین نرخ تولد سالانه به طور چشمگیری کاهش یافته است – ۳٫۹۷٪، در حالی که میانگین نرخ رشد سالانه برای گروه سنی کاهش یافته است. نرخ آهسته ۱٫۱۸-% از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹٫ انتظار می رود ایتالیا به دلیل اندازه خود بازار قوی برای پوشاک کودکان در اروپا باقی بماند، در حالی که تخمین زده می شود رشد آن کندتر از سایر کشورهای اروپایی باشد.

صادرات لباس به اسپانیا

اسپانیا پنجمین کشور از نظر تعداد کودکان در اروپا است. تقریباً ۶٫۹ میلیون کودک اسپانیا را کشور خود می نامند، از جمله ۳۵۸۷۴۷ نوزاد متولد شده در سال ۲۰۱۹٫ میانگین نرخ تولد سالانه (۳٫۳۱-٪) و همچنین میانگین رشد سالانه گروه سنی (-۰٫۳۹٪) از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ کاهش یافته است. با این حال، انتظار می‌رود که بازار به کندی رشد کند و به دلیل بزرگی، بازار جالبی باقی بماند. متوسط ​​هزینه سالانه برای پوشاک کودکان تقریباً به ۵۲۴ یورو برای هر کودک و در سال می رسد که در نتیجه ارزش کل بازار ۳٫۶۳۳ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۹ است.

صادرات لباس به لهستان

لهستان بازار اروپا با ششمین تعداد کودکان در اتحادیه اروپا است. تقریباً ۵٫۸ میلیون کودک لهستان را کشور خود می نامند، در حالی که ۳۷۴۹۶۴ نوزاد جدید در سال ۲۰۱۹ به این گروه سنی پیوسته اند. میانگین نرخ تولد سالانه (۰٫۲۹٪) و همچنین میانگین رشد سالانه گروه سنی (۰٫۴۰٪) بین سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است. و ۲۰۱۹٫ متوسط ​​هزینه سالانه برای پوشاک کودکان کمترین میزان در بین ۶ کشور برتر است. والدین لهستانی به طور متوسط ​​سالانه ۳۰۰ یورو برای لباس هر یک از فرزندان خود خرج می کنند که در نتیجه ارزش بازار آن در سال ۲۰۱۹ به ۱٫۷۵۰ میلیارد یورو می رسد.

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/otcdr
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.