صادرات برنج ایرانی

برنج از مهم ترین غلات و اقلام غذایی جهان است که برای نیمی از جمعیت جهان به عنوان یک غذای اصلی به شمار می آید . ده ها هزار نوع برنج در جهان وجود دارد که به طور کلی در دو گروه برنج «جاپونیکا» با نام علمی Oryza sativa japonica و برنج «ایندیکا» با نام علمی sativa indica جای میگیرند .

از گونه های ایرانی برنج میتوان به طارم ، چرام ، دابو ، صدری(انواع دم سیاه ، دم زرد ، دم سرخ) ، بینام ، علی کاظمی و.. اشاره نمود.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات برنج ایرانی

صادرات برنج ایرانی

صادرات برنج ایرانی

میزان کشت برنج در ایران — رتبه اول: استان مازندران(۹۳۸۷۳۰٫۱۹) – رتبه دوم: استان گیلان(۷۴۱۲۴۱٫۹) – رتبه سوم: استان گلستان (۲۲۹۴۵۴٫۹۹) – رتبه چهارم: استان فارس (۲۲۶۲۹۶٫۷۲) از نظر میزان تولید قرار دارند .

در استان های مازندران و گیلان برنج مرغوب و در استانهای دیگر برنج های پرمحصول کشت می‌شود. در پارس‌ آباد مغان اغلب ارقام باکیفیت از لحاظ غنی بودن عناصر غذایی ( آهن، روی، کلسیم و… ) به علت گرم سیر بودن منطقه نسبت به سایر مناطق کشور از رتبه خاصی برخوردار میباشد . همچنین برنج بومی لنجان نیز از جمله برنج‌های معطر است که به نام برنج لنجان معروف بوده و در استان اصفهان یافت می شود.

صادرات برنج ایرانی به عراق

آیا می دانید صادرات برنج ایرانی که از ایران به عراق صادر می گردد چگونه امکان پذیر است؟

یکی از محصولات بسیار پرطرفدار و صادراتی ایران که جایگاه خاصی در صادرات به خصوص در میان کشورهای منطقه از جمله عراق پیدا کرده است برنج ایرانی می باشد. برنج های ایرانی انواع و اقسام مختلفی دارد از مرغوبترین این گونه برنجها برنج شمال بوده که منطقه مازندران به دلیل دارا بودن ویژگی خاص اقلیمی سهم به سزایی را در صادرات این نوع برنج ها به خود اختصاص داده است. کشور عراق به دلیل همجواری با ایران همواره در زمره کشورهایی بوده که از این محصول استقبال نموده است و سهم عمده ای در واردات آن به کشور خود دارد.

ناگفته نماند از بهترین و پرطرفدارترین نوع برنج برای صادرات از محصول طارم باید یاد کرد.

صادرات برنج ایرانی به ارمنستان

صادرات انواع برنج ایرانی از ایران به ارمنستان چگونه و در چه شرایطی میسر خواهد گشت؟

استان مازندران به عنوان یکی از استانهای ایران با جاذبه های خاص و بی نظیرش و آب وهوای معتدل و با میانگین بارش خوب سالیانه همواره یکی از قطب های مهم صادرات انواع محصولات کشاورزی و همچنین برنج بوده است. کشت برنج در این استان انواع و اقسام مختلفی را شامل می شود و نوع طارم آن به لحاظ عطر،طعم و شکل ظاهری،نسبت به دیگر انواع آن معروفیت خاصی دارد. برنج مازندران نه تنها برای اقوام ایرانی بلکه برای بسیاری از کشورها به خصوص برای همسایگان ایرانی مسیر خود را یافته است و مورد پسند خیلی از آنان قرار گرفته است.

کشور تاریخی و کوچک ارمنستان از دیر باز در زمینه های مختلف روابط و مناسبات تجاری با ایران داشته و در کنار سایر این مناسبات و تجارتها اسقبال ویژه ای نیز از این محصول بی نظیر به عمل آورده است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات برنج ایرانی

صادرات برنج ایرانی

شرایط صادرات برنج ایرانی به روسیه

شرایط صادرات برنج ایرانی به روسیه تابع ظرفیت های اقتصادی کشور است که تحت تاثیر رشد اقتصادی طرفین است.

منظور از ظرفیتهای اقتصاد، قابلیتهای بالقوه ای است که یک کشور از آنها برخوردار بوده و این قابلیتها می توانند به عنوان مولفه های اصلی در رشد اقتصادی آن موثر باشند. کشورهای مختلف به لحاظ موقعیت جغرافیایی، ترکیب سنی و جنسیتی جمعیت، میزان برخورداری از منابع طبیعی و شرایط اقتصادی همسایگان و سایر مؤلفه ها با یکدیگر متفاوت اند و این تفاوتها در تعیین وضعیت معیشت و رفاه ساکنان آنها موثرند.

ما در ایران به دلیل شرایط طبیعی قدرت تولید محصولات مختلف از جمله برنج مرغوب را دارا هستیم. ظرفیت اقتصادی ایران، در عملکرد صادرات برنج تاثیر داشته، اما تنها مولفه تعیین کننده نیست، زیرا در موارد زیادی کشورهایی که از ظرفیت نسبی مناسبی برخوردار بوده اند، عملکرد ضعیفی در حوزه صادرات به نمایش گذاشته اند و در مقابل، کشورهای متعددی هستند که از هیچ مزیت طبیعی و اقلیمی برخوردار نیستند و عملکرد اقتصادی مناسبی دارند.

اگر قصد صادرات برنج به روسیه را دارید ما در مرکز بازرگانی فردوسی این توانایی را داریم که مشاور و مجری شما در این زمینه باشیم.

شرایط صادرات برنج ایرانی به آلمان

آیا صادرات برنج ایرانی به کشور آلمان سهمی در چرخه اقتصادی تجار ایرانی دارد؟

تجارت خوب به این معنی نیست که بتوانیم در برهه اول میزان سود و منفعت را برای خود متصور شویم بلکه به این معنی است که بتوانیم اعتماد شرکای تجاری را برای خود به ارمغان بیاوریم حال اگر این شریک تجاری سهم و جایگاهی در میان قدرتمندان اقتصاد دنیا داشته باشد، فرآیند متصل سازی به بازار جهانی به درستی صورت پذیرفته است.

صادرات برنج ایران به آلمان اگر چه با دشواری های خاص خود همراه است اما حتی در سالهای اخیر و با وجود دشواریهای متعدد متوقف نشد و آلمان یکی از مقاصد مناسب برای برنج ایرانیست.

صادرات برنج ایرانی از ایران به قطر

چرا صادرات برنج ایرانی از ایران به قطر مورد توجه دولتمردان و بازرگانان قرار گرفته است؟

ایران در تمامی بخشهای مختلف به کشورهای حوزه خلیج فارس نگاه ویژه ای داشته و با قابلیت بسیار بالایش حضور پررنگی در عرصه های مختلف داشته است. صادرات دارو ، خودرو ، محصولات کشاورزی و . . . . . به این کشورها نمونه هایی از این نگاه ویژه می باشد.

یکی از از کشورهای مهم حوزه خلیج فارس قطر است که همانند تمامی کشورهای عربی، کشوری است مصرف کننده و ثروتمند. کشور قطر فرصتی مناسب برای ایران است تا بتواند به مثابه بسیاری از کشورهای دنیا، بازار قطر را در اختیار خود بگیرد. کیفیت برنج ایرانی برکسی پوشیده نیست و انواع این محصول پرطرفدار علاوه بر سایر کشورها به قطر نیز صادر میگردد. در طی دهه اخیر قطر جزو ثرتمندترین کشورهای جهان معرفی شده و ثروت های بادآورده خدادادی آن انگیزه تولید را کاهش و واردات و مصرف گرایی را افزایش داده است. در نتیجه کشور قطر پتانسیل بسیار بالایی جهت گسترش بازار برنج صادراتی ایران را داراست.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ”صادرات برنج ایرانی ” با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/i7G3a
17 پاسخ
  1. Avatar
    سجاد says:

    سلام برنج لنجان بسیار مرغوب دارم
    چطوری باید صادرات انجام بدم

    پاسخ
  2. Avatar
    مسعود says:

    درود بر شما من توانایی توضیح مقدار بالایی از برنج عنبر بو جنوب را دارم .ولی یک برای صادرات نمیدونم باید چجوری عمل کرد و دو مشتری چجوری جور کرد از اونور ایا شما میتونید به بنده کمک کنید

    پاسخ
  3. Avatar
    ناشناس says:

    سلام صادر کننده ۵۰ تن برنج به ترکیه نیاز دارم

    پاسخ
    • Avatar
      احسان عزیزنژاد says:

      با سلام وقت بخیر انواع برنج درجه یک ایرانی و خارجی در تناژ بالا موجود می باشد در صورت تمایل با ذکر نام و شهر حوزه فعالیتخود واتس آپ پیام بدین لیست ارسال کنم با تشکر ۰۹۱۲—— عزیزنژاد تهران -مولوی میدان امین السلطان شرقی پلاک ۷۹ بنگاه اخوان کردانی

      پاسخ
  4. Avatar
    علی says:

    سلام
    منظور از تحت شرایط خاصی امکان پذیر هست چیه؟
    اگه بشه لینکی یا وب سایتی که توش این شرایط خاص اومده باشه رو بگید
    ممنون

    پاسخ
    • Avatar
      مرکز بازرگانی فردوسی says:

      در صورت کسب مجوزات لازم از وزارت صمت، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت امکان پذیر هست. برای محصول برنج ایرانی اخذ این مجوزات مشکل هست و بعضا بطورکلی صادر نمی شود.

      پاسخ
  5. Avatar
    کیوان فضلی says:

    آیا صادرات برنج ایرانی به کشور اتریش امکان پذیر هست لطفا جواب بدین

    پاسخ
  6. Avatar
    شنتیلا says:

    آیا صادرات برنج ایرانی مجاز است

    پاسخ
  7. Avatar
    امیری says:

    با سلام به یک صادر کننده برنج به عراق نیاز داریم
    مشتری در کشور عراق دارم، تناژ بالا، برنج محسن و خاطره، واتساپ۰۰۹۸۹———۶۴۳

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.