از سال آینده صادرات محصولات خام و نیمه‌خام مشمول مالیات می‌شود

از سال آینده صادرات محصولات خام و نیمه‌خام مشمول مالیات می‌شود، دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، صادرات محصولات صنایع معدنی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام را مشمول پرداخت مالیات اعلام کرده است و بر این اساس به نظر می‌رسد دولت بخواهد برای فولاد خام نیز عوارض وضع کند.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-از سال آینده صادرات محصولات خام و نیمه‌خام مشمول مالیات می‌شود

از سال آینده صادرات محصولات خام و نیمه‌خام مشمول مالیات می‌شود

از سال آینده صادرات محصولات خام و نیمه‌خام مشمول مالیات می‌شود. به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی ، بر اساس بند ت تبصره عوارض و مالیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام در همه نقاط کشور مشمول مالیات خواهند شد.

تعریف و فهرست مواد خام و نیمه‌خام مذکور با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و همچنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تهیه خواهد شد و در مدت مدت سه ماه پس از تصویب این قانون، به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

رئیس جمهوری صبح روز یکشنبه هفته جاری (۲۱ آذرماه) با حضور در جلسه صحن علنی مجلس، نخستین لایحه بودجه تنظیم شده توسط دولت سیزدهم را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه بودجه، دخل و خرج دولت در سال آینده با رقم ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

براساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار قرار گرفت، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، سه میلیون و ۷۹ هزار تن انواع شمش فولادی (شامل اسلب، بلوم و بیلت) صادر شده است که به نسبت دو میلیون و ۲۱۳ هزار تن صادر شده در شش ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ افزایش ۳۹ درصدی داشته است.

کل مقاطع طویل فولادی صادر شده در شش ماه نخست سال جاری به یک میلیون و ۱۳۴ هزار تن رسیده است که نسبت به ۶۲۰ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته، ۸۳ درصد رشد داشته است. همچنین صادرات کل مقاطع تخت فولادی صادر شده در مدت مذکور سال جاری برابر ۲۶۵ هزار تن است که در مقایسه با ۱۲۴ هزار تن صادر شده در شش ماه نخست سال گذشته، ۱۱۴ درصد بیشتر شده است.

همچنین طی شش ماهه امسال، یک میلیون و ۳۹۹ هزار تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، انواع ورق، نبشی و غیره) صادر شد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۷۴۴ هزار تن ثبت شده است و براین اساس امسال میزان صادرات آن ۸۸ درص افزایش داشته است.

بیشترین درصد افزایش صادرات نیز متعلق به آهن اسفنجی است که با رشد ۱۹۰ درصدی صادرات در شش ماهه ۱۴۰۰ به نسبت مدت مشابه سال گذشته به ۴۹۰ هزار تن رسیده است. از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹، حدود ۱۶۹ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده بود.

 

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/k84m4
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.