سهم ایران در صادرات سبزیجات و صیفی جات چقدر است؟

سهم ایران در صادرات سبزیجات و صیفی جات چقدر است؟ تنوع اقلیمی و آب و هوای بی نظیر ایران همراه با خاک حاصل خیز فرصت مناسبی را در اختیار کشاورزان و تولید کنندگان ایرانی قرار داده است تا با کشت محصولات کشاوزی انواع صیفی جات و سبزیجات تازه و خشک، منجمد و غیر منجمد به دیگر کشور ها صادر کنند.

سالانه انواع سبزیجات کاهو،کلم،کرفس،جعفری و.. از شهرهای ایران به دیگر کشورها صادر می گردد. سبزیجات یکی از محصولات ویژه و مهمی است که دارای خواص و ویژگی های بالایی است و این امر باعث شده است انواع مختلف سبزیجات به گونه ای بسته بندی شوند که کیفیت و و طعم آن های حفظ شود و خواص خود را از دست ندهند این امر باعث افزایش صادرات سبزیجات گردیده است.

در کشور ایران میتوان در فصول مختلف انواع سبزیجات را کاشت و برداشت کرد و تنوع محصولات کشاورزی در ایران با توجه به اقلیم های متفا‌وت چشم گیر است و موجب افزایش صادرات سبزیجات از ایران به کشورهای همسایه گردیده است و فرصت مناسبی برای کشاورزان ایرانی است تا با تولید محصولات با کیفیت به کار و کسب خود رونق بدهند‌‌.

سبزیجات و صیفی جات از جمله محصولاتی هستند که می توان با صادر کردن آن ها سود های خوبی به دست آورد. در ادامه با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید تا سهم ایران در صادرات سبزیجات و صیفی جات را بررسی نماییم.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center- سهم ایران در صادرات سبزیجات و صیفی جات چقدر است؟

سهم ایران در صادرات سبزیجات و صیفی جات چقدر است؟

سهم ایران در صادرات سبزیجات و صیفی جات چقدر است؟

همه میدانیم که سبزی جات و صیفی جات بسیار متنوع هستند اما ما نباید در تمام آن ها کار کنیم و برای شروع فقط بهتر است که یک یا دو محصول شروع کنید ولی در ادامه وقتی در تجارت خود موفق شدید میتوانید گزینه های بیشتری را وارد صادرات خود کنید.

زمانی که شما تبدیل به یک برند شوید و وارد کننده ها به شما اطمینان کردند به مرور میتوانید حوزه صادراتی خود را افزایش دهید.

انواع سبزیجات و صیفی جات جهت صادرات

همانطور که همه میدانند صیفی جات مانند کدو ، بادمجان ، فلفل ، کلم ، گوجه فرنگی ، خیار ، کاهو و بسیاری از محصولات دیگر تنوع این محصول را بسیار بالا برده است و باعث شده است افراد زیادی در این زمینه کار کنند و تولیدات خود را افزایش دهند .

بنابر این ، این محصول به خاطر تنوع زیادی که دارد قابلیت کشت در محیط های کوچک را نیز دارد و دارای ارزش اقتصادی بسیار زیادی برای تولید کننده های خود میباشد زیرا همیشه این محصول بازار خود را دارد و در تمام فصول سال مردم به آن ها نیاز دارند .

پس اگر ما بتوانیم تولید کننده خوبی برای این محصولات باشیم قادر هستیم تا از صادرات آن به مناطق خارج از ایران یا حتی خود ایران سود های خوبی به دست بیاوریم .

از طرف دیگر چون ارزش غذایی بالا و فیبر کمی دارد افرادی که به سلامتی خود اهمیت بسیار میدهند متقاضیان خاص این محصولات میباشند .

بررسی برخی سبزیجات و صیفی جات در کشور ایران

میتوان گفت تقریبا گوجه ، خیار و فلفل دلمه ای محصولاتی هستند که تا به حال بازار خیلی خوبی داشته اند به عنوان مثال گوجه جزو محصولاتی است که فقط درسال های گذشته فقط از ایران حدود ۵۰ میلیون دلار صادر شده است بنابر این میتوان گفت بازار بسیار خوبی در صادرات گوجه وجود دارد .

کشور های اطراف مانند عراق ، روسیه ، افغانستان ، امارات ، ارمنستان ، ترکمستان ، گرجستان ، آذربایجان همه کشور هایی هستند که اطراف ایران هستند یا مرز مشترک با ایران دارند و پاکستان سوریه وارد کننده های گوجه میباشند که بازار بسیار خوبی میباشد.

پس بازار گوجه بسیار گسترده میباشد و ما قادر هستیم با توجه به تولیدات خوبی که داریم سهم بالاتری هم داشته باشیم.

یا محصول دیگری مانند خیار محصولی است که در سال به کشور های اطراف ایران که در بالا نام برده شد  حدود ۹ میلیون دلار صادر میشود و کشور های اطراف ایران کشور های متقاضی میباشد .

همینطور محصولی مانند فلفل دلمه را کشور هایی مانند گرجستان ، امارات ، سوریه کشور های هستند که وارد کننده فلفل دلمه میباشد و ایران حدود ۳ ملیون دلار صادرات فلفل دلمه به این کشور ها داشته .

اما با این ها باز هم ایران میتواند تولید بهتری داشته باشد و به کشور های بزرگتری صادر کند .

وارد کننده های سبزیجات و صیفی جات در جهان

در حال حاضر آلمان بزرگ ترین کشور وارد کننده صیفی جات در جهان میباشد و بعد از آن روسیه ، عراق و فرانسه ، بلژیک ، سوئد ، استرالیا ، ایتالیا ، پاکستان ، قطر ، کویت ، امارات ، عمان ، آذربایجان ترکمستان ، تاجیکستان و … جزو بزرگ ترین کشور های وارد کننده صیفی جات درجهان به حساب میایند .

کشور های وارد کننده سبزی جات و صیفی جات در خاور میانه

کشور های امارات عربستان ، قطر ، کویت ، بحرین ، عراق همه مصرف کننده های خاورمیانه میباشند به خصوص کشور هایی که در مناطق محروم هستند و نتوانسته اند پیشرفت داشته باشند. پس ما میتوانیم بازار خیلی خوبی در این کشورها داشته باشیم .

اما افراد زیادی هستند که نتوانسته اند محصولات خود را صادر کنند و به فروش برسانند در اینجا ما تنها میتوانیم با معرفی خود به عنوان عرضه کننده و دریافت محصولات از تولید کننده هایی که قادر به فروش محصول خود نیستند نیز کسب درآمد کنیم و به کشور های اطراف صادر کنیم .

زمانی که ما این محصولات را به دست واردکنندگان برسانیم تولید کننده دیگر دغدغه تولید ندارد و دیگر با مشکل رو  به رو نخواهد شد و همیشه یک تولیدکننده خوب و با قدرت باقی میماند .

چنین کاری برای همه منفعت دارد چه تولید کننده ، چه وارد کننده ، عرضه کننده و حتی برای کشور چون باعث ارز آوری در کشور میشود .

از طرف دیگر کشور های CIS مانند ارمنستان ، گرجستان ، روسیه ، ترکمنستان ، کشور های شمالی ایران و شمال شرقی ایران همه کشور های وارد کننده صیفی جات در جهان میباشند .

بنابر این اینها کشور های اطراف ما اگر مد نظر ما برای صادرات باشند میتوان از آنها درآمد داشت زیرا این محصولات تازه هستند و باید تازه به دست مصرف کننده برسد و هزینه ارسال کمی برای صادر کننده دارند کشور های اطراف ما گزینه های بسیار مناسبی هستند پس ما به راحتی میتوانیم بهترین صادر کننده برای کشور های اطراف باشیم.

بسته بندی سبزیجات و صیفی جات چگونه انجام میگیرد؟

یکی از قسمت های مهم برای انجام انجام صادرات صیفی جات، بسته بندی مناسب و درست این مواد است، بسته بندی امروز به شکل جدید و با استفاده از امکانات جدید صورت می گیرد، تا جایی که امکان دارد باید از بهترین و جدیدترین مواد برای ساخت محفظه های متناسب بسته بندی استفاده کنیم تا که از صیفی جات محافظت کند و مانع از خراب شدن و یا آسیب به آنها شود، باید از مواد استفاده کنیم که طعم و ماندگاری مواد مختلف را حفظ کند، نه اینکه باعث آفت و یا خرابی محصول شود، بسته بندی صیفی جات صادراتی بسیار مهم است و عدم توجه به این موضوع باعث بروز ضرر های مالی و اقتصادی بسیار زیادی خواهد شد که برای جلوگیری این خسارت ها باید با اطلاعات کافی و سودمند جهت بسته بندی اقدام کرد.

صادرات صیفی جات از سوی شرکت های بسیار فعال و موفقی در ایران انجام می گیرد، تمامی این شرکت ها با هدف صادر کردن صیفی جات با کمترین خسارت و کمترین ضرر مالی شرکت گرفته اند، همواره هر کدام از این شرکت ها از نوعی از بسته بندی استفاده می کنند که کیفیت محصول را تا زمانی که به دست کشور مورد نظر برسد حفظ کند، بسته بندی درست و صحیح زمانی انجام می گیرد که صیفی جات صادراتی با همان تازگی و همان شکل طبیعی و بو و طعم همیشگی به دست کشور مورد نظر برسد، در صادرات صیفی جات، یکسری اولویت ها و جنبه هایی وجود دارد که افراد باید سعی کنند این نکات و مراحل را به خوبی رعایت کنند تا که انتقال این صیفی جات به کشور های مختلف دچار مشکل و ایراد نشود، کشورهایی مثل روسیه، عراق، پاکستان، و … که در همسایگی ایران هستند همواره خواستار دریافت صیفی جات و سایر محصولات مرغوب و موجود در ایران هستند، بنابراین باید بتوان صادرات محصولات را به بهترین شکل ممکن انجام داد، در ضمن باید گفت که انجام درست صادرات محصولات باعث پیشرفت و رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

برای صادرات سبزیجات و صیفی جات تازه چه نکاتی را باید مورد توجه قرار داد؟

صادرات سبزیجات تازه به کشورهای خارجی مخصوصا کشورهایی که فاصله زیادی با ایران دارند کار چندان راحتی نیست زیرا سبزیجات تازه اگر شرایط بسته بندی انبار و حمل آن ها مناسب نباشد باعث میشود سبزی پلاسیده شود و کیفیت خود را از دست بدهد و یا به طور کلی غیر قابل استفاده برای خریدار گردد.

برای صادرات انواع مختلف سبزی خوردن به احتمال زیاد شما به سیستم های سرمایشی با دمای مناسب برای نگهدای و حمل و انتقال محصول تا تحویل آن به خریدار نیاز دارید. بسته بندی سبزیجات تازه به صورت بسته بندی های مدرن، با کیفیت و پیشرفته سهم به سزایی در جلوگیری از آسیب و خرابی محصول دارند.

برای حمل محصولات به کشور مقصد حتما روشی را بر گزینید که محصولات سریع تر به مقصد برسند و خواص و اهمیت آن ها حفظ شود‌.

خرید سبزیجات با کیفیت و در فصل مناسب باعث می شود کیفیت و خواص محصول تا رسیدن به مقصد حفظ گردد بدین منظور شما به عنوان یک صادر کننده باید از زمان مناسب کاشت و برداشت انواع سبزیجات مطلع باشید و از طریق ارتباط با کشاورزان و تولید کنندگان قابل اطمینان محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری نمائید.

چگونه برای صادارت سبزیجات و صیفی جات خریدار خارجی پیدا کنم؟

شناسایی خریداران خارجی فعال و توانمند، حیاتی ترین گام در روند صادرات است. به وفور مشاهده می شود افراد تازه وارد در حوزه صادرات و حتی تاجران باسابقه، به دلیل عدم توان شناسایی صحیح خریداران خارجی توانمند و قابل اعتماد، در مسیر صادرات خود با شکست های تلخ و بعضاً ورشکستگی روبرو شده اند.

مرکز بازرگانی فردوسی در راستای ارائه خدمات ضروری مشاوره صادرات، اقدام به ارائه پکیج های ویژه بانک اطلاعاتی مشتریان خارجی نموده است. در این پکیج ها، کارشناسان زبده صادرات با آنالیز و بررسی دقیق داده های تجاری از منابع گوناگون، مشتریان خارجی بالقوه و دارای پتانسیل بالا جهت همکاری با تولیدکنندگان و تجار ایرانی را شناسایی کرده و در قالب بانک های اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان قرار داده است. لیست کامل این بانکهای اطلاعاتی صفحه زیر قابل مشاهده می باشد.

مرکز بازرگانی فردوسی ارائه دهنده جامعترین پکیج های بانک اطلاعاتی مشتریان خارجی و خریداران محصولات صادراتی ایران می باشد. در بانکهای اطلاعاتی جامع، اطلاعات توانمندترین خریداران خارجی هر محصول به تقکیک کشورهای مختلف دنیا گنجانیده شده است. که برقراری ارتباط تجاری و فروش محصول به حتی ۱۰% از مشتریان معرفی شده در پکیج می تواند سود سرشار و درآمد دلاری صادراتی برای شما داشته باشد.

اگر جهت صادرات سبزیجات و صیفی جات به دنبال اطلاعات خریداران خارجی هستید می توانید از پکیج جامع ۱۶۵۱خریدار خارجی سبزیجات و صیفی جات مرکز بازرگانی فردوسی استفاده نمایید. کلیه خریداران معرفی شده در این پکیج ها، شرکت ها و تجار خارجی معتبر می باشند که سوابق گمرکی و تجاری و سطح توانگری آنها به دقت مورد بررسی قرار گرفته است. شما میتوانید با خرید لیست مشتریان خارجی و ارسال پیام/ایمیل به زبان انگلیسی به این خریداران، محصولات خود را معرفی کرده و تجارت صادراتی خود را آغاز نمایید.

 

لینک کوتاه این مقاله: ftce.ir/k9oz7
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.