تجارت ترجیحی با اوراسیا به بیش از ۱۹۴ میلیون دلار در یک ماه رسید

تجارت ترجیحی با اوراسیا به بیش از ۱۹۴ میلیون دلار در یک ماه رسید ؛ رئیس سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران (IRICA) می گوید از زمان اجرای توافقنامه تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در تاریخ ۲۷ اکتبر تا پایان نوامبر ، ارزش تجارت ترجیحی ایران با کشورهای اوراسیا به ۱۹۴٫۲ میلیون دلار رسیده است. .

مهدی میرشرفی افزود: در این دوره ایران ضمن واردات ۱۶۶ میلیون دلار كالا از طریق تجارت ترجیحی ، ۲۸٫۲ میلیون دلار كالا به كشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا صادر كرد.

تجارت ترجیحی با اوراسیا به بیش از 194 میلیون دلار در یک ماه رسید

تجارت ترجیحی با اوراسیا به بیش از ۱۹۴ میلیون دلار در یک ماه رسید

به گفته این مقام مسئول ، ارزش کل صادرات ایران (ترجیحی و غیر ترجیحی) به اوراسیا در دوره یاد شده ۱۳۷٫۹ میلیون دلار بوده است ، در حالی که کل واردات به ۱۹۳ میلیون دلار رسیده است.

میراشرفی گفت: “در شرایط فعلی [تحریم های ایالات متحده] ، کشورهای اوراسیا پتانسیل بسیار خوبی برای تجارت دارند که ما باید از این ظرفیت برای تقویت صادرات خود استفاده کنیم و همچنین کالاهای مورد نیاز خود را نیز وارد کنیم.”

وی همچنین خاطرنشان کرد: دو طرف این توافق در تلاش هستند که از مبادله دلار در مبادلات اقتصادی خود دوری کنند و در عوض از ارزهای ملی یا سایر ارزهای رایج مانند یورو استفاده کنند.

پس از چندین سال مذاکره ، ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در اوایل سال جاری به توافق نامه تجارت آزاد رسیدند و این توافق نامه رسماً در تاریخ ۲۷ اکتبر به اجرا درآمد.

براساس این توافق نامه ، حدود ۸۴۰ کالا مشمول تعرفه ترجیحی هستند ، این بدان معناست که تعرفه برخی کالاها کاهش می یابد و برای برخی کالاها ، تعرفه ها بیشتر می شود.

ایران یک بازار بسیار مهم در منطقه است و توسعه روابط با این کشور برای اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از اهمیت بالایی برخوردار است. امضای توافق نامه تجارت آزاد بین ایران و این اتحادیه زمینه را برای گسترش روابط تجاری بین دو طرف فراهم کرده است.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” تجارت ترجیحی با اوراسیا به بیش از ۱۹۴ میلیون دلار در یک ماه رسید “ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/mtn77
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.