سهم ایران از صادرات به افغانستان

سهم ایران از صادرات به افغانستان، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به عوامل مؤثر در توسعه تجارت ایران با افغانستان، گفت: یکی از درخواست‌های افغانستان برای توسعه این تجارت اعمال تعرفه ترجیحی یک‌طرفه برای واردات کالا به ایران است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات به افغانستان

صادرات به افغانستان

سهم ایران از صادرات به افغانستان

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، حمید زادبوم درباره وضعیت تجارت ایران با افغانستان و در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم تأکید بر تجارت به کشورهای همسایه تجارت ایران با افغانستان ناچیز است، گفت: سهم ما از صادرات به افغانستان طی ۷ ماهه‌ ابتدای امسال بیش از یک میلیارد دلار بوده، در حالی که رقم صادرات سالانه ما به این کشور حدود ۳ میلیارد دلار است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه افغانستان بازار خوبی برای ایران است و ما از سهم خوبی در بازار افغانستان برخوردار هستیم، گفت: سهم ما از صادرات به افغانستان از برخی کشورهای همسایه بیشتر است.

وی با بیان اینکه بازار افغانستان از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است، بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم سهم خود را از این بازار افزایش دهیم اما مشکلاتی برای توسعه صادرات به این کشور وجود دارد.

زادبوم افزود: تجارت بین ایران و افغانستان یک‌طرفه و به نفع ایران است و سهم صادرات ایران به افغانستان کشور بیشتر است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: افغانستان هم خواهان توسعه تجارت با ایران است و روی صادرات محصولات کشاورزی به ایران تأکید دارد.

وی گفت: با وزارت جهاد کشاورزی رایزنی نهایی انجام شده تا در مورد واردات برخی محصولات کشاورزی افغانستان به ایران که ما نیاز بیشتری به واردات آن داریم مساعدت کند.

زادبوم اظهار داشت: همچنین این کشور خواهان تخفیفات ترجیحی یک‌جانبه در مورد صادرات چند قلم کالا به ایران است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بازارچه‌های مرزی که سهم بالایی در تجارت ما به افغانستان دارد، گفت: مدتی است افغانستان این بازارچه‌ها را احتمالاً به دلیل اینکه پایانه گمرکی در آنجا نداشته، بسته است. بنابراین برای بازگشایی آن باید تلاش کرد؛ چرا که قطعاً این امر در توسعه تجارت دو کشور مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در پنج سال گذشته تجارت ما به افغانستان در حال توسعه بوده است و این مسأله باعث خرسندی است اما باید برای توسعه آن بیشتر تلاش کرد و موانع را رفع کرد.

بسته مشاوره صادرات صمتا

اگر شما هم میخواهید در حوزه ی صادرات به افغانستان فعالیت داشته باشید و درآمد دلاری کسب کنید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، چگونه مشتری و خریدار خارجی پیدا کنید، نحوه ی مکاتبات بازرگانی و عقد قراردادهای تجاری را نمی دانید حتما بسته مشاوره صادرات صمتا ( صادرات محصول تولید ایران ) را تهیه نمایید. شما بی شک با در دست داشتن این بسته مشاوره می توانید به یک صادرکننده موفق تبدیل شوید.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” سهم ایران از صادرات به افغانستان ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/4kEGI
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.