صادرات شیرآلات بهداشتی

صادرات شیرآلات بهداشتی ؛ تولید شیرآلات بهداشتی در کشور ما توسط برندهای متنوعی انجام می‌پذیرد و ما شاهد حضور بیش از ۳۰ برند مختلف داخلی در این صنعت هستیم. صنعتی که تولیداتش در سال ۹۸ بیش از ۳۰ میلیون دلار برای ایران ارزآوری داشته است. در سالی که به نام تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده است افزایش تولید و صادرات یکی از اهداف صنایع مختلف بوده و کاهش وابستگی به نفت و خام فروشی دورنمای آن چیزی است که ما دنبال می‌کنیم.

صادرات شیرآلات بهداشتی

صادرات شیرآلات بهداشتی

کالایی تحت عنوان شیرآلات بهداشتی ساختمان که در واقع مهم‌ترین وظیفه‌اش جریان آب به عنوان مایه حیات است. بنابراین زندگی امروز بشر بدون این شیرآلات بهداشتی قابل تصور نیست و پسوند بهداشتی هم که به آنها اضافه شده، نقش حیاتی‌شان را بیشتر نشان می‌دهد. حال در این میان چیزی که در مورد این کالاها در بازار ایران شایسته تحسین است، توانمندی بالای تولیدکنندگان داخلی ست که توانسته‌اند حجم بالایی از سهم بازار را در اختیار بگیرند و علاوه بر آن میزان صادرات مطلوب و قابل توجهی داشته باشند.

شیرآلات تولیدی ایران به چه کشورهایی صادر می شود؟

مقصد صادرات شیرآلات ایرانی جالب و متنوع است. کشورهایی مثل آذربایجان، ازبکستان، استرالیا، افغانستان، آلمان، امارات متحده، بحرین، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، لیبی، ساحل عاج، عراق، قرقیزستان، قزاقستان، کویت، گرجستان و لبنان تا کنون خریدار شیرآلات بهداشتی تولید شده در ایران بوده اند.

ظرفیت تولید شیرآلات در ایران

میزان تولید این محصول در ایران تقریبا سالانه ۲۰ هزار تن است. ولی ظرفیت تولید و پتانسیل فروش در بازارهای جهانی برای این محصول بسیار بالاتر از این اعداد است. به طوری که نشان می‌دهد چه فرصت بزرگی برای افزایش تولید و افزایش صادرات و ارزآوری برای ایران در این صنعت وجود دارد.

صادرکنندگان بزرگ در دنیا

بزرگترین کشورهای صادرکننده‌ی این محصول در دنیا چینی‌ها، آلمانی‌ها، ایتالیایی‌ها و ژاپنی‌ها هستند. به طور مثال آلمان سالانه ۶/۵ میلیارد دلار شیرآلات بهداشتی صادر می کند و مکزیک سالانه ۱/۵ میلیارد دلار صادرات این محصولات را داراست. این یعنی ما هنوز می‌توانیم سهم بسیار بالاتری از بازار جهانی برای خود بدست آوریم.

برای اینکه درک کنیم بازار بالقوه‌ای که می‌تواند در اختیار ما قرار بگیرد چه ظرفیتی دارد باید بگوییم فقط کشورهای همسایه شامل ترکیه، عراق، عمان، آذربایجان، قطر، پاکستان و بحرین سالانه ۲ میلیارد دلار شیرآلات بهداشتی وارد می‌کنند.

رتبه ایران در تولید شیرآلات بهداشتی

تولید شیرآلات بهداشتی یکی از صنایع زیر‌شاخه در صنعت مصالح ساختمانی ست که بازار بسیار بزرگ و جذابی در تمام دنیا دارد. در مجموع صنعت ساختمان بیش از ۳۰ درصد از حجم اقتصاد ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

در صنعت ساختمان ۷۸ بخش از صنایع ریز و درشت به عنوان زیرشاخه‌هایی هستند که رابطه پیشین اقتصادی با صنعت ساختمان دارند و ۵۶ بخش رابطه پسین با این صنعت دارند. ضریب اشتغال نیز در این صنعت ۱.۲ است یعنی به ازای هر شغلی که در این صنعت ایجاد شود ۱.۲ شغل دیگر به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

یکی از صنایعی که در مقاله حاضر به بررسی آن می‌پردازیم صنعت تولید شیرآلات بهداشتی است. در این رسته در ایران برندهای معتبر و شایسته‌ای در حال تولید محصولات بروز و با کیفیت هستند. به طور مثال برند شودر با طراحی آلمانی و توان مهندسی ساخت مهندسان ایرانی توانسته محصولاتی در سطح کیفی و استاندارد جهانی تولید کند.

شیرآلات بهداشتی در انواع متنوع شامل شیرآلات اهرمی، شیرآلات حمام، توالت، آشپزخانه و روشویی، شیرآلات توکار و شیرآلات هوشمند در رنگ و طرح‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شود.

اهمیت طراحی ظاهری زیبا

موضوع زیبایی و ظرافت ظاهری یکی از مواردی است که همیشه باعث شده توجه مشتری و مصرف‌کننده به سمت کالاهای خارجی و وارداتی و بعضا بی‌کیفیت جلب شود. این نشان می‌دهد توجه به موضوع طراحی در این نوع محصولات بسیار حیاتی است. از همین رو مدیران برند شودر از طراحان آلمانی برای کمک گرفتن در مبحث طراحی ظاهری محصولات خود استفاده کرده‌اند و واحد تحقیق و توسعه، را برای طراحی‌های جدید همراه با حفظ و ارتقای کیفیت فعال نموده‌اند. شودر همگام با کشورهای توسعه‌یافته به این بخش از نیاز مصرف‌کننده توجه می‌کند.

لینک کوتاه این مقاله: ftce.ir/b7ort
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.