تاثیر کرونا بر صادرات ایران چقدر جدی است؟

تاثیر کرونا بر صادرات ایران چقدر جدی است؟ دبیر اتاق مشترک ایران و عراق می‌گوید: هنوز زود است که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که با شیوع بیماری کرونا آینده اقتصاد و صادرات چه می‌شود. اما آنچه قابل مشاهده به نظر می‌رسد این است که مرزهای کشورهای مختلف به روی کالاهای ایرانی بسته شده‌اند.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-تاثیر کرونا بر صادرات ایران

تاثیر کرونا بر صادرات ایران

تاثیر کرونا بر صادرات ایران چقدر جدی است؟

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، از روز جمعه برخی از کشورها از جمله آذربایجان، افغانستان،کویت، پاکستان، ارمنستان مرزهای خود را برای تامین سلامت با ایران بسته‌اند و عراق نیز ورود و خروج اتباع ایرانی و عراقی را ممنوع کرده است.

در همین حال دبیر اتاق مشترک ایران و عراق در پاسخ به این پرسش که آیا با بستن مرزها در آینده با کمبود کالاهای وارداتی مواجه خواهیم شد یا خیر؟ گفت: با افزایش تقاضا خرید کالا توسط مردم احتمالا در تامین کالاها دچار مشکل شویم. یعنی با این رفتار مردم و این حجم از تقاضا به نظر می‌رسد که کالاهای داخلی متاثر شوند.

سید حمید حسینی افزود: هنوز زود است که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که با شیوع بیماری کرونا آینده اقتصاد و صادرات چه می‌شود. اما آنچه قابل مشاهده به نظر می‌رسد این است که مرزهای کشورهای مختلف به روی کالاهای ایرانی بسته شده‌اند. امیدواریم دولتمردان با اقدامات بهداشتی یک تسکین خاطری درباره دریافت کالاهای ایرانی به کشورهای دیگر بدهند.

او در ادامه اظهارکرد: تا چندی پیش مشکلی در تامین گوشت کشور وجود نداشت اما با افزایش میزان تقاضا فیمت گوشت به شکل نابه‌سامانی گران شده است. برای پیشگیری از کرونا برخی در فضای مجازی از قرنطینه شهرهای مختلف صحبت می‌کنند که ما معتقدیم برای خروج از این وضعیت باید به مردم آرامش بدهیم.

فرصتی مناسب برای آموزش صادرات

در حال حاضر در کشور عزیزمان ایران شرایطی پیش آمده که فرصت های تجارت با دیگر کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده است. اما نکته ی مهم این است که به زودی کشور از شرایط بحرانی خارج شده و دوباره مرزهای کشورها جهت صادرات و ورود کالاهای ایرانی باز می شوند پس می توان گفت شرایط حال حاضر فرصت مناسبی است که در خصوص صادرات محصولاتتان آموزش ببینید و مطالعه نمایید. پیشنهاد مرکز بازرگانی فردوسی به شما بسته جامع توانمند سازی صادرات است.

در بسته جامع توانمند سازی صادرات کلیه ی فرآیندهای مربوط به صادرات به صورت کاربردی از صفر تا صد، به صورت قدم قدم ارائه شده است. در واقع بعد از مطالعه ی این بسته سوالی برای شما در حوزه ی صادرات به امارات بی پاسخ نخواهد ماند.

بسته جامع توانمندسازی صادرات چکیده یک دوره ۳۶۰ ساعته ی آموزش صادرات است که شما با استفاده از محتویات آموزشی این بسته با دید روشن و آمادگی ۱۰۰ درصدی به حوزه پیچیده و تخصصی صادرات ورود میکنید. با توجه به تغییرات مربوط به قوانین و فرآیند های صادرات در طول زمان، اطلاعات این بسته به صورت هفتگی بروزرسانی می شود.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ”تاثیر کرونا بر صادرات ایران چقدر جدی است؟“ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/4T5Yf
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.