اقتصاد افغانستان با سرمایه گذاری در بندر چابهار ایران شکوفا می شود

سرمایه گذاری در بندر چابهار ؛ معاون وزیر امنیت ملی هند ، راجیندر خانا گفت: سرمایه گذاری مشترک توسط تهران و دهلی نو در بندر چابهار کمک بزرگی به شکوفایی و تقویت اقتصاد افغانستان خواهد کرد. خانا روز چهارشنبه این سخنان را در تهران بیان کرد و به جلسه دوم گفتگوی امنیت منطقه ای با محوریت افغانستان پرداخت.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-سرمایه گذاری در بندر چابهار

سرمایه گذاری در بندر چابهار

وی گفت که مذاکرات صلح در افغانستان باید بر قانون ملی این کشور متمرکز شود و سایر کشورها فقط باید نقش تسهیل کننده ای برای مذاکرات صلح درون افغانستان تحت نظارت دولت افغانستان داشته باشند.

خانا گفت که مبارزات مبارزه با قاچاق مواد مخدر و خنثی کردن تهدیدات امنیتی بدون نقش فعال همه کشورهای منطقه امکان پذیر نیست. وی افزود که در روند مذاکرات صلح افغانستان ، طرفینی که در مذاکرات سازنده ناکارامد هستند ، باید کنار گذاشته شوند.

گفتگوی امنیت تهران با حضور مقامات ارشد امنیتی ایران ، روسیه ، ازبکستان ، تاجیکستان ، افغانستان ، چین و هند برای بحث و گفتگو درمورد موضوعات افغانستان و مبارزه همه جانبه با انواع مختلف تروریسم برگزار شد.

اولین جلسه گفتگوی امنیت منطقه ای در سال گذشته بر هماهنگی کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم تکفیری متمرکز شد.

چابهار شهری در جنوب شرقی ایران ، در حاشیه دریای عمان است. چابهار یک منطقه تجارت آزاد و یک منطقه اقتصادی بکر در استان سیستان و بلوچستان در مرز با پاکستان است. افغانستان ۹۵ درصد از منابع خود را از طریق واردات تأمین می کند و بنابراین بندر چابهار ارزانترین مسیر برای انتقال کالاها خواهد بود.

پروژه های مختلفی از جمله مرحله دوم توسعه بندر شهید بهشتی ، پایانه های نفتی و پتروشیمی ، انبار کالاهای بادوام ، انبار باز ، سالن ترمینال ، اسکله مسافر ، کشتی سازی برای ساخت و ارائه خدمات نگهداری کشتی ها و صنایع پایین دستی پتروشیمی از جمله مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در چابهار می باشد.

مرکز بازرگانی فردوسی، نخستین مشاور جامع صادراتی است که با رویکردی نوین در حوزه ی صادرات محصولات داخلی، سهولت در واردات مواد اولیه و تجهیزات تولید کارخانجات و همچنین ارائه ی پلن های کوتاه مدت و بلند مدت سرمایه گذاری برای اولین بار در ایران به کمک شما تجار و مدیران محترم آمده است.
مرکز بازرگانی فردوسی همواره در کنار شماست تا خدمات جامع بازرگانی و راهکارهای هوشمندانه و نوین سرمایه گذاری را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه ارائه نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع ” اقتصاد افغانستان با سرمایه گذاری در بندر چابهار ایران شکوفا می شود “ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/3eD6z
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.