صادرات برنج ایرانی به ۲۷ کشور مختلف انجام می شود

صادرات برنج ایرانی به ۲۷ کشور مختلف انجام می شود، بدون شک برنج ایرانی یکی از محصولات پرآوازه کشاورزی ایران است که نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز بازار خوبی دارد. به نظر شما کدام کشورها خریدار برنج ایرانی هستند؟ از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۲٫۳ میلیون دلار برنج ایرانی به کشورهای مختلف دنیا صادرات شد. قیمت برنج ایرانی که صادر می شود، در مقایسه با قیمت آن در بازار داخلی، بسیار پایین تر می باشد. تا پایان این خبر با مرکز بازرگانی فردوسی همراه باشید تا بررسی نماییم که برنج ایرانی به کدام کشورها صادر می شود.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-صادرات برنج ایرانی به 27 کشور مختلف

صادرات برنج ایرانی به ۲۷ کشور مختلف

صادرات برنج ایرانی به ۲۷ کشور مختلف انجام می شود

کشورهای مقصد برنج ایرانی

ایران یکی از کشورهای پرمصرف برنج می باشد. به همین دلیل، با وجود اینکه ایران خود جز تولیدکنندگان برنج ایرانی می باشد، اما واردات برنج از کشورهایی مانند پاکستان و هندوستان را نیز دارد. اما با وجود کمبود برنج در کشور و نیاز به واردات، برنج سفید ایرانی، به کشورهای مختلف دنیا نیز صادر می شود. اخبار حاکی از افزایش میزان صادرات برنج ایرانی نیز می باشد.

طبق آماری که سخنگوی گمرک ایران ارائه داده است، از اول سال ۱۴۰۰ تا کنون میزان برنج ایرانی صادراتی به ۱۷۳۱ تن که مبلغی بالغ بر ۲٫۳۰۱٫۰۰۰ دلار می باشد، به ۲۷ کشور مختلف دنیا صادر شده است. کشورهای مقصد برنج سفید ایرانی عبارتند از: هلند، نروژ، قطر، کانادا، عراق، فنلاند، ایتالیا، گرجستان، کویت، ترکیه، استرالیا، انگلیس، امارات، افغانستان، آفریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، مالزی، دانمارک، پاکستان، آلمان، رومانی، سوئیس، اسلواکی، استونی، اتریش، اردن، و قزاقستان.

در میان این ۲۷ کشور، هفت کشور کانادا، عراق، آلمان، ترکیه، استرالیا، امارات و انگلیس به ترتیب به میزان ۳۱۴ تن، ۳۶۸ تن، ۲۴۵ تن، ۲۱۶ تن، ۱۶۸٫۵ تن، ۱۳۳ تن، و ۷۷ تن در صدر جدول واردکنندگان برنج نیمه سفید ایرانی می باشند. مبلغ کل صادرات برنج ایرانی به این هفت کشور مبلغی بیش از ۲ میلیون دلار می باشد.

علاوه بر برنج نیمه سفید ایرانی، ایران برنج با پوست یا همان شلتوک برنج را نیز در صادرات محصولات برنجی خود دارد. میزان صادرات این نوع برنج بالغ بر ۵۰ تن به کشور پاکستان می باشد که مبلغی بالغ بر ۲۵٫۷۲۹ دلار می باشد.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/ky0ab
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.