ارزآوری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی از ابتدای امسال چقدر بود؟

ارزآوری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی از ابتدای امسال چقدر بود؟ به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گوی خود اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، ۵ میلیون و ۴۳۱ هزار تن محصولات کشاورزی و غذا از کشور صادر شده است.

مرکز بازرگانی فردوسی-ferdowsi trading center-ارزآوری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

ارزآوری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی

ارزآوری صادرات محصولات کشاورزی و غذایی از ابتدای امسال چقدر بود؟

به گزارش روابط عمومی مرکز بازرگانی فردوسی به نقل از تجارت‌نیوز، محمد قربانی ارزش محصولات کشاورزی و غذایی صادر شده طی ۸ ماهه سال جاری را ۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون دلار عنوان کرد.

وی با اشاره به پنج قلم عمده صادراتی به لحاظ وزنی گفت: طی مدت یاد شده ۷۷۶ هزار تن هندوانه، ۵۵۳ هزار تن گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، ۴۷۰ هزار تن سیب زمینی تازه یا سرد کرده، ۴۵۶ هزار تن سیب تازه و ۲۴۹ هزار تن پیاز، موسیر و سیر از کشور صادر شده است.

قربانی افزود: پنج قلم عمده صادراتی به لحاظ ارزشی شامل پسته به ارزش ۶۵۴ میلیون دلار، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده به ارزش ۲۵۹ میلیون دلار، هندوانه به ارزش ۱۸۱ میلیون دلار، خرما به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار و سیب تازه به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار بوده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در مدت یاد شده ۲۰ میلیون و ۷۲۴ هزار تن نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی کشاورزی برای تامین نیاز کشور وارد شده است، ارزش این میزان واردات را ۱۱ میلیارد و ۵۲۸ میلیون دلار عنوان کرد.

وی ادامه داد: طی این مدت، پنج قلم عمده وارداتی به لحاظ وزنی شامل ۶ میلیون و ۱۳۲ هزار تن ذرت دامی، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم معمولی، ۲ میلیون و ۴۲۵ هزار تن جو، یک میلیون و ۷۹۴ هزار تن کنجاله سویا و یک میلیون و ۷۳۴ هزار تن دانه سویا بوده است.

لینک کوتاه این صفحه: ftce.ir/c9w9i
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.