صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در سال گذشته چقدر بود؟

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در سال گذشته چقدر بود؟ مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: میزان صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۳۹۸ بیش از ۷۴۱ میلیون دلار توسط ۳۵۰ شرکت تولیدی بوده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «میرابوطالب بدری» اظهار داشت: تعامل مستمر و پویا میان ساختار صادراتی و ساختار علمی، تحقیقاتی و فناوری کشور، بهبود زیرساخت‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان و ارتقای توان صادراتی این شرکت‌ها از مهم‌ترین اهداف سازمان توسعه تجارت ایران به منظور اﻓــﺰاﯾﺶ ﺻــﺎدرات ﻏﯿﺮﻧﻔتی در دوران تحریم‌های ظالمانه است.

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان‌

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در سال گذشته چقدر بود؟

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه محصولات دانش‌بنیان در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اتکا به توان علمی و پژوهشی داخلی، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و توسعه و به طور کلی آمیختگی و انتقال خلاقیت و نوآوری به ساختار صادراتی می‌تواند در تحول و بهبود صادرات کشور موثر باشد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: میزان صادرات محصولات در این حوزه در سال گذشته بیش از ۷۴۱ میلیون دلار توسط ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان تولیدی بوده که بیشترین صادرات این حوزه به ترتیب به کشورهای عراق به ارزش ۱۵۲ میلیون دلار، روسیه به ارزش۷۰ میلیون دلار، افغانستان به ارزش ۶۱ میلیون دلار و سوریه به ارزش ۵۶ میلون دلار است.

بدری در خصوص حوزه‌هایی که بیشترین صادرات را بر اساس ارزش دلاری در سال ۹۸ داشته‌اند، تاکید کرد: مواد شیمیایی با ۱۸۶ میلیون دلار، دارو با ۱۵۲ میلیون دلار، فراورده‌های معدنی و فلزی با ۹۹ میلیون دلار، فناوری اطلاعات و محتوای دیجیتال با۵۰ میلیون دلار و مواد پلیمری با ۴۸ میلیون دلار به ترتیب بیشترین صادرات را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

برگزاری میز ملی توسعه صادارت محصولات دانش‌بنیان با هدف بررسی مشکلات صادراتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مقررات صادرات و واردات (ثبت سفارش) و پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری از اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال جاری در این حوزه است.

صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان‌ با بسته آموزشی جامع توانمندسازی صادرات

مرکز بازرگانی فردوسی جهت آموزش مراحل صادرات به صورت کاربردی و قدم به قدم با همکاری مشاوران زبده و با تجربه ی این مرکز اقدام به تهیه ی بسته جامع توانمندسازی صادرات نموده است. در این بسته صفر تا صد مراحل صادرات به صورت گام به گام  به شما آموزش داده می شود.

این بسته ویژه ی کسانی است که می خواهند برای اولین بار وارد کار صادرات وارد شوند اما نمی دانند که باید از کجا شروع کنند. دسته دوم مخاطبان این بسته کسانی هستند که در حوزه صادرات فعالیت دارند اما به دلیل اطلاعات ناقص متحمل ضرر شده اند یا سود مناسبی در این زمینه کسب ننموده اند.

در بسته جامع توانمند سازی صادرات کلیه ی فرآیندهای مربوط به صادرات به صورت کاربردی از صفر تا صد، به صورت قدم قدم ارائه شده است. در واقع بعد از مطالعه ی این بسته سوالی برای شما در حوزه ی صادرات بی پاسخ نخواهد ماند.

بسته جامع توانمندسازی صادرات چکیده یک دوره ۳۶۰ ساعته ی آموزش صادرات است که شما با استفاده از محتویات آموزشی این بسته با دید روشن و آمادگی ۱۰۰ درصدی به حوزه پیچیده و تخصصی صادرات ورود میکنید. با توجه به تغییرات مربوط به قوانین و فرآیند های صادرات در طول زمان، اطلاعات این بسته به صورت دوره ای بروزرسانی می شود.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ”صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان‌“ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/4hhu2
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.