صادرات استان قم بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت

صادرات استان قم بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت ؛ اسفندیار دریکوندی مدیرکل گمرکات استان گفت: در مدت ده ماهه ۲۳۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۳۲ میلیون دلار از استان صادر شد که از نظر وزنی نیز ۱۳۴ درصد رشد را نشان می دهد.

وی کشورهای عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان را عمده‌ترین مقاصد صادراتی و سرب، هیدروکربن، مفتول مسی، گرانول، کفش و صندل را عمده‌ترین اقلام صادراتی عنوان کرد.

صادرات استان قم بیش از 100 درصد افزایش یافت

صادرات استان قم بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت

طبق اعلام رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، ارزش صادرات غیرنفتی ایران در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

صادرات استان قم بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت

علیرضا مقدسی گفت: ایران در مدت مذکور بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۸ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار صادر کرده است.

به گفته این مقام مسئول، وزن صادرات نیز در مدت مذکور نسبت به رقم ۱۰ ماهه سال مالی قبل هفت درصد رشد داشته است.

وی گفت: مقاصد عمده صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در ۱۰ ماهه مذکور چین، عراق و ترکیه بوده است.

رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران در مدت مذکور ۳۳ میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۱ میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار وارد کرد که نسبت به سال قبل ۳۴ درصد رشد ارزشی و ۱۷ درصد افزایش وزن داشت.

وی ادامه داد: امارات متحده عربی بزرگترین صادرکننده به ایران در این مدت بوده و پس از آن چین، ترکیه، آلمان و سوئیس قرار دارند.

به گفته این مقام مسئول، از کل کالاهای غیرنفتی وارداتی به کشور در ۱۰ ماهه امسال ۲۵ میلیون تن به ارزش ۱۵ میلیارد دلار کالاهای اساسی بوده که از نظر وزنی ۲۶ درصد و از نظر ارزشی ۵۶ درصد افزایش داشته است. ، سال به سال.

مقدسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود پنج میلیون تن کالا در گمرکات کشور دپو شده است که مراحل ترخیص آن به زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: ۱۶۰ گمرک در کشور فعال است که با ایجاد مناطق آزاد و مناطق اقتصادی جدید این تعداد در حال افزایش است.

ایریکا پیشتر اعلام کرده بود که ارزش تجارت غیرنفتی ایران در سال گذشته ۷۳ میلیارد دلار بوده است.

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/2kono
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.