تحلیل قیمت دلار در تیر ۱۴۰۲

تحلیل قیمت دلار در تیر ۱۴۰۲ ؛ بازار هنوز هم ساختار خنثی دارد. طبق نمودار هفتگی شاخص دلار آمریکا، ساختار بازار خنثی یا رنج است۔ اخیراً نرخ ۱۰۱.۵۰ واحدی مانع برخورد بازار به کف فاز خنثی شده و نتیجه آن بازگشت مثبت شاخص دلار بوده است.

تحلیل قیمت دلار در تیر 1402

تحلیل قیمت دلار در تیر ۱۴۰۲

در معاملات هفته جاری، اگر شاخص دلار به بالای نرخ ۱۰۲.۵۰ عبور کند، می تواند ابتدا به میانگین نمایی ۵۰ روز برسد. با شکست این نرخ، می توان انتظار حرکت بازار تا سقف فاز خنثی را داشت۔

اما در صورتی که نرخ ۱۰۲.۵۰ به مقاومت تبدیل شود، شاخص دلار می تواند به سمت نرخ ۱۰۱.۵۰ و سپس حمایت ۱۰۰.۶۴ واحدی بازگردد. اگر کف فاز خنثی شکسته شود، ساختار بازار نزولی خواهد شد.

قیمت دلار تهران هم اکنون چقدر است؟

دلار در یک نگاه ۴ تیر

خصیصه مقادیر
نرخ فعلی ۴۹۸,۴۰۰
بالاترین قیمت روز ۵۰۲,۲۰۰
پایین ترین قیمت روز ۴۹۷,۴۱۰
بیشترین مقدار نوسان روز
درصد بیشترین نوسان روز
نرخ بازگشایی بازار
زمان ثبت آخرین نرخ ۴ تیر
نرخ روز گذشته ۴۹۸,۴۰۰
درصد تغییر نسبت به روز گذشته -%
میزان تغییر نسبت به روز گذشته

سؤالات رایج درباره تحلیل قیمت دلار در تیر ۱۴۰۲

در این بخش چند سؤال مهم و کاربردی را برای شما عزیزان به همراه پاسخ‌های آن‌ها جمع‌آوری نموده اینکه می‌توانید از آن‌ها برای پیش برد هر چه بهتر اهداف خود استفاده نمایید.

آیا ارزش خرید و قیمت دلار طرح جدید  و قدیم در بازار متفاوت است؟

دلار طرح قدیم و جدید از نظر ارزش شرایط یکسانی چه در ایران و چه در سایر کشورهای جهان دارند. البته ممکن است برخی از مراکز و صرافی‌ها دلارهای طرح قدیم را از شما قبول نکنند.

آیا امکان کاهش و یا افزایش قیمت دلار به‌صورت دستوری توسط دولت وجود دارد؟

این امکان برای دولت وجود دارد تا در کوتاه مدت تأثیر مستقیمی روی قیمت دلار داشته باشد. اما درازمدت قیمت دلار تحت تأثیر عواملی است که آن‌ها را برشمردیم.

آیا در حال حاضر دلار بخریم؟

خرید دلار بدون داشتن دانش کافی برای تحلیل قیمت دلار ریسک بسیار بزرگی است. از این رو توصیه می‌کنیم که به جای خرید بی‌دلیل و هیجانی دلار ابتدا آموزش‌های لازم در این باره را طی کنید.

از کجا باید دلار بخریم؟

برای خرید دلار شما هم می‌توانید از بازارهای مرسوم برای این امر استفاده کنید و یا از طریق صرافی‌های معتبر و همچنین از طریق برخی از بازارهای مالی نیز امکان خرید دلار را خواهید داشت.

افزایش درآمدهای نفتی پیش بینی شده در سال ۱۴۰۲ چه تأثیری در نرخ دلار دارد؟

این درآمدها به تنهایی عامل تعیین کننده در قیمت دلار در ایران نیست و عامل‌های دیگر را نیز باید به‌صورت همزمان مورد بررسی قرار داد. اما افزایش این درآمدها می‌تواند منجر به کنترل بازار ارز و دلار شده و ثبات قیمتی بیشتری برای قیمت دلار به دنبال داشته باشد.

دلار چقدر کاهش می‌یابد؟

اینکه دلار چقدر کاهش می‌یابد و چقدر افزایش پیدا می‌کند، امری است که به شرایط آینده اقتصادی در چند هفته آتی بستگی خواهد داشت.

چرا با وجود افت جهانی ارزش دلار، قیمت دلار در ایران افزایش می‌یابد؟

قیمت دلار بازار آزاد ایران هر چند بیشتر از عوامل داخلی تأثیر می‌پذیرد، اما همچنین جدا از قیمت جهانی دلار نیز نیست. تحلیل ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در ایران همیشه با فاصله کمی نسبت به قیمت دلار جهانی متغیر بوده و در نوسان است.

آیا دلار باز هم ۱۰۰۰۰ تومان می‌شود؟

رسیدن قیمت دلار به ۱۰۰۰۰ تومان نه آرزو است و نه غیرممکن. نیاز به بسترسازی مناسب اقتصادی و فراهم‌سازی شرایط مناسب دارد. اگر تاریخچه اقتصاد کره جنوبی و یا ژاپن را مطالعه کنید، می‌توانید این موضوع را درک کنید که رسیدن به چنین شرایط با برنامه‌ریزی حتی در بازه‌های زمانی ۲۰ ساله امکان‌پذیر است. اما شرایط فعلی اقتصاد ایران و مسیری که در آن گام برمی‌داریم، فاصله بسیار زیادی با استانداردهای لازم داشته و روزبه‌روز هم این فاصله بیشتر می‌شود.

چه کسی قیمت دلار را در ایران تعیین می‌کند؟

قیمت دلار بازار آزاد در ایران تحت تأثیر عوامل بسیار مختلفی تعیین می‌شود. از شرایط بازارهای بین‌المللی گرفته تا شرایط اقتصادی و میزان عرضه و تقاضا از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت دلار در ایران می‌باشند.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/6t2cd
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.