کیفیت زعفران به چه چیزی بستگی دارد؟

کیفیت زعفران به چه چیزی بستگی دارد؟ به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، کیفیت و ارزش نهایی زعفران به روش خشك كردن زعفران بستگی دارد. عطر خاص زعفران در هنگام خشك كردن در اثر هيدروليز شدن تركيبات پيكروكروسين و آزاد كردن سافرانال توليد مي­گردد.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-کیفیت زعفران

کیفیت زعفران

کیفیت زعفران به چه چیزی بستگی دارد؟

کیفیت و ارزش نهایی زعفران به روش خشك كردن زعفران بستگی دارد. عملیات خشک کردن زعفران بلافاصله پس از جداسازی زعفران آغاز می گردد. روش معمول این است که یک پارچه تمیز و سفید پهن می کنند و زعفران را روی آن بصورت تنک پهن می کنند و دمای اتاق را طوری تنظیم می کنند تا زعفران سریع خشک شود و در اثر دیر خشک شدن سیاه نشود.

یک روش بهتر برای خشک کردن زعفران

یکی از روش های مناسب براي خشك كردن زعفران كه كم هزينه بوده و زمان بر نيست اين است كه ۴ پايه فلزي به ارتفاع يك متر بسازيم كه داراي ۳ يا ۴ طبقه با فاصله ۲۰سانتيمتر از هم باشد. طبقه ها از جنس توري حریر(تورهایی که به عنوان پرده از آنها استفاده می شود) می باشد. با قرار دادن ۴ پايه در كنار بخاري و با حرارت مناسب و استفاده از باد پنكه سقفي يا روميزي (دوركم) اقدام به خشک کردن زعفران نماییم.
⚠️توجه : كلاله هاي زعفران تر را بايد بصورت يكنواخت داخل طبقه ها پهن كنيم و آنها را خیلی زیاد روي هم انباشت نكنيم تا سريع تر خشك شوند.
بطور متوسط مقدار انباشت روی هر طبقه حدودا باید اندازه یک بند انگشت باشد.
لازم به ذکر است که دونکته بسیار حائز اهمیت است:
۱- باید شرایط را طوری فراهم کنیم تا زعفران در حداقل زمان ممکن خشک شود تا رنگ اش در اثر دیر خشک شدن سیاه نشود.
۲- باید فاصله طبقه های توری از حرارت مستقیم به اندازه ای باشد که زعفران نسوزد.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” کیفیت زعفران به چه چیزی بستگی دارد؟ ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/AEymh
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.