صادرات به عراق را از کجا شروع کنیم؟

صادرات به عراق را از کجا شروع کنیم؟ کشور عراق به دلیل تحریم های مداوم از عدم رشد صنعتی و خدماتی رنج می برد، به همین دلیل این کشور فرصت خوبی جهت صادرات کالا و خدمات مختلف دارد که در این بین تجار ایرانی می توانند از سود خوبی برخوردار باشند. در ادامه با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید تا بهترین کالاها جهت صادرات به عراق و همچنین مراحل صادرات به عراق را بررسی نماییم.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات به عراق

صادرات به عراق

صادرات به عراق را از کجا شروع کنیم؟

انتخاب بهترین محصول جهت صادرات به عراق

اولین مرحله برای شروع صادرات به عراق این است که یک محصول مناسب که حاشیه ی سود بالایی دارد و همچنین جهت صادرات به عراق ممنوعیتی وجود ندارد را انتخاب نمایید.

اگر شما نیز تصمیم دارید وارد حوزه ی صادرات شوید اما هنوز محصول مناسبی را جهت صادرات انتخاب نکرده اید، می توانید از بسته های جامع پتانسیل های صادراتی مرکز بازرگانی فردوسی استفاده نمایید.

بســته جــــامـــع پتـــانســـیل های صــــادراتــــی ایــــــران

بسته جامع پتانسیل های صادراتی، بسته ی مشاوره ای است که در ۱۲ گروه کالایی تهیه شده و شما با استفاده از این بسته ی مشاوره می توانید مناسب ترین کالا را برای صادرات به عراق انتخاب نمایید.

مطالعه ی بازار کشور عراق

وقتی شما محصول خود را جهت صادرات به عراق انتخاب کردید، مرحله ی بعدی این است که در مورد بازار کشور عراق اطلاعاتی از جمله اصول تجارت با عراق، نحوه صادرات به عراق در شرایط تحریم، حجم صادرات به کشور عراق، نحوه ی ارسال کالا  و حمل و نقل بین کشور ایران و عراق و … را بدست بیاورید

مرکز بازرگانی فردوسی در بسته مطالعه بازار – راهنمای جامع تجارت با عراق به کلیه ی این سوالات پاسخ داده است. در واقع بعد از مطالعه ی این بسته ی مشاوره، در مورد تجارت با عراق هیچ سوالی برایتان بی جواب نمی ماند.

دانستنی های مهم برای تجارت با کشور عراق

مهمترین سیستم ارتباطی در عراق ( ایمیل ) می باشد.

خرید نقدی درب کارخانه در ایران و یا تحویل مرز گمرکی توسط تجار و بازرگانان عراقی روش های رایج و مورد درخواست بازار عراق است.

بهتر است مکاتبات و کاتالوگها و غیره به زبان عربی باشد و در مرحله دوم انگلیسی.

روزانه بیش از ۳۰۰۰ عراقی به منظور تجارت و زیارت و گردشگری و دیدار از آشنایان و مراجعه به بیمارستانها و غیره وارد خاک ایران می گردند که می توان نهایت بهره برداری را از حضور آنان نمود .

واردات به عراق آزاد و بدون پیچیدگی های گمرکی است . تعرفه وارداتی ( تعرفه گمرکی ) اقلام ضروری ( همچون دارو و مواد غذایی ) به عراق صفر درصد و ماشین آلات صنعتی و کالاهای واسطه ای یک درصد و ما بقی حداکثر پنج در صد می باشد.

عمده فروشی و خرده فروشی کالا در عراق امکان پذیر است.

چنانچه قصد تجارت با عراق را دارید حتما یک کارمند آشنا به زبان عرابی در کنار خود داشته باشید.

شرایط صادرات کالا از ایران به عراق

سازمان توسعه تجارت ایران صادرات کالا به عراق را بدون نصب برچسب لاتین یا عربی ممنوع اعلام کرده است. موسسه استاندارد عراق برای ارسال کالاهای ایرانی به این کشور دستور داده، تا بر این اساس تمامی کالاها با دو برچسب لاتین و عربی به این کشور صادر شوند. شرایط صادرات به عراق از سوی ایران داشتن برچسب لاتین و عربی بر روی کالاها می باشد، که اگر کالای صادراتی فاقد مشخصات مورد قبول گمرک عراق باشد، مسئولین از ورود آنها به این کشور جلوگیری می نمایند
و باعث ضررهای جبران‏ ناپذیری برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان می شود.

آموزش مراحل صادرات به عراق

پس از اینکه شما بهترین محصول را جهت صادرات به عراق انتخاب کردید و آگاهی لازم در مورد بازار کشور عراق بدست آوردید سومین قدم آموزش مراحل صادرات به عراق می باشد، که مرکز بازرگانی فردوسی در بسته جامع توانمندسازی صادرات صفر تا صد مراحل صادرات به عراق را به صورت قدم به قدم به شما آموزش می دهد.

این بسته ویژه ی کسانی است که می خواهند برای اولین بار وارد کار صادرات به عراق شوند اما نمی دانند که باید از کجا شروع کنند. دسته دوم مخاطبان این بسته کسانی هستند که در حوزه صادرات به عراق فعالیت دارند اما به دلیل اطلاعات ناقص متحمل ضرر شده اند یا سود مناسبی در این زمینه کسب ننموده اند.

در بسته جامع توانمند سازی صادرات کلیه ی فرآیندهای مربوط به صادرات به صورت کاربردی از صفر تا صد، به صورت قدم قدم ارائه شده است. در واقع بعد از مطالعه ی این بسته سوالی برای شما در حوزه ی صادرات به عراق بی پاسخ نخواهد ماند.

بسته جامع توانمندسازی صادرات چکیده یک دوره ۳۶۰ ساعته ی آموزش صادرات است که شما با استفاده از محتویات آموزشی این بسته با دید روشن و آمادگی ۱۰۰ درصدی به حوزه پیچیده و تخصصی صادرات ورود میکنید. با توجه به تغییرات مربوط به قوانین و فرآیند های صادرات در طول زمان، اطلاعات این بسته به صورت هفتگی بروزرسانی می شود.

در این مقاله سعی کردیم راهکارهای تبدیل شدن به یک صادرکننده موفق جهت صادرات به عراق، که در قالب بسته های جامع مشاوره در اختیار شما هم میهنان عزیز قرار داده شده است را بررسی نماییم در پایان امیدواریم که بتوانیم در کنار شما در مسیر رشد و بالندگی کشور عزیزمان ایران نقش موثری ایفا نماییم.

 

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ”صادرات به عراق را از کجا شروع کنیم؟“ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/pnsfn
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.